Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Sikkert ikke superkomfortabelt for mindre aktører som radforsk å begynne med noen voldsom polemikk mot den største fisken i andedammen

1 Like

Helt sikkert ikke, men det er uansett noe de burde være observante på. Folketrygdfondet har ikke vist seg å være spesielt aksjonærvennlig innstilt, og er sannsynligvis en for stor aktør til å bry seg om enkeltinvesteringer.

Når man i tillegg får vite at store aktører faktisk har gått inn og spurt andre selskaper om å ikke inkludere de i emisjoner, da skjønner man jo også at man ikke er alene om tankene.

Forventer ikke svar på dette, men jeg forventer at det blir undersøkt og kanskje det bidrar til en endring…

1 Like

Tipper dette er det samme som denne artikkelen?:

Og da er det nok i så fall denne studien:

med drogen som etterhvert fikk dette navnet:

Den pågående som det snakkes om er nok denne:

Og altså ikke den som hjalp: @Funcomi10kr/Ultimovax sin slektning, som er denne:

2 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @polygon (107 likes)
  1. @Neladner (71 likes)
  1. @Fornybar (65 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Snoeffelen (28 likes)

  2. @Investor (12 likes)

  3. @Morgo26 (12 likes)

  4. @Boykie (11 likes)

  5. @Legoland (11 likes)

  6. @Timm (8 likes)

  7. @Bra_Britt (6 likes)

Gratulerer!

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @polygon (86 likes)
  1. @Fornybar (59 likes)
  1. @Snoeffelen (28 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Neladner (24 likes)

  2. @Morgo26 (14 likes)

  3. @Investor (12 likes)

  4. @Legoland (11 likes)

  5. @Timm (8 likes)

  6. @Bra_Britt (6 likes)

  7. @Dormancy (5 likes)

Gratulerer!

For litt over et halvt år siden skrev jeg en oppsummering om det som kan tenkes å være konkurrenter til Ultimovacs.

Jeg har nå gått igjennom dem på nytt.

Gemvax (http://www.gemvax.com): GV1001 (RIAVAX)
På tross av en oppdatert reklamevideo om denne medisinen på hjemmesiden deres, så har det skjedd absolutt ingenting med utviklingen av den. Det er min overbevisning at dette aldri blir til noe. De to studiene utenfor kreft (alzheimer og godartet forstørret prostata) er fortsatt ikke satt i gang.

Vaxon Biotech (http://vaxon-biotech.com): VX001
Om man ser på hjemmesiden deres, så virker det som selskapet er lagt ned. Det er ingen spor etter at det har skjedd noen ting. Det er min klare overbevisning at dette aldri blir til noe.

Mediolanum Farmaceutici (http://www.mediolanum-farma.it/): GX301
Ut over en omtale av at de kjøpte rettighetene til denne medisinen i 2012 fra Genovax, så skrives det fortsatt ingen ting om den på sidene deres. Men status på fase II studiet i prostata er endret til “completed” med 99 pasienter i stedet for de planlagte 120. Noe som jo kan tolkes som at ting ikke har gått helt etter planen (også ut over den naturlige forsinkelsen siste 6 måneder).

Lineage Cell Therapeutics (https://lineagecell.com): VAC2
Deres fase I i NSCLC rekrutterer fortsatt til de 48 plassene. Dette studiet gjøres i samarbeid med Cancer Research UK, og det interessante som har skjedd her er at etter positiv avlesning av immunrespons, har selskapet benyttet en opsjon de hadde til å ta disse disse dataene og benytte dem videre i “the infectious disease space”, som selvfølgelig er SARS-CoV-2. Cancer Research UK skal likefullt sluttføre studien i kreft. Men dette er altså en studie uten en CPI (som er det uttalte målet), så de ligger uansett langt bak i løypa.

Så til det jeg oppfatter som de litt mer seriøse utfordrerne:

Inovio (https://www.inovio.com): INO-5401
Dette er en DNA-vaksine (konta UV1 som er en peptide-vaksine), og min tolkning er at dette er en videreutvikling av INO-1400 som Ultimovacs omtalte som en konkurrent i prospektet ifbm. IPOen. Denne testes allerede samen med en Anti PD-1 (Cemiplimab/Libtayo) Etter å ha terminert en studie i blærekreft i fjor, så har de fokusert på Glioblastom med et fase II som hadde avlesning i mai som viste god effekt (12 mnd OS 85%, historisk sammenligning 65%). Dette blir presentert på ASCO om noen få dager: https://ascopubs.org/doi/abs/10.1200/JCO.2020.38.15_suppl.2514

Og så har de også i våres listet et nytt fase I med INO-5401 som en potensiell profylaktisk(!) vaksine i forbindelse med BRCA-mutasjoner (brystkreft, eggstokkreft):

Invectys (https://www.invectys.com/): INVAC-1
Deres fase 2 er nettopp terminert, så denne kan vi mest sannsynlig glemme. https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03265717?term=Invectys&rank=1

