Enig at Keynote 06 er mer relevant som utgangspunkt for hele populasjonen. Mitt poeng er at den største risikoen vi nå står igjen med er at populasjonen som er rekruttert ikke er lik den generelle populasjonen. Som jeg skrev tidligere idag kan en slik seleksjonsbias-driver være at vi i dag gir pembro mono til litt skrøpelige og kombinasjonen til de sprekeste. Vi må derfor kunne anta at det er spreke pasienter som er inkludert i INITIUM. KM plottet fra Keynote01 kunne således benyttes som et utgangspunkt for en simulering for UV1 effekt i en over snittet sprek populasjon.
Syns det er litt merkelig at dette poenget blir tilnærmet avvist som uinteressant. Sannsynlighet for UV1 effekt er stor, men vi har en risiko som vi ikke har kontroll på, og det er om populasjonen i INITIUM skiller seg fra tidligere store studier. Jeg har nå påpekt en driver som kan gi en systematisk bias, jeg mener derfor fortsatt at det ville vært fint å se sannsynlighet for ulike utfall gitt en sprekere populasjon
Moderator må gjerne flytte alle mine innlegg til småprat. Mente ikke å starte en så lang diskusjon på denne tråden