Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg tenker på den brede nedgangen på OSE.

Når det gjelder Ultimovacs vs Vaccibody så vil jeg tro at begeistring for vaksine som måte for å behandle kreft vil føre til mer interesse for Ultimovacs.

Det Vaccibody forsøker er noe helt annet enn det Ultimovacs forsøker. Vaccibody er ett selskap i et felt som er så stort at det har egne konferanser (f.eks. https://neoantigen-europe.com). Ultimovacs er et selskap med to-tre mulige konkurrenter (Ultimovacs Fundamentale forhold (ULTIMO)). At Ultimovacs og Vaccibody en gang i fremtiden skal bli konkurrenter er veldig lite trolig.

Det er ikke sånn at ett selskap finner den ene “kuren mot kreft”, ei helller Ultimovacs - men UV1 kan bli en del av en kombinasjon sammen med et eller flere andre legemidler i veldig mange indikasjoner. Og om det blir tilfellet, så forsvarer det langt over den ti(!) ganger høyere MCAP som Vaccibody pt. har.

6 Likes

Ut året sier du, men i februar kommer det vel oppdatert PFS, OS, osv fra melanomastudien :slightly_smiling_face:

Jeg mistenker at du har blitt extra long enten du vet det selv eller ei.

2 Likes

Jaja, så lenge de leverer , og kursen raser oppover såsitter eg :clap::+1::chart_with_upwards_trend:

Edit: kjøper jevnt ennå😉

1 Like

Videre VIPs i Q4:

  • Signering av avtale med big pharma og CRO om en ny randomisert fase 2-studie.
  • Første pasient behandlet med TET-teknologien - fase 1 i prostatacancer - dette kan bli første forsøk på å komme til med en profylaktisk vaksine
  • 5 års Overall Surivival-oppdatering i lungekreft (NSCLC) - GIGANT-marked. Hvis de har funnet en mulighet til å prøve UV1 i NSCLC…

hva kan dette gi oss fra 54kr og ut året ?

90 kr? 110 kr ?? 140 kr ?? eller tror dere vi ikke vil få betalt så vi ligger på 54
:thinking:

Å selge nå er ikke et alternativ i mi bok .

2 Likes

Ang. den nye fase II studien, så stod det i den siste meldingen:

“Ultimovacs, the sponsor and the Big Pharma partner have been making improvements to the trial protocol and due to the challenges of operating in the current pandemic environment, the agreement is still in the process of finalization. We look forward to announcing the collaboration and trial timelines during the fourth quarter.”

For meg var ikke det ikke en selvfølge at protokollen er helt ferdig på det tidspunktet avtalen signeres og annononseres. For dette betyr at når det skjer, som altså er når som helst i disse dager, så er man helt klar til å initiere sitene og gå i gang.

4 Likes

ja, de har nå annonsert fpd i q4, men ser ingen krise om dette blir forskjøvet til q1.

Ja, muntlig har det vel blitt snakket om “rundt nyttår”.

Forøvrig er det åpenbart at det er KLP sine ganske massive nedsalg som tynger kursen. De har snart solgt en halv million aksjer siden den siste meldingen. Dem om det…

Dem om det ja, håper hoved tyngden finner lange eigere :slight_smile: Så får vi se om klp går på svarte per når neste studie kommer :wink:

Det er bare å se på Vaccibodyanalysen for å se verdien av en stor randomisert fase2-studie i NSCLC.

Hint, for Vaccibody er derisked value for NSCLC 90.5 milliarder.

Det kan bli enormt om de starter opp der, for Ultimovacs har bare 31.7mill aksjer.

3 Likes

Vet vi noe om hvilke(n) indikasjon som er mest plausibel i det ventede f2-studiet?

Edit:

Da har jeg sett nærmere på listene. Og det eneste grunnen til utviklingen siden siste melding er at KLP har redusert med ~50 % av dagsvolumet hver dag den siste uken. Smått utrolig hvor sterk aksjen har vært til tross.

Kursen hadde befunnet seg godt over 60 hadde man vært foruten. Så da vet man det.

1 Like

Her er min spekulasjon.

  • De har lovende resultater fra UV1 i NSCLC som monoterapi
  • De ønsker å prøve UV1 sammen med flere forskjellige immunterapier
  • De har kjørt en fase 1-studie med UV1 og pembrolizumab og funnet at safety er godkjen
  • FDA har godkjent at de kan starte så mange fase 2-studier de vil med de kombinasjonene de har testet i fase 1. (ref Arnesen på podcast.)
  • Det er 100% et godt rasjonale for Merck å bli med på dette

Dette er min spekulasjon, og den står jeg for.

7 Likes

Merkelig lite interesse for selskapet her inne:

  • Best-in-class data
  • Robust aksjonærmasse
  • Masse penger på bok
  • Peer med flere fellestrekk som nettopp har blitt repriset

Fremstår som at folk heller jakter emisjonsmaskiner med utslitte aksjonærer som (forståelig nok) venter på en make-or-break melding.

Ja, det er en helt ekstrem case sånn som jeg vurderer det. Men, de er enda bare ett år gamle på børs og vi har sett en økning i interesse her på TI den siste tiden.

Det kan hende, med Vaccibodys inntreden på børs, at folk får opp øynene for muligheten som ligger i en kreftvaksine som har gode resultater fra klinikk.

2 Likes

ezgif.com-gif-maker

1 Like

Ikke det at jeg har differensiert selv, men jeg er gal :rofl:

Er det noen som gidder å transkribere hele Ultimo-delen fra sist Radium podcast? Jeg synes den forklarer ganske godt hva jeg har messet om siden i februar i år. Det kan føre til at flere forstår det jeg tror jeg har forstått.

1 Like

hehehe, eg har nå faktisk en massiv spredning nå, føler meg nesten fattig på pcib aksjer
:joy: men kun ultimo eg føler meg trygg på avkastning i.

4 Likes

Excellent. Mer svenskeflørt fra Ultimovacs.

Veldig spent på om og når dette gjør seg utslag i kurs og volum etter hvert.

8 Likes

bilde

7 Likes