Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens spørsmål #4: Hva var din dårligste investering?

Min dårligste var en av mine første.
Gikk konk en uke etter at jeg kjøpte
:joy:

4 Likes

Har heldigvis nok penger i banken og kun satset det jeg kan tape. Sover godt om natten på grunn av det :slight_smile:

1 Like

Satt på DOF siden 2017. Solgte meg ned på 4.10 og 3,9. Tok et mindre tap på ca 30%.
Satt på KOA og FUNCOM hele 2018. Solgte hele FUNCOM med 50% tap og 15% tap på KOA.

1 Like

SBX -40%, Funcom -22%, Funfair(krypto) -91%, Targo -34%, Nano -20%. Mye morro :slight_smile: Er totaltsett i + med ca 60% på 3 år, men det har vært mange bitre nedturer og noen fine oppturer. Alle utenom SBX og Funfair over er jeg i + i totalt sett.

6 Likes

Kjøpte Sevan Marine i 2011 og fulgte hele veien ned. Solgte til slutt i 2015 for å realisere tapet. Fikk 2% tilbake, for en gangs skyld var det kjekt å skrive selvangivelse. Heldigvis var ikke dette min eneste investering, investerer aldri mer enn jeg har råd å tape. :joy:

1 Like

Samme aksje var på et tidspunkt min beste investering (målt i antall millioner i fortjeneste), men endte opp som min verste. I CRU gikk jeg fra en fortjeneste på 30 millioner til tap på ti millioner. Så ille ut noen år, men er nå største aksjonær i et unotert selskap som står foran et globalt gjennombrudd. Og så har jeg en pen post i NANO og en noe mindre post i PCIB.

5 Likes

Bergen group, nå endúr, den gikk bra lenge. Dro på visning til den leiligheten jeg bor i nå, og mens jeg var på visning kom børsmelding om at de hadde mistet kontrakten på vedlikehold av forsvarets fregatter. Jeg hadde ikke stoploss (visste knapt hva det var den gang, newibie), så haken datt rimelig langt ned når jeg sjekket nyhetene den ettermiddagen… :frowning: datt vel 50% ca hvis jeg ikke husker feil

1 Like

Uten tvil; CREW (Vestrum) - og SIMTRONICS, er to av mine store tap!

:unamused:

Beste: Funcom

Verste: Funcom

3 Likes

hehehe,du var nok ikke alene der…

jeg tok for god fisk i kjøpsanbefalingen fra DnB Markets om at selskapet var " i en unik posisjon" og “fleksibel” der selskapet LEIET seismikkbåtene sine(dette var et viktig argument for aksjen) og at det da var lettere for selskapet å møte dårlig tider.

…tro det var rundt 2009 jeg var inne i den.

idag kjøper jeg INGENTING som er innen oljesektoren!

Lenge leve Scatec Solar :full_moon_with_face:

1 Like

Ige, rxt, nor

Har ca. -50% på NAS, så den har overtatt tronen… :slight_smile:

Har ikke realisert, så det kan enda forandre seg.

6 Likes

Jeg tapte 220.000kr på Opticom på en dag. Men det kan ha vært en bra investering ettersom jeg lærte mye den dagen :slight_smile:

8 Likes

Opticom er min dårligste erfaring så langt også…
Får frysninger av denne :cold_face:

pplot

Så kommer REC i finanskrisen på 2 plass :scream::

Og så får jeg håpe denne ikke faller videre til å bli en 3 plass…

13 Likes

Uten tvil IGE for min del. Jeg hadde satt alle mine 60k med sparepenger i det som skulle bli tidenes nikkelgruve. Jeg tapte 97% av verdien.

3 Likes

Min aller verste investering var Noreco😤 siden eg jobber i Ikm å Kyllingstad hadde kjøpt en god del tenkte eg og det var lurt🤣 Putta 200 store Inn å noen uker etterpå vips så var 160 at dei vekk😜

3 Likes

Clavis Pharma. Aksjekursen havarerte, men det fantes fortsatt noen verdier i form av fremtidig skattefordel pga tap samt patenter. Spettet konverterte biotekselskapet Clavis Pharma til oljeserviceselskapet Aqualis Offshore, deretter ble patenter og skattefordeler slått ut sammen med oppvaskvannet som det heter og over i Vistin Pharma (eller muligens Weifa, husker ikke så godt siden alle oljeaksjer og medisin ble sauset godt sammen på den tiden) uten at småinvestorene skjønte særlig mye av noe som helst.

2 Likes

Tandberg Data,WR Entertainment og Sino Agro Food…

:man_facepalming:

8 Likes

Axactor og Serneke.

Førstnevnte fordi jeg tok anbefalinger uten å sjekke opp selskapet selv. Hadde aldri brukt ei krone på selskapet hadde jeg gått vurdert det på egenhånd. Selve døddssynden for min del. Sistnevnte fordi hypotesen min var alt annet enn realistisk. Ingen av de veldig store tap.

Gikk på en smell i Argentina nylig, men utfra mine vurderinger går det som et hendig uhell. Mulig jeg undervurderte konsekvensen av “worst case”-scenario, men det var litt som å ryke på en 1.40-oddser med vurdert verdi på 1.20…Slik jeg ser det iallfall. Ikke solgt meg ut enda, så den som venter får se.

1 Like

Bionor Pharma :confounded: