De har guidet i Q3. Enten har den en dato for kontraktinngåelse, eller så har de hatt samtaler og kommet fram til at alle budsjetter og protokoller burde være klart for å skrive kontrakt innen Q3 er over.
Er det sistnevnte, så kan jo corona f.eks ha gjort at tidslinjen sklir litt ut, uten at det burde føre til særlig bekymring.
Blikket burde uansett være lenger fram - nemlig på melanomadata
MEN - det gledelige er at de på torsdag i hvert fall har fått data tilgjengelig fra fase 1-studien med UV1 + Keytruda i første linje føflekkreft. Disse dataene skal behandles, og så skal de oppdatere markedet på top line-data. Det vil si en at vi får en innledende rapport med diverse måltall som skal gi et representativt bilde av studien per nå.
- Safety (Dette har de allerede analysert, for det var en forutsetning for å få starte de randomiserte studiene - Det tar altså ingen tid)
- 1 års overlevelse: Hvor mange prosent av pasientene lever 1 år etter behandling startet?
- mPFS eller 6 måneders PFS - Median tid i studien på progresjonsfri sykdomsbilde etter innrullering i studien, eller hvor mange % av pasientene hadde progresjonsfri sykdom fra innrullering ved 6 måneder
Dette er data jeg forventer innen RIMELIG kort tid etter 1 oktober. Siden de har safety fra før, og det er snakk om 20 pasienter tror jeg tiden før dataslipp blir kort.
Jeg er veldig spent på høsten til Ultimovacs av mange forskjellige grunner, men ikke minst på grunn av det som skjer nå når de får melanomadata.
Da har de immundata/effektdata og safetydatai samme indikasjon med to forskjellige big pharma-selskap. Bristol Myers Squibb og Merck. N=12 og N=20.
Disse selskapene konkurrerer innen denne indikasjonen, og BMS har allerede bevist at de er interesserte i medikamenter som kan tenkes å øke overlevelsen til pasientene i kombinasjon med deres sjekkpunkthemmere.
UV1 er heleid av Ultimovacs, er et generelt medikament, og har blant annet et rasjonale hvor det skal fungere synergistisk med andre medikamenter.
Ultimovacs har kommunisert at de nå gjør seg klare til å ta UV1 til det neste steget - en bred utprøving i enda flere indikasjoner. Skal de få til dette må de enten hente mye penger, eller - inngå en deal på utvikling med et big pharmaselskap.
Hvis melanomadataene som kommer nå er knallsterke, kan ting skje allerede nå? Med to konkurrenter som har data med UV i benchmarkingsindikasjonen melanom. Det er jo åpenbart hva som kan skje når hotte produkter blir oppdaget av flere samtidig.
Jeg vet ikke, men jeg tror det, og jeg er posisjonert for det. Q4 blir særdeles spennende.