Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

For å snu på det, om ikke man har fått data innen de neste 12 månedene (eller 6 for den saks skyld), så har jeg allerede signert skjøtet for en liten karibisk øy.

3 Likes

Får litt Epstein-assosiasjoner til deg fremover nå.

Vanligvis har aksjonærene ventet utålmodig på avlesninger og data, mens i dette tilfellet er det faktisk sånn at aksjonærene ønsker å vente litt.

Kursen har eksplodert siste måned, MEN er fremdeles bare på vei opp mot den korridoren og kursbanen aksjen har holdt siden IPO.

Det er denne kursbanen som er den “logiske” om man skal se på utvikling av pris over utvikling av det fundamentale over tid.

Selskapet har utviklet UV1 på en fremragende måte, og hele tiden økt potensialet og LOA ved å vise solide, tidlige data mens de har lagt til indikasjoner og interesse fra potensielle kjøpere.

Når vi ser på denne fundamentale utviklingen (og nå også øyner en definitiv avlesning) er det ganske åpenbart for meg at prisen skal videre opp de neste 12 månedene, selvfølgelig også med bølgedaler og peaks.

Jeg har tatt feil før, og gjør det såklart også igjen - men noen investeringsrasjonaler og setups er så solide at jeg ikke kan la være å påpeke det.

3 Likes

Se denne:
Indeed, In the report you point out that Ultimovacs is nearing two inflection points – readouts from two phase II trials, INITIUM and NIPU. Why are these such key milestones for Ultimovacs?

– They are key milestones because, if these readouts are positive, they will kick-off a series of activities that will be very important for the company, including going to the authorities with applications that will allow us to move quickly to the next stage of development. For instance, within mesothelioma, we would apply for orphan drug designation.

– The other big activity that positive readouts would intensify is discussions with potential partners. The feedback we have received so far indicates that they all recognise that our studies are well designed, and they realise that not many biotechs perform these types of comparative and randomised studies. So, clearly, if we have positive readouts, this will mark a path for us to engage in deeper discussions with potential strategic partners for out-licensing of UV1 and maximising the product in multiple indications into eventual phase III studies.

19 Likes

En ting alle bør tenke nøye gjennom de neste 12 mnd er om selskapene man velger trenger en emisjon. Vi får bare håpe at intium blir avlest før finansmarkedene kneler. En opptur kan vi få om krigen blir avblåst🙏

1 Like

Another important wave we are following is this increased focus by big pharma in the neoadjuvant space. This is very interesting for us because it allows for treatment earlier in tumour development. So, we see it as something we can explore ourselves since it induces T-cell response before tumour removal.

Her tenker jeg selskapet ønsker å få i gang en ny studie så snart som mulig, og samtidig oppkapitalisere ytterligere.

Ellers hyggelig å se at CEO setter ting i rett perspektiv:

I should also mention that, in the broader perspective, these milestones will be transformational for the general cancer vaccine space and concept, triggering a positive feedback loop – finally, in a comparative way, we will have shown that cancer vaccines work, assuming our data is positive, of course.

3 Likes

I forhold til emisjon spiller vel det ingen rolle da U har penger langt inn i 2024?

1 Like

Nei det er en av grunnene til at jeg har valgt ultimo. .an slipper risikoen for krise emisjoner. Enten funker det og de lander noen saftige avtaler, men emisjon trenger man ikke frykte.

Denne muligheten som har åpnet seg med å gå tidligere i behandlingsløpet er veldig spennende, vil jeg si, og burde representere en mulighet for å få til en veldig verdifull studie.

Jeg tror ikke Ultimovacs er interessert i enda en randomisert fase 2-studie, mest fordi det vil være så lenge til en readout, og de har veldig mange andre avlesninger som vil komme før den tid. MEN - jeg tror de hadde gjort det dersom de hadde fått partnere inn til å gjøre en fase 3-studie med >4-500 pasienter, fordi:

  • det er det neste steget for selskapet
  • det ville kunne representert en registreringsmulighet og således vært en solid safetyline for selskapet dersom andre studier hadde underprestert (rasjonalet er enda bedre tidligere linjer = verdt å vente for investorer)
  • det ville lagt enda mer fundamental verdi til caset og gitt enda bedre hånd i forhandlinger med BP etter gode readouts.

For å gjøre dette trenger de naturligvis partnere som er interessert i å ta store deler av kostnaden, og de trenger å hente penger. Dette tar tid, men siden de nevner det er det åpenbart at de har tenkt tanken. Om det har vært under planlegging det siste året, så kanskje?

Slik jeg ser det ville det vært veldig positivt å hente inn penger til en slik studie samtidig som de henter inn til drift av selskapet i samme periode, og jeg tror Ultimovacs har vist det norske investormiljøet at de faktisk bruker pengene de henter på det de sier de skal gjøre.

9 Likes

Forutsatt gode resultater er tanken å kombinere UV1 med èn eller flere sjekkpunkthemmere.

Immunterapibehandling med sjekkpunkthemmere er i utgangspunktet en dyr behandling så hva kan man forvente UV1 blir priset til pr. behandling i en slik setting?
Løfter frem dette da det trolig vil få stor betydning for fremtidig prising av Ultimovacs.

Tenker kanskje at dersom UV1 blir priset like høyt som sjekkpunkthemmeren så blir prisen svært høy (uakseptabel høy?) pr. behandling.

2 Likes

Det har vel blitt nevnt en del ganger i løpet av høsten at når det kommer til verdi/prising, så er det minst like interessant å se på hvilken verdi UV1 kan tilføre sjekkpunkthemmerne kun ved å forlenge patenttiden og dermed opprettholde den sinnsyke kontantstrømmen de har per idag, men som vil gå drastisk nedover om 3-5 år.

Så at vi skal regne ut Ultimovacs sin verdi kun basert på hvilken pris denne kan oppnå ved siden av sjekkpunkthemmeren, tror jeg blir en litt for enkel øvelse.

1 Like

Nå som klimaet er litt mindre bjørnete, så kan man vel så smått begynne å leke med tall. Fortsatt er jeg der at det er forsvinnende lite viktig for min investering i Ultimovacs om selskapet prises til 15, 25 eller 40 milliarder ved en eventuelt robust, positiv avlesning.

Kommer data inn positive så sitter man stille uansett. Det blir et de facto paradigmeskifte i kreftbehandling som markedsaktører og pharma må bale med å sette verdi på. Alt jeg vet er at den blir høy.

6 Likes

Husk at Oslo Børs er brutale mot Biotech, spesielt så lenge cash holdes så tett til brystet i emisjonsmarkedet. Realiteten er at selskaper må finne en målbar vei til penger innen noenlunde akseptabel tid med relativ sikkerhet for å holde verdsettelsen i dette markedet. Og det skal holde hardt om 2-3 år for Ulti, men enn så lenge er alle safe og caset får styre prisen. Det er tiden til det store skjer som er viktigst, ikke beløpet(da vi uansett snakker enorme beløp om det går bra). Holder de lovet timeline og resultater er nok mange fornøyde nok til å stille opp da. Anyways, ingenting går til himmelen, og ingenting går rett opp. Så man kan umulig spå videre utvikling her basert på hvordan en dag går. Her må man se litt lengre enn en vanlig trader hvis man skal ende med å få med seg hele oppgangen, hvis det blir en oppgang da. Det vet ikke jeg.

1 Like

Var det et svar på min kommentar? For å være helt ærlig så ser jeg ikke helt sammenhengen her.

Det ble litt andre temaer utover i kommentaren, poenget til din kommentar var bare at det ikke kan tas med i forventet kursutvikling. Som en overraskelse kan noe utspille seg på den fronten ja, men det er ikke det caset prises etter. Det er pipelinen selskapet kommuniserer+makro/eksternaliteter som påvirker caset.

DNB-analytiker Geir Hiller Holom kommer i podkasten idag.

I forkant har han laget en ny analyse for Ultimovacs :

image

12 Likes

Ser ikke at Holom oppgir dette i sine analyser, men når Patrik Ling tidligere var DnB’s analytiker på ULTI (senest 12.05.2022) så oppga han dette i sine siste analyser :

image

1 Like

Hva hentyder Ling til her? Er det prisen på sjekkpunkthemmeren, UV1, eller kombinasjonen?

La merke til at Holom også fikk dette spørsmålet i dagens podkast uten å gi noe klart svar etter hva jeg fikk med meg.

Ling har ikke presisert dette, men jeg antar det må være UV1, som grunnlag for å estimere fremtidige inntekter til Ultimo…

Forøvrig er det i begges analyser estimert en inntekt allerede i 2023 på 213 MNOK, men det må da være altfor tidlig.

2024 på AA eventuelt. Men at de skal ut i markedet i 2023 så har vi flaks.