Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Bumper denne fordi få vil få med seg edit av tidligere poster.

5 Likes

Er dette ulti igjen i vg?

Denne artikkelen viser bl.a. ** resultater fra første del av studien. Etter 18 måneders behandling av ondartet melanom (hudkreft) med kombinasjonsbehandling med UV1 og en standard kontrollpunkthemmer.

  • 30 prosent av pasientene er kreftfrie (5–12%)
  • 30 prosent av pasientene opplevde delvis effekt
  • 60 prosent av pasientene svarte på behandlingen (33–37%)
  • Overlevelse 80 prosent etter 18 måneders oppfølging
  • Median progresjonsfri overlevelse 18,9 måneder (overlevelse uten forverring av kreft) (5,5–11,6 måneder)
  • Ingen nye bivirkninger ble observert, men er i tråd med det som tidligere ble observert med kontrollpunktinhibitoren og UV1.

Etter 18 måneders behandling for ondartet melanom, hudkreft, i fase 1, er altså 30 prosent av pasientene helt fri for kreft, sammenlignet med 5–12 prosent med samme behandling uten vaksine.

I fase 1 av studien har 20 pasienter

Fra saken: kreftforskeren Anne Hansen Ree, professor i onkologi ved Universitetet i Oslo, at de foreløpige resultatene av studien er interessante:

– Vaksinekonseptet er spennende. Hvis det fungerer, vil det fylle et behandlingsbehov, sier hun til VG.

Fortsettelse følger i neste bilde, og viser overskrift i finansavisen 12.aug, ifb. resultater for kohort 2, med de 10 andre pasientene.

1 Like

5 Likes

Er en liten detalj, men absolutt muligens av betydning: Slik jeg ser det, så er Invectys og UCPVax den eneste reelle konkurrenten til Ultimovacs og UV1. I sitt viktigste studie, i NSCLC i samarbeid med BMS, så har de nylig besluttet å redusere dosen UCPVax som blir gitt til pasientene fra 1 til 0,5mg. Det er veldig nærliggende å tro at dette er blitt besluttet pga. et safety issue i den eldre, men fortsatt pågående doseeskaleringsstudien med UCPVax alene.

I en kombinasjonsbehandling med CPIer så er det særdeles lite ønskelig å introdusere flere bivirkninger. Her virker det altså som UCPVax har støtt på problemer som UV1 ikke har gjort.

23 Likes

Jeg synes noen her har bygget opp litt vel mye forventninger til de 2 års dataene som kommer fra første kohort i MM fase I pebro-studien om litt. Jeg forventer ikke at disse 6 ekstra månedene vil endre de veldig sterke dataene som vi allerede har fått i særlig grad, hverken den ene eller andre veien. For det er først og fremst mellom 6 og 18 måneder at behandling av disse pasientene enten viser effekt eller ikke. Og data for både 12 og 18 måneder viste så ettertrykkelig at det er overveiende sannsynlig at UV1 har det. Etter 18 måneder blir linjene i spider-plottene rett og slett veldig flate.

Men når vi nå skal vurdere den oppdateringen som kommer, så er det i alle fall viktig at vi ikke sammenligner med feil data. Jeg ser flere nevne 60% ORR som utgangspunkt, men det er altså feil.

På Q2 fikk vi vite at den pasienten som meldte seg ut av studien etter 178 dager, og som ble klassifisert som PR i data som ble rapportert for 12 og 18 mnd, nå er klassifisert som SD basert på en ny og strengere vurdering av de undersøkelsene man rakk før pasienten meldte seg ut. Jeg skrev et innlegg her om hvorfor det er dobbelt opp uheldig at denne pasienten ikke lenger er en del av studien: Ultimovacs Fundamentale forhold (ULTI) - #1145 av polygon

Under har jeg oppdatert 12mnd og 18mnd med hensyn til den omklassifisert pasienten. Det som er et viktig poeng er at uansett hvor frisk eller syk denne pasienten blir, så vil han eller hun nå for alltid være en SD. Men man vil fortsatt vite om denne pasienten lever eller ikke fordi som forrige CEO en gang sa, så er “the fact that you are alive is not considered clinical data”. Dette betyr at pasienten altså er en del av OS.

