Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tradingview

Bruker kun Tradingview. Verktøy og muligheter for å lage sine egne custom verktøy er helt genialt.

Lite tips for dem som er fersk. Du har sikkert funnet ut du kan opprette alarmer, men man kan også opprette alarmer på nesten hva som helst av indikatorer.

Har du en oppad- eller nedadgående trend du vil alarm på når den brytes? Ingen problem. Høyreklikk på selve streken du har brukt for å definere trend. Legg til alarm.

Du vil ha alarm på volum? No problemo. Legg til hvis volum overstiger x antall aksjer på den tidsenehten du vil ha.

Alarm på RSI? Done

Finner nye funksjoner nesten hver dag :slight_smile:

3 Likes

hvor velger en sanntid OSE?

account and billing

2 Likes

Sweet. Ser frem til mandag nå da :slight_smile: Hva heter den horisontale volumbar profilen?

1 Like

VPVR (volume profile / volume range tror jeg det står for?)
Den var kul første uka, men jeg har veldig mye indikatorer jeg bruker så denne er blitt forvist til sitt eget chart da den blir plasskrevende og litt “støyende”. Kunne sikkert gjort den litt transparent og brukt den, men synes vel at de gangene jeg virkelig ser på volumet, så er det bedre ting å se på.

Så foretrekker noe så enkelt som de tradisjonelle volumbarene under, og en VWAP linje akkumulert over 20-30dager.

What! Whaaaaaaattt!

Edit:

Jeg har satt så mange alarmer nå, jeg kommer til å bli søkkrik

2 Likes

Et lite drypp til her som jeg har funnet ut.

Hvis du ikke har mulighet å lage alarmer på akkurat det du så for deg. F.eks kryssende verdier på diverse indiktorer osv. Kan du bare lage din egen indikator som inneholder de verdiene du er ute etter.

Etter du har scriptet inn verdiene du vil ha. Er det bare å importere til chart. Høyreklikke på indikatoren du nettopp laget, og bare sette alarmene du ville ha.

Dette fungerer på hva som helst. Så hvis du har et spesielt oppsett du bruker for å gi deg signaler, og det kan scriptes, så kan det legges alarmer på det.

2 Likes

Gleder meg sykt til BF nå. Tenker faktisk å kjøpe Pro+ - 50% off i fjor, håper på det samme i år :sunglasses:

2 Likes

We have arrived! 50% baby

image

3 Likes

ohh, man kan kjøpe selv om man har aktiv subscription fra før! De legger bare på dagene, sweet!

2 Likes

Flott ordning ja.
Blir å kjøpe eit år med Pro+. Ei god investering for meg

De tok også alle de resterende PRO dagene mine fra forrige gang og oppgraderte til Pro+ gratis med i prisen virker det som.

Så det er ganske agressiv shit det her.

Ufattelig deilig å endelig ha litt flere indikatorer på et chart.

1 Like

Klarer meg med Pro inntil videre. Litt kjipt med bare 5 charts men får oppgradere igjen neste år.
Ganske kult at de legger på Pro til eksisterende abon. - det beste er RT kurser rett i chartet. Helt magisk å se bevgelsene tick for tick fremfor med 15 min delay :sweat_smile:

Har den alle aksjer på OB i realtime eller er det bare de største?

Alle

Merkur også?

Det tror jeg ikke. Du kan kjøpe sanntidsinformasjon for OSE men ser ikke Merkur på lista.

Det er sanntid også for Merkur aksjer, ja.

Finnes det ei løsning på å få flytta Stock Screener til eks venstre side?