Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

1 Like

Dæven aksjen får bank idag. Faktisk muligheter for å plukke nærme 50-lappen et par uker før melanomadata.

Top line-data fra UV1 + Keytruda i førstelinje føflekkreft med spredning

Dataene kom noen uker tidligere enn jeg greide å forutse, og det er nok sikkert fordi de allerede hadde analysert safety-dataene på forhånd og nå kun trengte å trekke ut overlevelsesdataene. Dataene er veldig lovende, ikke minst for alt de åpner for.

  • Overall survival (OS) etter 12 måneder: 85% (17 av 20 pasienter) - Beste historiske kontroll: 68% av pasientene i live etter 12 måneder. Økning på 25%
  • median progresjonsfri overlevelse etter 12 måneder: Ikke nådd. - Beste historiske kontroll: 11.6 måneder. Her har de allerede økt over historisk kontroll på 12 måneders PFS, men dataene er enda så tidlige at det er umulig å si hva det ender på.

Min tolkning
Umiddelbar reaksjon er: “Nailed it! Resultatene er veldig lovende også med PD1-hemmere”

Forholdsvist lavt antall i studien (N=20) - men det er likevel det desidert viktigste dataslippet til nå. Her viser de at selskapet kan levere konsekvente data i kombinasjon med sjekkpunkthemmere, og attpåtil med Keytruda - bransjens største blockbuster. Jeg vil klassifisere dataene som veldig lovende, og det åpner garantert øynene til enda flere klinikere rundt om i verden.

Rasjonalet til UV1 tilsier at medisinen skal fungere synergistisk sammen med alle medikamenter som har behov for at de riktige T-cellene blir skapt - og Keytruda er antakelig det fremste immunoterapeutikumet i markedet nå. Det er i tillegg hovedkonkurrenten til Yervoy og Opdivo (ipililumab og nivolumab - og hovedgrunnen til at deres omsetning “kun” lå på ca 30 milliarder NOK i 2018. Keytruda på den andre siden - revenue på ~100 milliarder NOK i 2019.

  • UV1 prøves allerede i to randomiserte fase 2-studier med potensiale for å søke markedsgodkjenning hvis dataene er gode nok sammen med Yervoy og Opdivo.
  • Jeg har en teori om at den tredje studien er sammen med nettopp Keytruda og Merck i lungekreft, og det baserer jeg i hovedsak på en velplassert like fra en tidligere CEO :wink:
  • Det er åpenbart for meg at Merck følger med på det som rører seg i immunterapiverdenen, og når man ser hvilken interesse det er for Ultimovacs og UV1 i det kliniske miljøet samt at UV1 er partnered opp med deres hovedkonkurrenter - så er det 100% usannsynlig i mine øyne at de ikke har fått med seg disse lovende resultatene.

Hva gjør Merck med dette? Hva kan de gjøre? Og hvordan vil Brystol Myers Squibb isåfall tenke? Jeg har en bullish idè om at Ultimovacs kan stå ovenfor et par vanskelige, men ønskelige valg hvis disse dataene fortsetter å levere, for vi vet at big pharma ønsker seg produkter som kan øke effekten av deres blockbuster-CPIs

Haha - Og så beviser Vaccibody hva som er mulig for et norsk selskap som har en lovende vaksineteknologi. :slight_smile:

image

Dette er et selskap enhver fornuftig biotekinvestor kjøper og plasserer dypest nede i kisten sin, for utviklingen i selskapet har potensiale til å bli noe helt annet enn hva vi har sett på børsen de siste årene.

UV1

  • Universell vaksine uten prescreening for pasienter
  • Target finnes i ~90% av alle krefttyper
  • Rasjonalet tilsier at det vil ha en synergistisk virkning i kombinasjon med sjekkpunkthemmere og annen immunterapi
  • Tidlig data (N=32) i kombinasjon med CPIs tilsier at det er GOD effekt av å vaksinere
  • Sikkerheten til produktet er stabil og god
  • Potensiale og rasjonale til å også bli utprøvd i profylaktisk setting.
  • Markedspotensiale er likt sjekkpunkthemmere - og LOA for èn indikasjon øker i teorien LOA for alle.

Da har jeg ikke engang startet på UV2 og alt som skal skje de neste månedene

  • 5 års NSCLC
  • TET i klinikk - Har de tenkt profylaktisk?
  • ny studie og partner lanseres
  • “There might come a couple more” CEO de Sousa om antallet randomiserte fase 2-studier.

Fornybar sin dom er:

  • Hold på aksjene og fyll på det som kan sitte langsiktig - for dette selskapet står ovenfor en vanvittig utvikling i tiden som kommer. Nærmeste peer(Vaccibody) er priset til over 10 milliarder NOK, og DNB må komme på banen her med å oppdatere kursmål ganske saftig. Jeg forventer at Oslo Børs greier å prise Ultimovacs til 100kr aksjen på kort sikt. Det gir market cap rundt 3 milliarder, og er noenlunde in line med hva jeg regner meg fram til før den nyeste studien regnes inn
26 Likes

Ath er vel 64 fra tidlig februar. Bør være lett match. Har forsøkt å liste meg inn og øke den siste måneden. Men ble tatt litt på senga her… Uansett er det bare å bøye seg i capsen…

ULTIMO: DNB MARKETS HØYNER KURSMÅL TIL 85 (65), GJENTAR KJØP Oslo (TDN Direkt

DNB Markets høyner kursmålet på Ultimovacs, etter gårsdagens positive nyheter, til 85 kroner pr aksje, fra tidligere 65 kroner. Det fremgår av en analyse torsdag. “Det er en liten studie, men indikasjonene er positive og sammenlignet med historisk data ser utfallet lovende ut”, skriver meglerhuset.

11 Likes

ULTIMOVACS
Promising melanoma data

Last night the company reported very promising data from its phase I melanoma trial where Ultimovacs cancer vaccine UV1 has been combined with pembrolizumab in first-line malignant metastatic melanoma. It is a small, single-arm trial but the indications are positive and compared to historical data, the outcomes look promising. We believe this data strengthens the outlook for future trials and as a result we have increased our LOA from 15% to 20% for the melanoma indication. We reiterate our BUY and have lifted our target price to NOK85 (NOK65).

Promising melanoma data reported. Last night the company reported data from the
first cohort of patients in the first-line malignant metastatic melanoma trial where UV1
is combined with the CPI pembrolizumab. We believe the overall data is positive and
increases the likelihood that the UV1 vaccine will work as planned.

The data thus far. The first cohort of patients includes 20 first-line patients (i.e. no
previous treatment) and it is a single-arm trial (i.e. no control group). The primary aims
of the trial were to look at safety and tolerability. In the trial, the company saw that the
OS (overall survival) after 12 months was 85% and thus the median PFS has not been
reached (as more than 50% of the patients are still alive). There were no unexpected
side-effects from the UV1 vaccine and the vaccine was well-tolerated by the patients.

This design is in no way optimal and therefore the data should be interpreted with
care. However, there are other earlier trials with treatment-naïve patients that have
been treated with only pembrolizumab that could serve as a comparison. One such
trial is the KEYNOTE006 trial, in which patients on only pembrolizumab saw a 12-
months OS of 68% and a mPFS of 11.6 months. With the normal precautions that
comparisons between different trials should be done with caution, we still believe the
data offers an indication that the vaccine works as intended.

Trial continues with cohort 2. In this cohort all patients have been given a higher
dose of the adjuvant GM-CSF (75μg per vaccination compared to only 37.5μg per
vaccination in cohort 1). This cohort is fully recruited and top-line data from cohort 2
should be available in H2 2021. The cohort 1 patients will of course be followed and
the next data point from this trial is a scientific presentation at a meeting in H1 2021e
and then the 24 months data in H2 2021e.

BUY reiterated and target price raised to NOK85. As a result of the data, we have
increased our LOA for the melanoma indication from 15% to 20%, and consequently
our target price. We have also made some small changes in FX rates, etc.

11 Likes

Tar litt til på 60+, synes ikke den gikk nok sålangt i dag.

6 Likes

En annen ting.

Der er så lav andel likvide aksjer i ultimo, at der må snart være sikret det som vil selges, ser fint for meg vi stiger videre og 60+ er den nye nedr e grensen.

Burde fint ligge opp mot nye kursmålet på dnb.

Her er det nok en feilslutning av DNB tror jeg. Man kunne godt hatt 11 pasienter med voksende tumorer, selv om bare 3 er døde. Når selskapet rapporterer noe om progresjon, så må det være basert på radiologiske undersøkelser. Og av det man har rapportert, så kan man kun slutte at det er mellom 3 og 10 (altså under 50%).

Og her øker altså DNB sitt kursmål med tyve kroner på en økt LOA på 5%-poeng i denne ene indikasjonen. Men om man får en godkjenning i denne ene, så kommer UV1 nesten med 100% sannsynlighet til å bli prøvd i en drøss med andre, og med nesten like stor sannsynlighet bli godkjent i en drøss med andre. Dette er en universell medisin, så det er å skyte langt under mål å regne indikasjon for indikasjon.

11 Likes

Sky’s the limit.

Ting ser lovende ut, og standarden for norsk biotek er satt.

1 Like

“In all four Phase I studies, UV1 has demonstrated a consistent and positive safety and tolerability profile. The topline results announced today complement our extensive and growing clinical data package, confirming that this strong safety profile holds when combining UV1 with a PD-1 checkpoint inhibitor,” stated Carlos de Sousa, Chief Executive Officer at Ultimovacs

8 Likes

Må takke Polygon og Fornybarkrakk for mange gode innlegg her som har åpnet øya mine for denne godsaken :clap:

10 Likes

Hehe,beklager feil.

Med så mye gode nyheter på en dag, er det lett å blande :sweat_smile:

3 Likes

Jeg forsøker kun å formidle det selskapet selv sier med min logikk på topp. Målet mitt er at alle utsagn jeg kommer med skal jeg kunne forsvare rimelig heftig om noen kommer og vil diskutere :slightly_smiling_face:

Jeg går kun høyt ut der jeg finner noe overveiende sannsynlig, og alt jeg leser og hører om Ultimovacs peker nå på at ting vil bli veldig spennende fremover.

4 Likes

Denne ramlet inn i mailboksen min, ABG Sundal Collier er ikke fullt så positive som DNB.

td:

Oslo (TDN Direkt): Hovedindeksen på Oslo Børs er lite endret torsdag, etter å ha svingt en del første halvdel av handelsdagen. Oljeprisen handles noe høyere enn ved stengetid onsdag, og europeiske børser handles også stort sett høyere.

Ultimovacs stiger bratt torsdag etter at selskapet meldte om positive resultater fra første kohort med 20 pasienter i fase en-studien i USA. Studien bekrefter hovedmålene om sikkerhet og tålbarheten, og viser en samlet overlevelsesrate etter 12 måneder på 85 prosent.

Selskapet sammenligner resultatene med en arm av Keynote-studien, en omfattende randomisert åpen studie. ABG Sundal Collier skriver at resultatene fra Ultimovacs ved første øyekast ser bedre ut, men understreker at utvalgsstørrelsen er liten, og at man ikke kjenner de underliggende karakteristikkene til pasientene.

Meglerhuset slår dermed fast at det er umulig å trekke konklusjonen at det er Ultimovacs vaksine som fører til den målte effekten. Meglerhuset mener likevel at en positiv aksjereaksjon på fem til ti prosent er rimelig, ettersom hovedmålene på sikkerhet og tålbarheten ble nådd.

DNB Markets skriver i en analyse at resultatene er veldig lovende.

Det er en liten enarmsstudie, men indikasjonene er positive, og sammenlignet med historiske data ser resultatene lovende ut. Vi tror disse dataene styrker utsiktene til fremtidige studier, skriver DNB Markets.

På bakgrunn av dataene tror DNB Markets nå at det er 20 prosent sannsynlig at vaksinen blir godkjent for behandling, mot tidligere 15 prosent, og hever dermed kursmålet til 85 kroner pr aksje fra tidligere 65.

Ultimovacs stiger 18 prosent til 61,8 kroner pr aksje.

Også Rec stiger kraftig torsdag, etter nyheten om at selskapet har fått informasjon om at skattesaken fra perioden 2009 til og med 2011 har blitt droppet av Skatteetaten. Avgjørelsen reduserer selskapets kortsiktige gjeld med cirka 26,5 millioner dollar.

Ifølge en oppdatering fra Pareto Securities reduserer dette risikoen for at Rec kan komme i brudd med lånebetingelsene til obligasjonseierne.

Rec-aksjen handles opp 11 prosent torsdag til 4,28 kroner pr aksje.

Oslo Børs handles opp 0,05 prosent til 856,58 poeng, omsatt for 1.213 millioner kroner.

BNS, finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

Bjørn Fredrik Gundrosen finans@tdn.no

Infront TDN Direkt

2 Likes

Det er lov det, mange som ikke er inne ennå…

men

Triggerne kommer tett de neste ukene :wink:

1 Like

Så klart kan man ikke trekke konklusjoner ut i fra 20 pasienter. Men det ser veldig lovende ut. Pessimistisk håndverk av ABG, men helt lov å si likevel :slight_smile:

Unnskyld @InVivo det var ABG, ikke Arctic :slight_smile:

@larsmkn kommer vel med en kommentar her? Å kalle det lovende burde ikke være å strekke strikken…

Er det Larmkn som er ute med kaldt vann?:wink:

1 Like

Jeg er fristet til å kalle analytikerne i ABG for ekstrempessimister.