Invectys (https://www.invectys.com/): UCPVax
Dette er også en DNA-vaksine. Den pågående fase II studien i NSCLC sammen med Nivolumab rekrutterer fortsatt ikke ennå: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04263051?term=UCPVax&draw=2&rank=1 Jeg spurte om hvordan forhenværende CEO Kongstun Arnesen vurderte denne (da nettopp annonserte) studien på Q for et halvt år siden, og svaret var så vidt jeg husker at det var et design som ville gjøre det vanskelig å søke godkjenning, og at de dermed uansett havner veldig langt bak Ultimovacs i utviklingsløpet. Kanskje kan @Neladner utdype dette? Uansett vitner det vel om at BMS satser i hvert fall litt på denne hesten også. Det blir pga. denne studien (ytterligere) nærliggende å tenkte at det er Keytruda/Merck/NSCLC vi får en nyhet om nå til høsten fra vår nye CEO :wink:

Slik jeg vurderer det, så er de syv konkurrentene som ble listet opp i forbindelse med IPOen redusert til to, og Ultimovacs er definitivt foran også disse i løpet. Som også @Snoeffelen poengterte i en annen tråd nylig, så kan vi “very well” ha en søknad om medisin fra dette selskapet om to år!

27 Likes

Dette er en nylig publisert artikkel som jeg oppfatter som viktig innen det feltet Ultimovacs jobber. Det er resultatet av et stort prosjekt som har gensekvensert 2500 tumorer:

Jeg tror kanskje det er noe her som kan styrke eller svekke troen på de tre epitopene som er valgt i UV1? Eller jeg er kanskje helt på jordet…

3 Likes

Her tror jeg vi må ha en av forskerne i Ultimovacs på banen :sweat_smile:

Ellers, takk for en veldig bra post!

3 Likes

På siste Q så beskrev Ultimovacs den kommende og foreløpige hemmelige studien som med en “new undisclosed class [of drugs]”. Jeg tenkte og skrev da at jeg trodde dette fortsatt var en CPI, og at det de mente muligens kun var noe annet enn en PD-1 hemmer (Nivolumab, Pembrolizumab, Cemiplimab). Men en helt annen klasse som kan være relevant kan være en anti-angiopoietin.

Forskere ved Universitetssykehuset i Besançon, der to av dem sitter i Advisory Board i den potensielle konkurrenten Invectys, har relativt nylig skrevet denne artikkelen om ANGPT2 som target i NSCLC:

Amgen sin AMG386/trebananib er en anti-ANGPT2 som feilet i en fase III i eggstokkreft i 2014. Men de har fortsatt å satse på den (de har nok brukt VELDIG mye penger på den allerede). Kanskje er UV1 løsningen?

1 Like

Personlig holder jeg faktisk en knapp på en PD-L1-hemmer. Du sa jo selv på chaten hvordan taktikken er å prøve UV1 med diverse sjekkpunkthemmere, og PD-L1-hemmer er vel det som gjenstår?

Så får vi se om TRE randomiserte fase 2-studier er nok til å få opp øynene til folk :wink: Billig blir det ikke, hvis selskapet fortsetter å starte nye studier.

Ja, jeg prøvde bare å tenke utenfor boksen i det forrige innlegget. Syntes det var interessant at den samme gruppen forskere som vel utenfor Norge utgjør den gruppen som er mest interessert i hTERT immunterapi også nå nylig påpeker at ANGPT2 er en “participant in tumor immune evasion that should be taken into account in future cancer immunotherapy”. AMG386 er den kandidaten jeg har inntrykk av at det er forsket mest på (34 kliniske studier) og Amgen er i kategorien BP.

At det “ikke blir billig å starte nye studier” får vi jo se på da. Foreløpig synes jeg de gjør en helt fantastisk jobb med å gjøre det billig.

3 Likes

Hehe. Jeg mente at KURSEN ikke blir billig :smiley:

2 Likes

Jeg ser nå at det i den oppdaterte “company presentation” står: “Combination with indication-specific standard of care cancer therapies different from those to be tested in the other Phase II clinical trials”. Når de ikke bare skriver “other clinical trials”, så utelukker altså ikke det NSCLC. PD-L1 hemmeren Durvalumab/Imfinzi er en del av SOC i NSCLC. Men igjen, grunnen til at det skal være NSCLC faller jo litt bort dersom det ikke er i kombinasjon med Pembrolizumab (som altså også er SOC i NSCLC).

Men med SOC spesifisert, så kan vi altså glemme trebananib/AMG386.

1 Like

En annen ting som taler i mot Imfinzi er vel at de ikke har noe safety på UV1 i kombinasjon med en PD-L1-hemmer, og at jeg ikke har hørt noenting om en slik fase 1-studie. Kan jo såklart være en fase 1/2-studie som kommer, eller en fase 2 med safety lead-in.

Nå tipper jeg Neladner gnir seg i øynene over all spekuleringen :grin:

1 Like

Men vi bare kjører på :sweat_smile:

Merck og AstraZeneca sin olaparib/LYNPARZA er en PARP inhibitor som er godkjent i en rekke indikasjoner, som nå blir forsøkt sammen med Pembrolizumab i flere fase III studier:



4 Likes

INITIUM rekrutterer nå i USA :slightly_smiling_face:
Highlands Oncology Group: Recruiting

14 Likes

Ultimovacs ASA: Invitation to second quarter 2020 results webcast presentation

1 Like

Ja, da er det kun en uke til oppdatering, den ser eg frem til :slight_smile:

1 Like

Ultimovacs ASA Announces Completion of Patient Enrollment in Phase I Trial in Malignant Melanoma

8 Likes

Trodde ikke vi fikk den før fredag, men hyggelig med mer info👍