Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

10 Likes

Ååå jeg tror jeg dåner av glede

1 Like

Grattis! Her var det den som våger vinner som ble resultatet :slight_smile: Lykke til videre!

1 Like

Har egentlig vært rolig hele tiden men det er klart at er deilig å få orden på tyngste posten😊

1 Like

Det er et skikkelig godt tegn at tråden ikke florerer av spådommer eufori når kursen stiger slik. #pcibfailure

Den som våger sitter vel fortsatt, og har sånn sett ikke vunnet noe ennå…. :stuck_out_tongue_winking_eye::crossed_fingers::crossed_fingers:

2 Likes

ULTI opp 17% idag. Men er det andre som har problemer med porteføljeverdien hos Nordnet idag?
For hele porteføljeverdien er tilsynelatende også opp med 17%, og jeg har slett ikke bare ULTI i beholdningen.

1 Like

Og så klager du,…:laughing:

1 Like

Jeg tror at fraværet av eufori og tullescenarioer er på grunn av at denne tråden helt fra begynnelsen har vært dominert av saklige aktører og innlegg. Både gode og dårlige spørsmål blir besvart med lange, saklige innlegg, og scenariene som blir skissert er fundert i solide logiske resonnement.

Vil spesielt takke @Neladner og @polygon for å ha bidratt sterkt med å legge lista for hvordan dette forumets informasjonsflyt rundt Ultimovacs har blitt.

25 Likes

Du får et klapp på skulderen du også krakken :+1:

10 Likes

Ble ikke så verst dette veggis:

4 Likes

@vegar_beider er ikke alene her altså. Gang på gang viser det seg at linjalgnukking bare fungerer i nåtid og fortid - ikke fremtid.

4 Likes

Jeg prøver ikke henge ut Vegard eller TA, jeg ble selv litt svett rundt de tider :sweat_smile: Det var bare så morsomt at det var mer eller mindre perfekt timing av bunnen.

2 Likes

Feil.

4 Likes

At ~60 var bunnen når man kom langt inn i H2 ble etter hvert så åpenbart (gitt bortfall av kronisk salgsoverheng siden vinteren og tilbakelevering av short), at det blant annet avstedkom Oddvar Brå memes.

1 Like

Bare husk at hovmod ofte står for fall.

Såvidt jeg husker var de endel som mente at emisjonen på 125 (var det ikke der) ville være et betonggulv for kursen

8 Likes

Du vet du trigger @h3nk1 og meg til å snakke om sektorkrakk og Norda-short etc. enda en gang nå?

Jeg var en av disse, som dessverre ikke hadde spåkule som hensyntok sektorkrakk som satt verdsettinger 7 år tilbake → krakk i indeksene → Putin lagde krig på kontinentet → økte renter og inflasjon.

Så det er et fair point, ingen garantier på børs. Håper dog på litt færre svarte svaner fremover :crossed_fingers:

Utover det, så nærmer avgjørelsen seg såpass at den dynamikken i seg selv (snart) gjør seg gjeldende åkke som hva som smeller eller krakker rundtom.

11 Likes

Som jeg ser det, så er det en høy sannsynlighet for at OSEBX krakker i løpet av de neste 12 månedene, men alt som ikke er olje/gass har allerede falt mye, så usikker på hvordan det slår ut. Vil egentlig tro alt fortsetter å falle i så fall.

For Ultimovacs, så må det konkrete resultater til for å evt stå i mot et slikt krakk. Hvis Ultimovacs får dataene før det evt krakker, så er jo det en god ting. :slight_smile:

image
:see_no_evil: