Synes aksjehandel virker veldig spennende, men også litt skremmende med tanke hvor mye det er å sette seg inn i. Har i år begynt å spare i fond og selv om avkastningen kan være langt bedre langsiktig enn å sette pengene inn på høyrentekonto eller BSU 2.0, så er det heller ikke så store muligheter for å tjene virkelig store penger med mindre man har mulighet til å gå inn med flere hundretusen.
I første omgang har jeg lyst til å investere rundt 10 000kr i en enkeltaksje som har potensiale til å stige mye de neste årene med så minst mulig risiko som mulig. Ut i fra det lille jeg har fortstått av å lese i diverse tråder her inne kan kanskje photocure være en aksje som fyller mine kriterier?
For det andre så aner jeg ikke hvor jeg burde handle og selge aksjer. Har prøvd å google litt og jeg tror det billigste alternativet for meg blir nordnet, men jeg har hørt tidligere at det er minimale prisforskjeller på det og hos DNB (hvor jeg allerede er bankkunde og har kjøpt fond der) hvis man kjøper og selger sjeldent? Er ikke veldig interessert i å drive med daytrading pdd da jeg har minimal kunnskap om hvordan aksjemarkedet fungerer.
Har også et lite spørsmål ang sparing i fond. Har per dags dato rundt 10 000kr investert der og har lest et par steder at for at det i det hele tatt skal være verdt å spare i fond så burde man gå inn med minst 100 000, men slik jeg ser det så er det vel like greit å bare spare per mnd til man kommer opp til slike beløp, i stedenfor å sløse dem bort på annet tull, eller er det noe jeg ikke har fått med meg her? Og hva er egentlig fordelen/ulempen med valutasikrede fond?
Ble kanskje mange spørsmål på en gang her nå, men setter pris på alle svar.