Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Et ubetydelig kjøp, men må tas som et signal om tro på selskapet og framtidige resultater.

2 Likes

Og at det ikke kommer noe breaking news på en liten stund :wink:

Jeg synes overhodet ikke det er en logisk konklusjon.

Ut fra hva selskapet har kommunisert, så blir jeg mer overrasket enn noe annet dersom det ikke kommer oppdateringer av regulatorisk art og/eller nye kliniske samarbeid innen relativt kort tid.

innsideporteføljen gjør det som regel bedre enn børsen ellers. Ser intet unntak her

Carlos på besøk hos Nordnet:

7 Likes

Da vet vi også at FIL og Inven2 stod bak salgspresset - de nettosolgte 60 prosent av dagsvolumet på fredag. Allikevel endte ikke kursen i minus. Så det finnes kjøpere.

Edit:

Ny på 50. plass er svenske NON, så tok en kikk på antall eiere hos Avanza (Ultimovacs (ULTI) - Köp aktier | Avanza). Antall svenske aksjonærer steg fra 93 til 359 på én dag (25-26. mai), dvs. 259 prosent.

6 Likes

For de som ikke vet det, så er Inven2 “teknologiverføringskontoret” til Universitetet i Oslo og Oslo universitetssykehus, og fungerer på samme måten som Radforsk i at deres mandat er å bidra med kapital til til ny forkning og nye selskaper. Det er derfor naturlig at de selger seg gradvis ut av selskap som kan stå på egne ben. Det er bare så utgjort at de gjør det samtidig med Fidelity og i denne skalen!

Jeg har respekt for at Gjelsten er en tilbakelent og ultralangsiktig eier, men i den situasjonen som har vært nå, så kunne han faktisk ha kommet på banen og enten kjøpt litt over børs, eller kontaktet en av disse to selgerne direkte.

6 Likes

Avisartikkelen gjorde jobben mao

1 Like

Jeg skal passe på å sende han en SMS så han blir klar over muligheten.

1 Like

Disse aktørene kunne engasjert en megler (eller bare tatt noen telefoner selv) for å finne kjøpere av volum utenfor børs. Da ville de fått bedre betalt. En helt annen dimensjon (som er frustrerende som aksjonær) er praksisen som er å selge ned lite likvide utviklingsselskaper på god utvikling.

Kursen hadde vært tresifret foruten. Men men, vi får heller glede oss over at svenskene har oppdaget Ultimovacs! Det er den hyggeligste nyheten siden 60 prosent ORR.

2 Likes

35 Likes

Ah, det er det som er i “Sjekk dm!” :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hahahahaha

Og nå skal alle ut igjen på stop-loss? :crazy_face:

Er nok noen som snur i døren i møte med OSE i all sin prakt ja :slight_smile:

1 Like

ultisweden

3 Likes

Fytti som dere roter og graver dere ned mentalt.

Det vi ser er en veldig pen liten pullback på mye lavere volum enn oppgangen.

4 Likes

Grunnen til at vi sitter nedi et hull og uler er at det er så fryktelig synd at man heller ikke nå får noe i nærheten av betalt for den risikoen man tar i biotek, når de nå en sjelden gang scorer så til de grader med data. Og det er en egen tråd for TA herr moderator! Men takk for forsøk på trøst :sweat_smile:

1 Like

Det er ikke sånn at det er forbudt med chart i småprat, spesielt ikke når man trenger å realitetsorientere fortvilte investorer.

1 Like