Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Flere enn meg som tror hollenderne har solgt i dag? Lenge siden det ble omsatt over 40k!

Noen må jo selge for at andre skal kjøpe. Gleder meg mer over at Ultimovacs kommer ut i media. Kanskje det blir litt blest om selskapet før høsten og vinteren :smiley:

1 Like

ja, heilt greit det kommer ut litt løse aksjer, og selger de inn aksjen til flere store så er 40k ingenting.

1 Like

Vil tro vi får et oppdatert bilde fra CEO på Q2 om hvordan de akter å gjøre selskapet mer kjent.

Over 400 pasienter skal randomiseres inn i selskapets tre studier de neste to årene. Det er helt i særklasse i Norge🙂

UV1 will be tested in three different randomized Phase II trials:

• The INITIUM trial is an Ultimovacs-sponsored, global, randomized Phase II trial for patients with metastatic malignant melanoma. Patients will be treated with UV1 in combination with ipilimumab (CTLA-4 checkpoint inhibitor) and nivolumab (PD-1 checkpoint inhibitor). The trial will be conducted in the U.S. and Europe, including Norway. The first patient was dosed on 15 June 2020. A total of 154 patients will be enrolled in the study, 77 patients will receive nivolumab and ipilimumab and the second half of the patients will receive nivolumab, ipilimumab and UV1. The primary endpoint for the study is progression-free survival and the planned readout of the primary endpoint is in the second half of 2022.
• The NIPU trial is a randomized, multi-center Phase II trial in which the universal cancer vaccine, UV1, is investigated in combination with the checkpoint inhibitors, ipilimumab and nivolumab, as second-line treatment in mesothelioma. Oslo University Hospital is the sponsor of the NIPU study. Bristol-Myers Squibb and Ultimovacs have entered into agreements with OUS to support the preparations and execution of the trial. The first patient was dosed on 15 June 2020. A total of 118 patients will be included in the NIPU study. Half of the patients will be treated with the combination of UV1, ipilimumab (CTLA-4 checkpoint inhibitor) and nivolumab (PD-1 checkpoint inhibitor), whereas the other half will receive nivolumab and ipilimumab only. The study is planned to be conducted at six national hospital centers specialized in treating mesothelioma in four countries (Norway, Sweden, Denmark and Australia). Planned readout of the primary endpoint progression-free survival is the second half of 2022.
• A third Phase II clinical trial will evaluate UV1 in a new cancer indication in combination with indication-specific standard of care cancer therapies different from those to be tested in INITIUM (malignant melanoma, 154 patients) and NIPU (mesothelioma, 118 patients). In the collaboration, Ultimovacs will supply UV1 and a big pharma company will supply its proprietary cancer treatment to the clinical trial group which will sponsor the trial.


OM eg har forstått det rett da så skal vi ha 3 stk fase 2 studier som rekrutterer i år?

4 Likes

Jeg skrev en mail til ny CEO hvor jeg bla. lurte på om han hadde tittet innom TI. Her er hva han svarte om saken:

“Like my predecessor, Øyvind Kongstun Arnesen, I am also following the discussion on Tekinvestor with strong interest and I am pleased to see that the discussions around Ultimovacs on Tekinvestor in most cases is based on a high level of competence. Even though I do not find it right of me to participate actively on any investor forum, I and my team seek to monitor the discussions and to pick up on relevant discussion topics in our company presentations over time.”

Nå er jo “reker og rødvin-faktoren” veldig lav i utgangspunktet på Ultimovacstrådene, men man kan jo ha dette som en disiplinerende tanke i bakhodet.

29 Likes

Det er ganske lett å holde ett høyt nivå i spekulasjonene når selskapet leverer så det knaker og har vært så up front som de har vært angående hva de ønsker å få til.

Ja, det stemmer. Nåværende guiding er avsløring av den tredje studien i Q3 og første pasient i Q4 i år.

I tillegg har jeg forstått det som at de ønsker å ha fase 1 TET-studien i gang i år også. Det er veldig spennende å finne ut hvilken indikasjon de ser for seg der.

1 Like

Første steg er vel friske frivillige, og det er ikke sikkert at det blir noen spesifikk indikasjon med denne senere heller, da dette er hva som muligens blir en profylaktisk vaksine. Da er det i så fall folk med forhøyet risiko man vil gjøre noe for først - f.eks. kvinner med BRCA-mutasjoner.

2 Likes

Hadde de UV1 i friske frivillige?

Har du lest noen plass at TET er tiltenkt profylaktisk behandling? Så vidt jeg har fått med meg så er TET tetanuspartikkelen pluss peptider som ble forsket frem av Immuneed, og ikke knyttet til peptidene som Ultimovacs benytter.

UV2 har jeg forstått er tetanuspartikkelen pluss Ultimovacs sine peptider, og den er enda preklinisk discovery.

Mulig jeg har misforstått noe nå, så fint om noen klarifiserer.

Den 12/7 så jeg ikke for meg at Ultimo skulle ta igjen Pcib i år. Tror den dagen kommer i morgen, men i bio kan mye skje veldig fort. Begge veier. Det gir spenning i (børs)hverdagen.

Til @admin: Savner å kunne lese redigeringsutviklingen til div innlegg. Sparte mye tid og oppmerksomhet. Er det flere som savner den?

Rykende fersk!

The Q2 results were something of a non-event, with a slightly lower operating loss than we expected. To date, Covid-19 does not seem to have affected the company’s development timelines; hence data read-outs for the INITIUM and NIPU trials are still set for H2 2022. Management said it would update the market in Q3 on the third planned phase II trial, set to start recruiting patients around year-end. We reiterate our BUY and have raised our target price to NOK65 (60).

