Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Trenger hjelp til å komme igang med aksjehandel

Biotek aksjer rocker om de går bra, meget kjipt når de går dårlig.

Hadde en gigasmell i Clavis, som bomma og forsvant. Samtidig har jeg høstet gode penger i Bionor på alle oppturene der.

2 Likes

Bra sagt! Men mangermant er nok også et viktig kriterie for at man skal lykkes.

Nordnet mini 29 kr. for deg som kjøper / selger for under 52667 kroner per handel. For å endre til mini - velg innstillinger.

1 Like

Hva koster sanntid hos nordnett?

Gratis med dybde på 5 :slight_smile:

Altså: 29kr pluss 5kr tilsammen 34 kr per måned?
Billig!!

Leste en gang til, hva mener du med dybde? 5 siste handler?
Og hvor mye koster evt full versjon?

29 per handel. Ingenting per mnd. Dybde betyr at du får se fem nivå nedover og oppover i ordreloggen.

1 Like

19kr ekstra per mnd ved bruk av Nordnet mini. Dersom du vil ha sanntid på deres webtrader, med oversikt over hele markedet + nyheter.

2 Likes

Ok. Lite uansett. Liker non godt. Kan kjøpe bitcoin etn også :slight_smile:

1 Like

Uff, nå var jeg rotekopp! :blush:
Uansett, takk for nyttig info.
Mulig jeg må vurdere å opprette Nordnettkonto :grinning:
Hva med Netfonds? Brukte de på 90-tallet.
Er fortsatt regisrert der uten å bruke de.

29kr der og, men 0,2% i stedet for 0,15% som på nordnett. Netfonds mekker ihvertfall en fin pdf til selvangivelsen for utenlandske aksjer, tror ikke nordnett har noe sånt?

Kjekt når en har kjøpt og solgt litt starbreeze. Ville alternativ vurdert investorkonto for utenlandske aksjer for å få enklere selvangivelse…

2 Likes

Jeg har ikke testet selv, men degiro er også et billig alternativ med 20kr + 0.02% kurtasje for å handle norske aksjer.

https://www.degiro.co.no

1 Like

"DeGiro er et nederlandsk firma, har bevisst valgt å holde organisasjonen i Norge «lett» og sier seg underlagt nederlandsk regulering.

Dette innebærer blant annet at aksjer kjøpt via DeGiro ikke registreres på VPS-konto, men på bok hos et av DeGiros søsterselskap. Når det er snakk om norske aksjer og norske kjøpere, fremstår dette som motstridende til det norske regelverket.

Det gir også tilsynelatende rom for at selskapet kan låne ut aksjene, og det er grunn til å stille spørsmål ved aksjonærenes beskyttelse ved eksempelvis konkurs."

2 Likes

Sikkert lurt å være forsiktig

1 Like

Så absolutt @holmes. Jeg har sagt dette før, men jeg begynte med DNB sin aksjesparing. Fin måte å lære, samtidig så kan du kjøpe opptil 5 OBX aksjer for en liten sum en gang i måneden. Men ved enkeltkjøp er DNB dyre (95,-).

Hehehe… 2015 da, er vell bedre nå :yum:

2 Likes

Sett alle 10.000kr i Thin Film Electronics nå og la de bli der i 5år. Er de ikke mer verdt ved den tid så skal jeg betale tilbake de pengene du eventuelt ligger i minus :wink:

5 Likes

Hvor mye tipper du de er verdt? :slight_smile:

Jeg hadde aldri brukt degiro med den usikkerheten og ekstra-arbeidet med selvangivelsen som du får når de ikke registrerer handelene i vps.

5 Likes

Bare til opplysning, hadde dere fulgt rådet mitt kunne dere tjent 17.5% på en dag. :grinning:
http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=NUGT.A
…fulgte forøvrig ikke mitt eget råd sjøl heller…

4 Likes