Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tre aksjer fra 2019-2025 (v1)

Med 10 års perspektiv ser jeg på Funcom som et veldig bra valg. Litt av en snuoperasjon ledelsen har gjort! Og en veldig spennende pipe for fremtiden.

Men jeg må vente til nano kjøpes opp før jeg blir Funcom-aksjonær :stuck_out_tongue:

Har ca følgende fordeling
Nano 50%
Oncoinvent 25%
Pcib 25%

Tidshorisont 1-5 år

Mine 3 aksjer er følgende:
Funcom 90%
StarBreeze 5%
Remedy Entertainement 5%

Tidshorisont 2-4 år

2 Likes

Gikk helt ut av Elkem når det ble mer handelskrig, ikke handelsavtale.

Er veldig tungt inne i Funcom og kitron nå. Kitron kommer med kvartalstall 11 juli og har guidet 15 - 35% økning i ebit i år. Det er ikke priset inn av skjer for å si det sånn.

Tidshorisont for nåværende vekting: en uke til noen måneder. Har vært greit investert i Kitron siden 2015.

3 Likes

10 års horisont?

Selv om jeg sitter med Funcom og ATVI akkurat nå så ville jeg aldri “låst” meg til disse aksjene over så lang tid. På 10 års sikt ville jeg vel gått for f.eks Facebook, Apple, Google eller noen av de andre gigantene

3 Likes

Pcib 45%
Smoltek 45%
Cov 10%

1 Like

Ja på 10 års sikt hadde jeg nok valgt Amazon, Facebook og Disney eller noe sånt. Men 10 år syns jeg er vanskelig. Så lang horisont har jeg aldri :blush:

2 Likes

Da er vi to!

Pho 40
Sso 30
Hex 30

Polight 50
Hex 30
Pho 20

Oppfølgingsspørsmål.
Hvilken sektor tror dere vokser mest neste tiåret, og hvilken sektor har størst fallhøyde?
Eks vekst helse, fall teknologi + borgerlønn og utopia generelt :trophy:

Vekst AI, Roboter og Helsesektoren.

Nedgang: Finans.

3 Likes

Targovax
Nel
African petroleum corporation ltd.

1 Like

Fun
Sbx
Bitcoin

Trvx
Nel
Hex

1 Like

PCIB
Photocure
Hunter

NEL
Nano
Targovax

1 Like

29,- per måned.

Avkastningen på NEL og PCELL har vært bra fra anbefaling til i dag :+1::+1:

Medistim så ut som den skulle bli fantastisk, men har falt mye tilbake igjen. Betalt en del utbytte underveis da

(Hadde visst først Novo Nordisk inne, men redigerte det ut! D-: ) Den hadde blitt flott

Sammendrag

Tomra så flott ut lenge, men ESG gikk tom gitt

Krig er desverre megatrenden over alle megatrender, så Kongsberg er vinneren min :frowning:

8 Likes