Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Q4 Ultimovacs

Positiv reaksjon opp i aksjen etter veldig lovende data i førstelinje melanom med Keytruda
1 års OS: 85% og median PFS ikke nådd. Oppdatering på konferanse i 1Q21.

Videre VIPs i Q4:

  • Signering av avtale med big pharma og CRO om en ny randomisert fase 2-studie.
  • Første pasient behandlet med TET-teknologien - fase 1 i prostatacancer - dette kan bli første forsøk på å komme til med en profylaktisk vaksine
  • 5 års Overall Surivival-oppdatering i lungekreft (NSCLC) - GIGANT-marked. Hvis de har funnet en mulighet til å prøve UV1 i NSCLC…

Spekulative VIPs som ikke kan utelukkes

  • Enda flere randomiserte fase 2-studier lanseres - utsagn av CEO: “There might come a couple more” samt at de hele tiden leter etter samarbeid for å prøve UV1 så bredt som mulig forteller meg at det kommer enda flere kliniske studier, og det gir mest mening å starte de alle så raskt som mulig. Watch this space.
    image
  • Jeg vet - etter å ha hørt de Sousa på Radium, at det er ønsket av selskapet å få til en deal av nøyaktig samme type som Vaccibody lanserte nå. En bred utviklingsdeal som gir muligheten til å få vaksinen ut i så mange indikasjoner som mulig så raskt som mulig. Jeg mener det begynner å bli tydelig at Ultimovacs’ seleksjon av peptider har truffet så bra at det kan begynne å ses på som sannsynlig at Merck eller BMS vil komme inn å bli med på dette. At de Sousa har bakgrunn som negotiator for big pharma gjør meg ikke mindre overbevist.

Jeg sitter i ro med denne og forventer at Vaccibody skal lære børsen opp i hvordan man verdsetter biotek. 10 mrd - som de var verdt lenge før de fikk avtalen med Genentech - er en kurs på over 300kr aksjen. Lav free float og et selskap som leverer kan bidra til at prisingen blir premium.

Må høres:
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-134

15 Likes

Ny artikkel ute

https://www.healthtalk.no/alle-artikler/onkologi-ultimovacs-med-lovende-overlevelsesdata-på-pasienter-med-føflekkreft-som-fikk-kreftvaksinen-uv1-i-kombinasjon-med-immunterapi/

5 Likes

Utrolig svak kurs utvikling etter meldingen.

Satser på en knall neste uke, glimrende kjøps mulighet i dag ! På 56.

Og med det tar eg helg :clinking_glasses:

3 Likes

At de nye som kjöpte på nyhet i går selger i dag, var å forvente. Uten belåning er det uvesentlig hva som skjer med kursen før 2023.

Fant følgende sitat fra forrige CEO som understøtter mitt poeng om det vanvittige potensialet for Ultimovacs og at det er lite relevant å finregne på enkeltindikasjoner og rNPV for å finne fair value på selskapet:

“If we succeed and are allowed to use the vaccine as a regular cancer treatment, we will continue to document the effect of the universal cancer vaccine in many different types of cancer and in different stages of disease, right up to where we possibly can prevent cancer from occurring in persons with very high risk. This will also be the future for cancer treatments in general. New technology will make it possible to diagnose cancer much earlier than we do now. The biology will be very different in a small, newly established tumor as compared to an older tumor with metastasis (i.e disease spread to other organs). What they will have in common is the possibility to be killed by an activated immune system. It is likely that a small “inexperienced” tumor is easier to eliminate than the tumors we are treating today. The best might be to make the immune system fit and ready to attack if the cancer appears. We will try to make our vaccine do that.”

Om man tror at LOA for den første indikasjon er tosifret, så er dagens prising et røverkjøp. Jeg tror på en LOA som er godt oppe i tosifret landskap.

19 Likes

Jeg tenker på samme viset som deg. MEN - jeg forsøker å beregne rNPV for de indikasjonene de har startet i, og så ser jeg på alt det andre som en gedigen oppside siden det er umulig å regne på.

Peer pricing er kanskje mest logisk, siden det finnes en peer i Norge:

Det er lett snakk om Vaccibodyverdier i Ultimovacs’ pipeline, og de har veldig lovende data. Det store spørsmålet for meg er nå:

Kommer det en gigadeal innen rimelig tid, eller kommer den etter readout av studiene?

Nå vet vi at Roche - gjennom Genentech - har satset på persontilpasset kreftvaksine. Hva vil BMS/ Merck satse på? Har de tilstrekkelig data til å reagere nå?

Edit: Slettet et bilde

2 Likes

Enda bedre idag: Har vært under 54.

ja, det blir vanskeligere å vanskeligere å la seg begeistre av gode meldinger.

Lurer på å skrive med stor maler pensel på ene kontor veggen i caps lock :

ALL BRÅ OPPGANG OVER 20% SKAL SELGES :wink:

1 Like

Omsatt 75K i dag. Har aksjen blitt godtatt av allmennheten eller er det ringvirkninger av sell on news vi ser enda?

KLP reduserer vel fortsatt, og har holdt på siden torsdag.

Vel jeg hadde det litt på følelsen og snittet kun veldig forsiktig opp med et lite beløp. Jeg tror nok problemet var tradingmessig at nyheten ikke var totalt uventet (den kom litt tidligere )og at aktører kunne laste opp i god tid på forhånd og selge med fin gevinst etter planen etter mld.

Tingen er at denne nyheten faktisk kom leeeenge før man kunne forvente det ( i hvert fall jeg).

Ser tekinsiderne spekulerer i at det er Vaccibody som suger kapital til seg før noteringen på Merkur… Mulig mulig.

1 Like

H3nke
ja, men der er heldigvis volum til å ta imot klp, og neste melding så har nye aksjonærer et mer langsiktig og høyere kursmål.

Alex
Tradingmessig ville det lønt seg ja, men nå kan eg nevne i fleng minst 4 aksjer siste 3 mnd der eg har solgt 100% for tidlig, så her skal det kun kjøpes :wink:

Og nå er det bare tilbake i underkannt av 2 kroner på den gode meldingen. Men en positiv langsiktig trend med stadig stigende kurs er foreløpig inntakt.

meget mulig vacci suger kapital, tror det snur andre veien onsdag.

Kursen er sågar lavere enn før forrige melding.

Man kan jo tenke seg at den andre vaksinekandidaten på børsen burde bli hot som bare det når folk skjønner at de kan være like nært en slik deal. Og at det faktisk er noe de har posisjonert seg for. :wink:

ja, men en får feie for egen dør, eg er nå inne og blir inne ut året.

Om ikke der kommer rykk, og en selger på 20%:wink: men sann mine ord - da kommer neste 100% fort :rofl:

Som insider kan du få daglige aksjonærlister :slight_smile:

KLP solgte ingenting på dagens liste som er to dager gammel.

Hvordan faller en sammenligning mellom de to ut? Vil det bare være plass til den ene av dem?