Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Litt benchmark

2 Likes

Fin benchmark, men vanskelig å sammenlikne direkte med Ultimovacs siden de ikke måler OS og Ultimovacs ikke har 18 mnd PFS. At de ikke måler OS, kan det være fordi de undersøker target lesions ?

Nei, men det viser hva Ultimovacs må strekke seg etter

3 Likes

Vet ikke om dette var like syke pasienter. Et av inklusjonskriteriene er “Life expectancy of at least 6 months”

Og uansett er status for denne: “Terminated (A strategic restructuring including the planned conclusion of clinical oncology development programs and no further sponsoring of the development of SD-101.)” Så et eller annet er ikke så bra.

3 Likes

Måtte smile, 1258% høyere omsetning enn vanlig.

2 Likes

Amatørene kappes om å komme ut, trist men sant :wink:

1 Like

Neida, er her enda :slight_smile:

2 Likes

Fryktelig spennende case, og noe så sjeldent som en biotekaksje med robust aksjonærmasse på OSE. Tok derfor en post på åpning og close i dag, i påvente av forventede meldinger vedrørende partnerskap mv.

Hva gjelder utviklingen, så merker jeg meg at det faktisk var ATH volum i aksjen i dag, etter ytterligere gode data. Oppgangen kan vel kalles moderat gitt at den falt noe tilbake mot slutten av dagen og mer eller mindre closet gap’et ned til mandagens nivå.

Så da er spørsmålet om dataene anses som mindre viktige enn partnerskap? Sistnevnte er vel “gitt” at kommer på plass snarlig, så betraktninger rundt dét hadde vært interessant.

Om mitt inntrykk av caset ikke endrer seg, så ser jeg frem til å bygge en hyggelig eksponering i Ultimo.

8 Likes

En av faktorene for at enkelte investorer ikke har ønsket å gå inn i selskapet er fordi de har følt selskapet har hatt lite data å vise til. I går økte de på sett og vis mengden data med ca 40%, og det attpåtil med data som i mine øyne er knallsterk.

Det neste vi nå venter på er avsløring av indikasjonen samt partner på det nye studie. I mellomtiden ruller og går de to andre studiene, og FPD i TENDU-studien kommer ila de neste mnd. Og ikke glem 5 års data i NSCLC i q4 også :slight_smile:

7 Likes

Sjekk heller ut Trisalus som nylig kjøpte SD-101 for mer detaljer og veien videre:

1 Like

Altså, Trisalus kjøpte tydeligvis hele greia for USD 9 mill upfront, så veldig lovende kan det jo ikke være…

Hvis de mot formodning klarer å lage medisin av det, så må de betale Dynavax USD250 mill., men det virker ikke veldig sannsynlig. Selskapet jobber med ‘delivery’, og har tydeligvis et lite håp om at deres teknologi er det som skal til.

1 Like

The first cohort of 86 patients with advanced melanoma who were naïve to anti-PD-1/PD-L1 treatment and who received 2 mg dose of SD-101 plus 200 mg of pembrolizumab demonstrated an overall response rate (ORR) of 76% and a progression-free survival (PFS) rate at 18 months of 72%.

In the Phase 2 cohort expansion of the trial 61 metastatic melanoma patients who were resistant/refractory to anti-PD-1/PD-L1 therapy were evaluated. Patients who received SD-101 2 mg in combination with pembrolizumab had an ORR of 19.4%

in a separate Phase 2 study of pembrolizumab monotherapy in 540 advanced melanoma patients who were resistant/refractory to checkpoint inhibitors, pembrolizumab, achieved an ORR rate of 25%.

Vet ikke om noen smarte hoder her klarer å forklare den sinnsyke forskjellen i ORR i cohort 1 og cohort 2

Edit. Cohort 2 er jo faktisk dårligere enn pembro monotherapy

Cohort 2 extension var resistenta mot CPI som jag läser det.

1 Like

Om man gjør et søk på Malignant Melanoma Combination Pembrolizumab på clinicaltrials, så får man 164 treff. Jeg tror bare ikke SD-101 er en veldig aktuell konkurrent.

1 Like

Og om det er tilfellet, så er det nettopp det UV1 forsøker å løse.

1 Like

Hm?

Går Ultimo for R/R CPI pasienter?

1 Like

"Though many patients experience extraordinary response to checkpoint inhibition, unfortunately the majority of patients do not. Fundamental for a clinical benefit of this therapy is a pre-existing immune response against the tumor. It is believed that a lack of effect can be attributed to a non-existing recognition of cancer cells by the immune system.

Ultimovacs aims to increase the pool of immune cells able to recognize and engage the cancer cells, thereby creating an inflammatory response ultimately leading to death of the tumor. To achieve this goal, we have developed a vaccine consisting of a known tumor-associated antigen, found to be almost universal to all cancer types. By combining our vaccine with a checkpoint inhibitor, we aim to mount a strong immune response against the tumor while simultaneously eliminating the tumors ability to diminish this response, opening for a possible synergistic relationship between these two treatment modalities."

Edit: Basert på kryptiske emojier fra @Whatsthat, så tror jeg at jeg må spørre hva R/R i denne sammenhengen betyr jeg? Jeg tolket det som “pasienter som ikke responderer på CPI”, men det var feil, @InVivo?

3 Likes

Hehe. Skal fjerne mine kryptiske emojies :slight_smile:

Stammer nok fra SD-101 over her da de også har raportert data i anti-pd1 refractory melanoma og her benyttes ikke UV1 men derimot oncos-102 som foreløpig er “best in class”.

Patients who have progressed on anti-PD1 checkpoint inhibitors and treated with ONCOS-102 in combination with Keytruda, demonstrated responses in three of nine patients (33% ORR)

Men kan du forklare hvorfor en kombinasjon mellom det mestselgende legemiddelet i verden og en annen medisin som angivelig er “best in class” kan bli solgt for 9 millioner dollar til et jallaselskap? Uten å ha gravd noe videre i dette, så tenker jeg at det kanskje ikke er noe å bry seg om?

Merk: i refractory melanoma er oncos102 (targovax) er best in class, ikke sd-101 (tidl. Dynavax) de ligger lenger ned i listen. Blar du tilbake i deres nyhetshistorikk så finner du mer info, men ikke sikkert man blir så mye klokere av den grunn. :slight_smile: