Satt inn short fra 3090.
Target 2950 muligens 2850 ser an nyhetsbildet
Tror det er en good call. Hva shorter du?
Bear sp500x15
VIX opp 7% kan bli en bra drop i dag
Hva slags tidshorisont tenker dere er fornuftig på bull/bear-sertifikater?
Har forstått at det ikke er et produkt å sitte med over lengre tid. Men hva er lengre tid? 3 dager, 3 uker, 3 måneder?
Spørs hvor høy giring du har. Og risikoprofil
Det er jo veldig individuelt hvor lenge en vil sitte. Hvor store beløp en er villig til å satse osv. Jeg personlig tror vi er inne i en resesjon, og tror vi skal mye lenger ned over de neste månedene. Det kommer til å svinge mye frem og tilbake og en ser at på de store støttenivåene (f.eks 2850) er det mange kjøpere, og stort volum. Om jeg er komfortabel med posisjonen jeg tok så er jeg villig til å sitte gjennom up’s and down’s over lengre tid(noe jeg er for øyeblikket) Både FED og ECB har veldig lite krutt til å hjelpe til nå, og det kommer maaange dårlige meldinger i tiden fremover tror jeg
Er det bear spx x 15 du tenker på å sitte en stund i?
Korrekt. Den må opp på 3306 for at traden går tapt. Hvor lenge jeg blir sittende vurderer jeg fortløpende. 400% profitt fra tidligere short @3350 og 200% av desse inn i ny short @ 3090
Taper den seg ikke mye over tid?
Tja, alt er jo relativt
Jeg er også i bear-modus. Gikk inn i Bear Dax x18 hos Nordnet i går morges. Tenker å sitte til i hvert fall ut i neste uke hvis alt går etter planen…
Men noen snakket om at bull/bear-sertifikater taper seg over tid pga rebalansering eller noe i den duren. Blir for detaljert for meg, men dvs at det i hvert fall ikke er noen store problemer å sitte i en uke eller tre sånn bortsett fra at Dax kan svinge opp og knocke meg ut?
Jeg har vertfall ingen dårlige erfaringer med det nei. Har vært eksponert i perioder opp til 2 mnd tidligere med bull/bear med varierende giring
Skal en drive med long og short trading er det bedre og CFD, synes jeg da.
Target 2850. Sitter over helgen
Bearflagg S&P futures, target ~2870
Sitter long i Norwegian og Targovax:
Kall meg gjerne dum og gal, vi får se på mandag om dette lønte seg eller ikke.
Bet på stort fall i jet-fuel priser i dag og venter spent på case-relaterte meldinger i begge selskap. 0 gearing, og bare investert med midler jeg kan tape. Hittil har begge vært et dårlig bet.