Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Ultimovacs ASA: Notice of Extraordinary General Meeting on 11 November 2020 - proposed changes to the Board of Directors

3 Likes

De to nye fjesene er folk med M&A og valuation ekspertise:

Haakon Stenrød has been a partner with the leading Nordic investment banking group ABG Sundal Collier. He has broad transaction experience from a number of industries, including M&A, equity capital markets, debt and restructuring advisory. He holds an M.Sc. in Industrial Economics and Technology Management from NTNU.

Wink wink :wink:

5 Likes

Takk, det var akkurat det jeg lurte på og skulle til å undersøke :slight_smile: Står forøvrig utfyllende i appendix 2, anbefaling fra nominasjonskomiteen.

2 Likes

De to nye fremstår som (betydelig) mer relevante enn avtroppende, som er en generell styregrossist.

At de henter inn to eksperter på hhv. M&A og verdsetting av biotek(avtaler) tenker man jo sitt om.

5 Likes

Kristin Louise Abrahamsen Wilhelmsen var altså Watrium sin representant i styret. Presumptivt blir hun nå erstattet av Haakon Stenrød. Aitana Peire er Canica sin kvinne og virker å ha veldig tung erfaring i skjæringspunktet mellom helsenæring og finans, med en PhD i genetikk i bunn. Haakon Stenrød er en ren pengemann som sikkert er flink.

Edit: Nå ble det litt dobbelt opp her, siden vi er mange flittige gravere som kastet seg over dette samtidig :sweat_smile:

4 Likes

Man tenker sitt :slight_smile:

2 Likes

Ja, det er jo en besnærende tanke at det er ønsket om kompetansen fra disse to som er såpass presserende at man ikke ville vente til april, heller enn at Abrahamsen Wilhelmsen ikke orket å ha denne stillingen i seks måneder til. Det er i hvert fall ikke sånn at Kristin Louise Abrahamsen Wilhelmsen er en ansatt i Watrium som har sluttet - Watrium ER Wilhelmsen for de som ikke har fått det med seg.

3 Likes

En logisk tanke kan være at trykket i samtaler med big pharma har blitt så stort at hun ser at de trenger inn noen med kompetanse på feltet. Det rimer med at hun har bedt om å gå til side selv, det rimer med resultatene de nettopp har publisert, og det rimer med hvem de får inn. Vi vet fra Vaccibody-sagaen at samtaler pågår i lang tid før de plutselig blir mer intense.

Det betyr selvfølgelig ikke at de er i sluttfasen av en utlisensiering av UV1, men det tyder på at noe har eskalert og et behov har meldt seg i styret. Det mest spennende momentet her er at det er to mulige interessenter: Bristol Myers Squibb med Ipililumab og Nivolumab samt Merck med Keytruda.

Det er ekstremt gode nyheter for oss aksjonærer, og det øker min conviction på at Ultimovacs må være i porteføljen framover.

5 Likes

Ultimovacs’ management team, including CEO Carlos de Sousa, will be participating in three upcoming conferences in the following weeks.

Ultimovacs’ management team is available for business development and partnering discussions at the BIO-Europe Digital 2020 conference from October 26 to October 29.

In addition, Carlos de Sousa will be available for investor 1x1 meetings at the Investival Showcase by LSX , held virtually from November 11 to November 16 and the Jefferies Virtual Healthcare Conference held from November 17 to November 19.

For further information, please see www.ultimovacs.com or contact:

Carlos de Sousa, CEO
Email: carlos.desousa@ultimovacs.com
Phone: +47 908 92507

Hans Vassgård Eid, CFO
Email: hans.eid@ultimovacs.com
Phone: +47 482 48632



3 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Fornybar (384 likes)
  1. @polygon (352 likes)
  1. @Longtrader (94 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Hallakis (45 likes)

  2. @Snoeffelen (43 likes)

  3. @theroger (36 likes)

  4. @h3nk1 (33 likes)

  5. @InVivo (23 likes)

  6. @Krieghoff (22 likes)

  7. @Bra_Britt (20 likes)

Gratulerer!

1 Like

Ultimovacs announces Acceptance of Publication in ‘Frontiers in Immunology’ featuring positive results from Phase I trial evaluating UV1 in Non-Small Cell Lung Cancer

10 Likes

Og i sterk motsetning til når PCIB melder om en artikkel, så ER den faktisk på trappene :smiley::

edit: ser nå at @IngBrun fant den før meg, og la ut i småprat…

7 Likes

“These results provide a rationale for further clinical studies in NSCLC with UV1 vaccination in combination with immune checkpoint blockade.”

Tralllalala

Må modere meg litt på bakgrunn av tolkning av 1 år gamle sitater :wink:

Det er ikke sikkert at det er lungekreft de starter opp som studie nr 3 likevel basert på dette:

image

De har gjort studier i lungekreft før, så for meg virker det som om Arnesen her spesifiserer at de på skrivende tidspunkt (november 2019) IKKE hadde diskusjoner pågående om å starte i lungekreft.

For at det nye studiet skal være i lungekreft må det altså ha startet opp diskusjoner etter dette.

Who knows, den som er investert får se.

11 Likes

Ultimovacs ASA – Disclosure of voting rights of Extraordinary General Meeting

1 Like

Ultimovacs ASA: Invitation to third quarter 2020 results webcast presentation

2 Likes

2 Likes

Litt oppvarming til Q3 :+1::blush:

Vårt mål akkurat nå er å drive studiene våre, få så mye data ut av dem som vi klarer, og teste ulike kombinasjoner på ulike typer kreft. Nettopp for å gjøre det mer attraktivt for en av disse farmasigigantene å ville lisensiere eller kjøpe selskapet, sier de Sousa.

– Et av mine hovedmål for Ultimovacs er å gjøre selskapet mer synlig for investorer utenfor Norge, men også for potensielle partnere.

4 Likes

Intervju med geniet vårt.

5 Likes

Ultimovacs ASA – Extraordinary General Meeting held on 11 November 2020

2 Likes

Ultimovacs ASA: Third quarter 2020 result presentation

5 Likes