Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Så hvem tør å si det til Targovax-gjengen? :slightly_smiling_face:

2 Likes

Syns Bakkafrost ser utrolig pen ut teknisk nå.
Ligger i en pen uptrend og tilfredsstiller alle kravene i MTT.
Hvis volumet kommer nå, så kan dette bli veldig bra!

3 Likes

Hva står MTT for?

Minervinis Trend Template:

5 Likes

2 Likes

bilde

2 Likes

Cantargia har brutt ut av bullflag rett under range-tak og satt ny ATH.

5 Likes

ADAP

1 Like

Palladium opp 10% siden da. Hva var target for traden?

Var ute samme dagen,hugser ikkje pris.

Poolia - yearly

Ser nå ut til å prøve å ta ut nedgående trend, har høyere volum i dag enn på lenge (Q4 rapport slippet idag).

~6.90, muligens nå på 6.68, ser ut til å være første motstand før neste virkelige motstand er på rundt ~7.16.

Noen tanker her @Hocki?

Weekly - Ser vel heller ut som et noteark for piano(?)

:baby: :baby: :baby: :baby:

2 Likes

… og der kom volumet! :smiley: :champagne:

Slenger også på Europris som er ganske så nydelig.

2 Likes

jeg er litt mere skeptisk her. Selloff pga emisjon, og slik jeg forstår er den andre emien avlyst. Jeg tok faktisk en long i dag på det økende volumet de site to dagene. (hvis du enda tenker short her)

Shorter ikke sånt. Bare avskum av verste sort shorter selskaper som utvikler livreddende medisiner (mot kreft).

Tenker fortsatt det samme, at denne aksjen opererer i en range, men at rangen markerer en bunn, og at aksjen bør oppvurderes. Jeg kan jo selvsagt ta feil, men det får kursen bestemme.

Forresten! Ditt første chart er dailychart, mens ditt siste er 5-minute chart. Hvis du ikke er opptatt av kortsiktige bevegelser, så vil jeg anbefale at du bruker daily og weekly. Det kan også gi deg litt større conviction i dine trades, ved at du unngår å bli fintet ut av kortsiktig støy.

1 Like

Tenker fortsatt det samme, at denne aksjen opererer i en range, men at rangen markerer en bunn, og at aksjen bør oppvurderes. Jeg kan jo selvsagt ta feil, men det får kursen bestemme.

Ja, hørest fornuftig ut det :slight_smile:

Får man ikke yearly av å trykke på 1Y (tradingview) ? og weekly av å trykke på 5D?

image

Bruker ikke Tw, men hvis du ser oppe med tickeren, så står det på første chartet ditt D (daily), og på andre chart 5 (5 minutes).

Jo, det stemmer, men du kan også gjøre det kjapt ved å bare skrive “1D” eller “1W”. Evt. kan du klikke øverst til venstre hvor det står en “D” (om du er på daily så klart), til høyre for der du kan skrive inn ticker.

1 Like

Nei, beklager. Nå leste jeg totalt feil. Litt tidlig her tror jeg :-/

Hvis du bruker den for å endre timeframe, så blir det slik:
1D = 1min
5D = 5min
1M = 30min
3M = 1hour
6M = 2hour
YTD = daily
1Y = daily
5Y = weekly
All = month

Dette endre bare hvor lang tidsperiode du ønsker å se i chartet, og timeframe endrer seg etter det som er mest hensiktsmessig.

1 Like