Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Trading gjennom Saxo/IG/CMC

Hei!

Etter å ha brukt Nordnet en stund, så har jeg valgt å gå litt dypere inn i trading med CFD/Futures/Råvarer, derfor lurer på om noen her benytter seg av Saxo Bank / IG Markets / CMC Markets?

Hva synes dere om de ulike plattformene og hvilken mener dere er best?

Takker for svar.

Mvh

3 Likes

@megetgod har mye erfaring med Saxo, kanskje han vil dele.

2 Likes

Noen som har noen innslag?

Hold deg unna IG markets, de har en dealing desk (market maker) og de tjener penger når du taper. De øker volatiliteten i markedet på sine kurser sammenlignet med andre platformer, sky dem som pesten imo.

De andre har jeg ingen erfaring med, men skal du trade forex eller annet se etter en såkalt non dealing desk broker (STP) for da er de ikke mot deg når du handler.

For forex kan jeg anbefale Pepperstone.

Edit: du har 3 typer meglere: market maker, Straight Through Processing broker( STP ) og Electronic Communications Network Broker (ECN), finn en megler som enten er STP eller ECN for ikke å bli melket.

Mer om IG: når jeg begynte å tjene penger sluttet de å gi meg fyll på posisjonene mine, mens tidligere var det ingen problemer uansett størrelse.

1 Like

@Deltoid
Takker for svar!

“Saxo Bank is an ECN/Direct Market Access broker that connects traders to the largest liquidity providers and a global liquidity pool, where all orders are transmitted through secure ECN channels for the best trading experience. Direct market access trading is perhaps one of the most important aspects of trading, which allow traders to avoid any conflict of interest between their brokers.”

Tror jeg går for Saxo Bank.

1 Like