The Q2 operating loss of cNOK36m was slightly lower than our estimate of a loss of cNOK42m, with the deviation mostly related to ‘Other’ operating costs, i.e. R&D, which tends to fluctuate between quarters. As patient recruitment for the INITIUM and NIPU trials started around mid-June, we expect these costs to rise.

Minor Covid-19 impact to date . After initial lockdowns following the outbreak of the pandemic, clinic and partner activity seems to be returning to normal. To date, the Covid-19 impact in the form of delays in the clinical development programme seems minimal.

INITIUM trial started – three patients now enrolled . The first patient was enrolled in mid-June, now followed by another two. The target is 154 patients with first line metastatic melanoma in a 1:1 randomisation between UV1/ipilimumab/nivolumab and just ipilimumab/nivolumab. Data read-out for the primary end-point PFS is expected in H2 2022.

First four patients recruited to NIPU trial . This phase II trial also enrolled its first patients in the quarter. The NIPU trial will evaluate UV1/ipilimumab/nivolumab against just ipilimumab/nivolumab in 118 patients with second line mesothelioma. The trial is being run in collaboration with OUS and BMS. PFS is the primary end-point, and data read-out is expected in H2 2022.

Third phase II trial due to start around year-end . Management said it would update the market on this trial in Q3. At this stage we only know it will be conducted with another big pharma company in a new indication (unlike what the company has done in the past). Data should be available in 2023, we believe.

BUY reiterated, and target price raised to NOK65 . In our view, the company continues to deliver on all its commitments in terms of clinical development. Following the directed share issue during the spring, Ultimovacs is fully funded to take all its trials beyond all important data points.

9 Likes

2kr ned i slutt auksjon , jo - God Helg, blir bra start neste uke da :wink:

1 Like

DNB tok den ned fra 66 til 60 siste Q fordi de trodde at INITIUM og NIPU ble forsinket, samt at US melanoma data ble forsinket. I mellomtiden har disse spådommene blitt gjort til skamme, og i tillegg har de annonsert et nytt fase II med et nytt BP, fått ytterligere finansiering med minimal utvanning og så er alt de gjør å øke kursmålet til en krone mindre enn det var for tre måneder siden? Det er jo ingen logikk, og et kursmål som bare er et fingeren i været “litt over dagens kurs”!

1 Like

Når man setter ett kursmål i en aksje på XX kr så går jeg ut i fra at man har regnet ut hva fair value er.

Blir aksjonærene vannet ut på lavere kurs enn dette så bør da fair value senkes, fordi samme verdi i fremtiden nå skal fordeles på flere aksjer (som har kommet inn under fair value).

For min del så er det logisk at en seriøs analyse i utgangspunktet forutsetter at framtidig utvanning skjer til kursmålet i analysen. Det er derfor jeg mener at det blir rot i formlene når man regner fair value, men også tror at utvanninger i fremtiden skjer vesentlig under “korrekt” verdi.

Jeg har kranglet med @Fornybar om dette og han mener så vidt jeg husker at jeg tar feil her :slight_smile:

Helt, eller i hvert fall delvis enig i det. Men her ble altså utvanningen minimal sett i forhold til kursmål også. Antall aksjer ble økt med kun 14% til 21 kroner mindre enn DNB sitt daværende kursmål. Så, ja dagens kursmål på 65 kroner tilsvarer et høyere kursmål enn 66 pre. emisjon, men kun et par-tre usle kroner. Og et par-tre usle kroner for et nytt studie, ny BP og ytterligere finansiering (som reelt sett for eksisterende aksjonærer har en høyere verdi enn emisjonsdeltagerne betalte) henger ikke på greip.

4 Likes

Jeg har ikke regnet inn et nytt studie siden jeg ikke vet hva det er. Har DNB det?

Vet ikke hva DNB har gjort jeg. Men hvis man skal forholde seg så mekanistisk i en analyse at man ikke tillegger det at man vet at det kommer en ny randomisert studie med registretingspotensiale noen som helst verdi før man vet indikasjon og markedspotensiale, så havner man ganske raskt bakpå. Og hele poenget med Ultimovacs og UV1 er jo at det ikke er verdien av de enkelte indikasjonene - det er universaliteten på tvers av indikasjoner som definerer verdien på lengre sikt, og med et tredje studie så har man økt sannsynligheten for å bevise dette vesentlig. Et annet stort poeng i forhold til verdsettelsen av denne siste studien, er at det er med et nytt BP, slik at man nå har rigget seg for to enorme beilere i 2022/23.

6 Likes

Enig, og for min del forsvarer UV1 en langt høyere kurs enn aksjen har nå. Jeg bare gjetter på at DNB ikke har kalkulert med den tredje studien og at lansering sv den er forbundet med et nytt kursmål.

At kursmålet er noe annet enn det vi har basert på kun 2 studier får være noe annet.

Kursmål pre emisjon og korona var altså 66,-. Helt nøyaktig, så tilsvarer et kursmål på kr. 65,- nå, et kursmål på kr. 68,85 pre emisjon. Som altså betyr at DNB verdsetter summen av at ting har gått fremover helt etter planen det siste halve året, den nye ukjente studien samt det faktum at de når er finansiert ytterligere et halvt år, til 91 millioner, og kr. 2,85 per år. aksje. Og det er helt latterlig.

flere måter å komme fram til det samme svaret, men dette er vel den enkleste:

tilsvarende_kursmål_pre_emisjon = ((aksjer_post_emisjon x nytt_kursmål) - emisjonsbeløp) / aksjer_pre_emisjon

2 Likes

Slik eg leser det så er det kun den to studiene som er startet som er med, sansynligvis så har de og brukt lav Verdi for det er tidlig i studiet.

Det positive er da at der er høyere oppside og vi kan forvente oppdatering utover høsten.

1 Like