Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Opsjonsprogrammet ble etablert da selskapet ble børsnotert i 2019. Programmet er grundig beskrevet både i note 15 (side 72) i årsrapporten fra 2021, og i Remuneration Report 2021. På generalforsamlingen i år, stemte aksjonærene for å gi styret fullmakt til å øke aksjekapitalen ytterligere ifbm opsjonsprogrammet.

Samtlige ansatte har opsjoner som «vestes» over tre år, dvs. aksjene kan ikke selges før etter tre år, og det er en forutsetning at man fortsatt er ansatt i selskapet. «Vesting» er et virkemiddel som brukes av selskaper (dvs. aksjonærer, gjennom å gi styret fullmakt på generalforsamling) for å «binde ansatte til masten» og skape felles insentiv mellom ansatte og aksjonærer.

Tidsvinduet for å utøve opsjoner er (som vanlig i alle børsnoterte selskaper) etter kvartalsrapportering. Perioden før kvartalsrapportering er «rød», dvs da er opsjonsvinduet lukket, i samsvar med god eierstyring. Programmet til Ultimovacs er for øvrig i tråd med tilsvarende programmer i selskaper på Oslo Børs.

Etter at 130,700 nye aksjer er utstedt gjenstår altså 2,138,885 opsjoner. Dette må sies å være en temmelig beskjeden realisering av opptjente verdier gjennom mange år.

10 Likes

Grei forklaring. Det er mulig dette er en bransje her i landet (lite miljø å få med høy kompetanse) hvor det er viktig å holde på flinke folk. Da er opsjonsprogrammet forståelig og har de store eierne akseptert det så må det være greit. Ca 61000 opsjoner i snitt på de 35 ansatte gjenstår.

3 Likes

Beklager useriøsiteten på den herværende andektige Ultimo-tråden, reservert for opphøyede skribenter med alvorsrynker som uten avbrudd skal få fremføre sin velbegrunnede og substansielle hauss, krydret med god informasjon om datarisiko.

:blush:

Du har rett, og alt for mye useriøs haus her på tråden.!
Virker som at det er få av hauserne som ser at vi trolig må vente til ut til våren for å få et resultat som eventuelt kan peke på pilen videre.

Og han Fornybar virker å ha forstått lite av det teknologiske. Bare vill hausing uten medisinsk bakgrunn i motsetning til hva en del av oss andre innehar,

1 Like

Må vi vente til våren, så bør kursen ihvertfall høyt opp, enda større sjans for at resultatene er fantastiske…
Forventningene starter lenge før våren…

Noen kjøper nå og andre kjøper Orkla nå og flytter over til Ultimo til våren, typ April…
Lykke til med strategien :grin:

Hahahhaah, nå fikk jeg meg en god latter! :joy:

Fornybar, har du opprettet en humorkonto?

Jo, skal vurdere Ulti etter påske når vi trolig har noen seriøse resultater å vurdere selskapsverdien i forhold til,

Ja det blir veldig spennende de neste månedene. Gløm ikke å dele dine vurderinger fra og med 11. april.

Det blir enten himmel eller helvete!

1 Like

Må si jeg er glad vi nå har fått kvalitet tilbake i tråden igjen. Det skled veldig ut en kort periode. Beklager det.

2 Likes

Du vil altså vente til etter avlesning, og bruke din formelle medisinske kompetanse da til å vurdere verdien av resultatene? Fair enough, men du trenger ikke å rakke ned på andre bidragsytere for å melde det vel? Om du med din overlegne kompetanse har kunnet påpeke medisinfaglige feil som er blitt skrevet tidligere så finner jeg det merkelig at du ikke har meldt i fra, da det jo ikke virker som du har så høy terskel for det sånn generelt.

3 Likes

Tror egentlig mest på helvete for biologi er biologi og disse spiser statistikk til frokost har et langt liv innen sektoren lært meg.
Men det kan gå brukbart basert på et rasjonale som er gangbart.

Virker som det er biologien som styrer deg i kveld @Duo. Full og sinna?

1 Like

Et utrolig akademisk svar jeg ikke vil vektlegge.

2 Likes

Har vel, om ikke like mye som deg, noen tro på teknologien.
Men slutt å hause Ulti-aksjen som du nå gjør! Burde være unødvendig da studie-resultatene vil avgjøre veien videre,!

Du vet det at om du kjøper aksjen etter alle andre, når alt er avklart - da blir det ikke noe moro. Ikke vokser porteføljen din så mye heller.

Heia gode og faglige innlegg fra dyktige folk som bidrar til grunnlag for gode kjøp sier jeg.

5 Likes

Vi snakker om sannsynligheten for at Ultimovacs oppnår suksess eller ikke når avlesningen i den randomiserte Initium-studien foreligger om noen uker / få måneder.

Den generiske sannsynligheten for et positivt utfall er ikke høyere enn at begge utfall bør regner med. Du har satt din knapp på fiasko - og det er helt greit.

“Brukbart” ; som i stavsprang vel kan oversettes med snill, dirrende list - eller på svensk: “så där”. Med andre ord har du a priori allerede utelukka et sterkt, overbevisende resultat. Slik sett kan jeg forstå din avventende holdning.

2 Likes

Den store C.J. Hambro sa: «I demokratiets navn må det være tillatt for alle til enhver tid å gi uttrykk for den forvirring som hersker i ens hode.»

1 Like