Kohort 1, 12mnd:
OS =85% (17)
PD= 35% (7)
SD= 10% (2)
PR=35% (7)
CR=20% (4)
ORR=55% (11)
mPFS not reached

Kohort 1, 18mnd:
OS =80% (16)
PD= 35% (7)
SD= 10% (2)
PR=25% (5)
CR=30% (6)
ORR=55% (11)
mPFS=18,9mnd

OS=Overall survival
PD=Progressive disease
SD=Stable disease
PR=Partial response
CR=Complete response
ORR=Objective response rate
PFS=Progression free survival

24 Likes

(post deleted by author)

(post deleted by author)

(post deleted by author)

2 Likes

Kunne du nevnt hva de ulike forkortelsene står for? :blush: Kjenner igjen enkelte av de, men ikke alle

Vi hadde altså all grunn til å forvente at en eller flere pasienter hadde gått bort i løpet av de siste 6 månedene, men fasit er at alle 16 fortsatt lever. Halvparten så mange døde som historisk sammenligning etter 24 mnd er selvfølgelig et veldig godt signal i seg selv, men vi må huske på at det er responsratene som er det som VIRKELIG imponerer i denne studien, og de må vi altså smøre oss med tålmodighet for å få. Jeg er sikker på at Bjørnheim og de Sousa gleder seg til å presentere disse på kommende konferanse!

Her er KEYNOTE-006 resultatene konvertert til n=20 (rundet av oppover(!)):

OS keynote 006 UV1+pembro
12mnd 68% (14) 85% (17)
18mnd 63% (13) 80% (16)
24mnd 58% (12) 80% (16)
21 Likes

Disse strekene er det verdt å vente på.

Edit:

Da fikk vi vårt første kursmål på 200-tallet fra DNB og Ling.

9 Likes

Det ER lov å håpe på en blå strek til. Og da er vi på noe helt ekstremt som trumfer lav N ettertrykkelig (for det gjør det egentlig allerede med seks stykker)

11 Likes

En artikkel jeg ikke har fått med meg med utgangspunkt i den første prostata-studien til Ultimovacs, som også beskriver hva man ønsker å oppnå, og hvilke pasienter man rekrutterer til TENDU:

jpm-11-00605-v2.pdf (1,2 MB)

Edit: Ser nå at @theroger la den ut i småprat da den kom.

5 Likes
10 Likes

Innlegget hører nok hjemme her også :slight_smile:

Ja, denne tråden er jo helt død blitt. Er kanskje litt resultat av at børsmeldinger havner i småprat @pdx ?

1 Like

“Readouts from Ultimovacs’ clinical pipeline inch closer as patients continue to enrol in the company’s busy clinical programme. UV1, Ultimovacs’ potential universal cancer vaccine, is being investigated in ongoing trials for malignant melanoma, mesothelioma, ovarian cancer, head and neck cancers and non-small cell lung cancer (NSCLC). We expect a collection of readouts from the UV1 programme to begin with top-line data from the Phase II INITIUM (malignant melanoma, plus nivolumab and ipilimumab) and NIPU (mesothelioma, plus nivolumab and ipilimumab) trials in H123. Ultimovacs retains a strong cash position at end-Q122 of NOK524m, which we see funding it to H124. We reintroduce our estimates and increase our valuation of Ultimovacs to NOK6.90bn, or NOK202/share, from NOK6.13bn, or NOK179/share.”

22 Likes

3-400% mulig oppside, jaja - vi får ta litt fremover da utover sommeren.

Og God sommer.

Om jeg ikke husker feil har DnB kursmål på ca. kr 200.