Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

56 kr var Sara Mangsbo fikk for salget for et par år siden. Da kursen kom over 70 syntes Jonas det var greit, mens CEO var uenig. Sistnevntes utsagn fikk jeg i vranghalsen, men sitter fremdeles med beholdningen.

Prøv en gang til, og bruk dobbelt så mange ord, så forstår kanskje noen hva du mener :slightly_smiling_face:

1 Like

Kommentaren var ment for de som har lest seg opp om Ultimo. Har sluttet å hausse aksjer jeg sitter i.
Håper forøvrig at @Snoeffelen i mellomtiden har klart å følge etter.

Står for denne fortsatt, sist uttalt i juni.

9 Likes

Er helt enig Snøff, alle burde ha litt Ultimo i porteføljen .

3 Likes

Og når alle har, er tiden inne for å se om @Snoeffelen 's prognose “putre og gå” var riktig. Tror det blir PHO som fortjener den betegnelsen på tross av Klems Kopp.
Letter tåken @polygon ? Likte betegelsen “kryptisk” bedre.

Hehe, jeg kan ikke annet enn å le litt, for jeg skjønner virkelig ikke hva du snakker om. Denne aksjen kommer kanskje til å putre og gå, men det blir sannsynligvis etter den har funnet et nivå hvor omsetningen øker og de større aktørene føler de får fair pris.

Det er(var) minst 100% opp dit i følge min kalkulator, og da har jeg ikke regnet med studien som lanseres i løpet av denne eller neste uke.

Håper mange leser artikkelen i bio fra i dag, den kan virkelig øke lysten på mer ultimo​:champagne::thinking:

Har du en bedre formulering slik at også du kan forstå at det var ett sitat av Snoeffelen?

Takker Snoeffelen.
Verdsettes svært høyt.

Hvorfor foretrekke ultimovacs forran TRVX?

Snoeffelen kan sikkert svare på det, men for meg synes det åpenbart at man heller går for Ultimo enn Trvx.

Ultimo har nå i høst 3 fase II studier som alle kan føre til markedsgodkjennelse, mens Trvx er ganske langt fra å starte sin første (trolig oppstart ila. 2021) , Dessuten trenger Trvx penger med det første mens Ultimo er godt finansiert i lang tid fremover.

Så Ultimo ligger langt foran Trvx i både i bredde og i utviklingsløpet mot godkjenning, samt at de i motsetning til Trvx har finansene i orden.

1 Like

Det er jo også priset inn…

1 Like

Fordi risikoen pr. idag er en god del større i Trvx enn i Ultimo.
Ikke alle som liker høy risiko (eksempelvis Snoeffelen som ble spurt av ufo hvorfor han foretrakk Ultimo fremfor Trvx)).

Ultimovacs driver med vaksiner, Targovax med onkolytiske virus. Ultimovacs sin peer i Norge - Vaccibody, som i motsetning til universell vaksine har persontilpasset vaksine - er priset til over 10 milliarder, mens Targovax sine peers er priset til 5-10 milliarder. Oppsiden er med andre ord gigantisk.

Hvis Vaccibody er verdt 10 milliarder, så burde det kortsiktige potensialet til Ultimovacs være det samme eller mer, rett og slett fordi markedspotensialet er likt men Ultimovacs er lenger framme i forløpet. Markedspotensial kan man sammenlikne på tvers av selskaper.

5 Likes

Gir ikke heilt opp ennå, legger meg på 52 så får en se… men ser mørkt ut :joy:

Kommer Value Infliction Point 1 av 2 i dag eller over helgen?

  • 1 / This third Phase II clinical trial will evaluate UV1 in a new cancer indication in combination with indication-specific standard of care cancer therapies different from those to be tested in the INITIUM
    and NIPU trials. Final agreements are planned to be signed in Q3 2020
  • 2 / In September of this year, all patients in the first cohort will have reached their
    1-year follow-up period and we look forward to announcing top-line safety and
    preliminary efficacy data from patients in the first cohort in the fourth
    quarter of this year

Å sammenstille data på safety (som de har fra før) og avlesning av effekt er jeg usikker på hvor lang tid de benytter på. Jeg tror tidsbruk vil bli påvirket av mange faktorer. I et eksempel jeg fikk fra @polygon tok det 6 uker, men det var 80 pasienter, og resultatene ble vurdert av uavhengige radiologer. Jeg er ikke sikker på hvordan Ultimovacs går fram, og i tillegg har de hatt fortløpende vurdering av safety. Jeg tenker 1-6 uker med høyere sannsynlighet for 2-4.

Jeg synes det virker som om markedet har begynt å lukte på en inngang før melanomadataene slippes. Lite salgsinteresse, og en del som ikke har lyst til å kjøpe kursen oppover.

@polygon Gjør BioStock også valueringer eller er det tekstanalyser som den som ble publisert nå?

3 Likes

Nydelig fornybar , da kom det volum :grinning:

1 Like

Volumet er ikke høyt, men det er en tydelig økt interesse i markedet. BioStockartikkelen har helt tydelig ført til en noe økt oppmerksomhet.

Godt jobbet Ultimovacs. Mon tro hva neste er?

Analyse fra Edison? :slight_smile:

Fin uke for aksjonærene i Ultimovacs.

Denne er vel ny eller?

@polygon enda en…

Det blir en veldig spennende Q4 i Ultimovacs

9 Likes