Veldig lovende data og akkurat så bra som jeg på forhånd definerte som bull scenario. Dette burde gi alle en mye sterkere overbevisning om at UV1 har effekt og at kombinasjon av UV1 og PD1-hemming kan gi god CR. CR = penger inn og øyenbryn opp. Man må såklart se på det hele med forbehold siden det kun er N=20, men det er ikke lett å være veldig negativ.
Jeg blir automatisk spent på om kohort 2 vil vise tegn til enda sterkere ORR/CR med tanke på at det der blir brukt hel dose GM-CSF, og ikke halv dose som i de 20 første. (Beregnet ut i fra doseringen i de randomiserte studiene)
Responsen er også veldig lovende, spesielt CR-populasjonen. Skulle jeg gjette så kan det være Fast Track-materiale og nå burde selskapet allerede ha sendt inn søknader til relevante regulatoriske myndigheter.
mPFS på 18.9mnd er veldig bra sett opp mot kun pembrolizumab. I hovedstudien INITIUM får i tillegg pasientene CTLA4-hemmeren ipililumab sammen med PD1-hemmer. Det tilsier i mine øyne enda en synergi og sjanser for enda bedre resultater derifra.
Data
The 60% ORR (6 complete responses (CR); 6 partial responses (PR) from a 20-patient cohort) with 30% CR, clearly exceeds the response rate for pembrolizumab alone in advanced melanoma (33-37% ORR and 5-12% CR). The median progression-free survival for the UV1/pembrolizumab combination in the study was 18.9 months compared with 5.5-11.6 months for pembrolizumab alone in advanced melanoma. The overall survival was 80%, with the median overall survival yet to be reached after 21-months of follow-up.
Til slutt; som investor er det i hovedsak èn ting vi tenker på med dataslipp som dette, og det er om dataene øker LOA for INITIUM. Det mener jeg i aller høyeste grad det gjør, for det virker mye mer sannsynlig nå at UV1 har effekt på toppen av sjekkpunkthemmeren Keytruda. Da er det veldig logisk at UV1 også vil gi ekstra benefit ved bruk sammen med Yervoy og Opdivo og således vise en forskjell mellom de randomiserte armene.
Lykke til alle, og gratulerer til Ultimovacs-teamet. Det burde bli en økning i interesse fra både big pharma og klinikere og investorer fremover.