Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tradingview

Hvis du ikke allerede er betalende kunde av tradingview (mulig da også) kan du få 50% rabatt på årsabonnement ved å bestille først for en måned, så si nei til eventuelle tilbud (20%, 25%) fram til like før det har gått en mnd og du får tilbud om 50%. Eller du kan vente til Black Friday :slight_smile:

11 Likes

Tradingview.com Referral link wiki:

Alle som vil kan legge inn sin referral link til tradingview her ved å redigere denne posten:

Gir $30 bonus til den som kjøper abonnement, og til den du bruker linken til.

Savepig:

Thomas85:

Shadmar:

Nocturne:

Arcone:

rosk82

6 Likes

Jeg har ikke fornyet mitt abon. siden det gikk ut i begynnelsen av mai, og jeg har ikke fått noe purring med tilbud. Dvs. - jeg fikk en mail når jeg tenker meg om, men det var bare 10%. Rabatt. Når det er black friday så får man opp til 60% rabatt. Jeg venter nok til BF - evt. jeg får en ny lokkemail med 10-20% rabatt.

@Savepig - TV er et utrolig bra verktøy men det er forbanna irriterende at det er så mange begrensninger, selv med betalt abon. - maks 5 charts som man kan lagre og maks 5 indikatorer på billigste abon. er liksom nesten ikke verdt det.

Eneste jeg savner i free version er VPVR. Ellers synes jeg 3 indikatorer fungerer greit, man kan jo alltids bruke custom script og få på det man vil, selv med den begrensningen :wink:

2 Likes

Holy crap, dette ser jo kongas ut for de som har litt progging i seg:

2 Likes

For de som ikke har fått det med seg. I dag blei Oslo børs tilgjengelig på tradingview.com

:+1::+1::+1::+1:

edit: Hvis du har abo, så koste det 24 dollar for live data i 12 mnd.

9 Likes

jeg vil gjerne teste tradingview og er interessert i en screener funksjon, men jeg må si det var litt mindre intuitivt enn jeg trodde. Jeg er ingen coder. Hvis jeg velger en filter funksjon så fungerer det rett og slett ikke?

Jeg ønsker å screene basert på en SMA konfigurasjon (20>50>150>200) i tillegg til noen andre variabler. Hvor gjør jeg disse instillingene?

Takk

1 Like

På Stockscreener, trykk på Filter, deretter Technical.

Søk på : simple moving

Velg disse 3 filter f.eks :
Simple Moving average 20, velg Above, velg Simple Moving average 50
Simple Moving average 50, velg Above, velg Simple Moving average 100
Simple Moving average 100, velg Above, velg Simple Moving average 200

150 finnes visst ikke…

hvis jeg gjør det, så vises det allikevel mange stocks hvor dette ikke er tilfellet…

ok har egentlig ikke brukt den så mye, bare testet i full fart her.

Edit: Ja den funka dårlig…

litt skuffende at den plattformen svikter akkurat der. tilgjengelighet av data der er betydelig billigere enn hos infront, og nokså komplett. En enkel konfigurerbar screener hadde gjort pakken komplett.

1 Like

Er det mulig å flytte boksen som er merka med rødt?
Hadde vært fint om eg kunne flytte den til venstre eller høgre. Som no blir chart veldig flatt

@Savepig - har sendt mail til TV og spurt om jeg kan abonnere på realtids-kurser uten å ha pro.

Det går helt sikkert ikke an, men verdt et forsøk :slight_smile:

Jeg har nå testet tradingview litt mere omfattende og den tekniske screeneren fungerer fint. SMA er lik MA her dvs avhengig av tidsinterval. Hvis man instiller det riktig er verdiene med enkelte avvik lik det jeg ser i active trader. Watchlistene lar seg også eksportere og importere i motsetning til infront active trader hvor det bare skjer zilch når jeg prøver å importere en csv fil. Synd at tradingview ikke leverer level 2 data eller har broker støtte.

1 Like

Det er brokerstøtte, men ikke for noen norske.
Ser Saxo nettopp har blitt tatt inn i varmen. De er dansk om ikke annet.

Tradingview har nå opprettet et referral program, så folk som har lyst til å kjøpe lisens der kan få noe 30$ rabatt hvis de bruker en referral link.

Jeg har opprettet en wikipost øverst i denne tråden der folk som har TV kan legge inn sine om de ønsker, så kan de som ønsker scratche ryggen på den de vil, altså den ultimate popularitetskonkurranse.

TV-brukere kan hente sin her:

1 Like

Slang meg på jeg da, så får vi se hvordan det går :sweat_smile::beers:

Its on! Tanken er seff at ikke forumet skal spammes ned av disse. :stuck_out_tongue:

2 Likes

La til en link, gull verdt for teknisk trading :+1:.
Har også realtime kurser fra OSE som fungerer utmerket.

1 Like

Hva er månedsprisen for sanntid?

2$ for OSE. Funker genialt

1 Like