Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Relativt stor sjanse for st vi havner rett over 0,5 hr.
Eller faktisk under 0,5. Det må jo sies å være en sensasjon om det skjer.

:fire:

3 Likes

#8 mest shortet på OSE, ikke blant topp #100 i mcap.

Ansvarlig eierskap der altså.

11 Likes

Det er pengene som rår her. FTF har vel dratt inn 350’ish millioner NOK i løpet av de siste 5 årene ved å drive utlån av aksjer.

Hva sier statistikken om hvor mange events det er i SOC armen den 15 januar 2024?

Det er vel cirka det samme som de har påført seg selv i papirtap i bittelille Ultimovacs alene på under ett år.

7 Likes

Hei,

Jeg har gjort noen vurderinger på det her. Plottet som er markert med CM067 i headingen er basert på historiske data, de andre kurvene illustrerer spredningen i det oppgitte konfidensintervallet:

8 Likes

Mulig det men FTF har vel muligens like lange briller som de av oss som er long og driter da tydeligvis i hva som skjer mellom A til Å så lenge de tjener grovt hele veien til mål…

Takk, men jeg skjønner ikke helt.
Det er 156 innrullerte pasienter, og halvparten (78) skal ha fått SOC ifølge info på Ultimovacs nettside.
Dersom disse følger kurven fra CF-067, hvor mange events er det i SOC 15 januar?

84lpks

3 Likes

46 ifølge Polygon sin tabell som refererer til Cm 067 med mpfs 11.7 mndr. Cm 511 med ca 10.5 mndr mpfs, vil være enda høyere muligens.

2 Likes

Når fakta ikke biter på FTF så er det nok følelser og fornuft man må prøve å dra litt i for å komme en vei.

Tror med litt Google-søk så finner man antakeligvis en story eller tre om politikere på Stortinget som selv har mistet noen av sine kjære til noe som i lang tid har vært umulig å helberede, men hvor det nå finnes håp med rett medisin og forskning. Dette trenger dog kapital, shorting er ikke løsningen på det.

Kanskje en målgruppe å søke støtte hos for å løfte dette høyere opp på den politiske agendaen?

det der er f… uspiselig machiavellisme

2 Likes

Hm? Mulig man leser ting helt forskjellig. BRG muliggjorde Ultimovacs på grunn av sykdommen i nær familie i sin tid, etter dialog med Kongstun Arnesen. Patos og logos går ofte hånd i hånd.

3 Likes

hva noen gjør av filantropi eller altruisme, er noe helt annet enn å aktivt oppsøke en tragisk hendelse for å “trykke på knappene” (jeg håper jeg misforstår)

5 Likes

Jepp, og vi kjenner alle motivet til Gjelsten. Det handler om følelser og et ønske om å bidra til samfunnet.

Mange politikere har også de egenskapene, jeg ser ikke at det skal være kynisme når finansverden bare setter det døve øret til.

Beklager hvis jeg støtet noen. Det er nå en gang slik at de fleste som har opplevd å miste noen til kreft kommer seg videre i livet og gjerne slår et slag for at andre skal slippe det samme. Det er virkelig ikke snakk om å ringe noen som mistet noen for en kort stund siden, det er snakk om å få beslutningstakere med kjennskap til viktigheten av bedre behandlingsalternativer til å dele sin stemme der de blir hørt. E24 og DN latterliggjør diskusjonen, Tangen hjelper heller ikke til.

Politikere kan gjøre en forskjell og mange har det nok som en ekte fanesak vil jeg tro, men dog uvitende om at det norske folks skattepenger aktivt motarbeider norsk kreftforskning. Det er en skam.

3 Likes

Grafen prøver å vise sannsynligheten for hvor mange events som har skjedd i Standard Of Care armen (=kontroll armen, eller “kontrolleventer” i headingen på plottet).

Det du gjør er å velge en dato på horisontalaksen (feks pkt 1 i figuren under, som er ca januar 2024) og så leser du av sannsynligheten for at feks 39 event oppstår den dagen (pkt 2).

I og med at dette er en sannsynlighetsberegning så er ikke “prosenten” noen fasit.
Jeg tolker dette eksempelet som et det er stor sannsynlighet for at det er 39 event.

Egentlig skulle studiet leses av ved 70 event. Med 39 event i SOC(=kontroll) armen så er det:
70-39=31 event i UV1 armen.
Hvis du går til HR-plottet litt over (evt i lenken under), så må du bruke 70-event kurven og lese av HR og p-verdi for antall event i kontrollarmen, som i dette eksempelet er 39.
Da ser du at HR er ca 0.74 med en 2-sidig p-verdi < 0.2 (dette betyr "Endpoint met"og er et bra resultat) og at det er stor sannsynlighet for at dette skal skje, forutsatt at SOC armen oppfører seg som historisk kontroll.

Hvis du er interessert i resultatet for en avlesning på totalt 60 event, så blir regnestykket:
60-39=21 event i UV1 armen.
Hvis du nå går til HR-plottet over så må du bruke 60-event kurven.
Da ser du at HR blir ca 0.45 og at polygon ikke har regnet ut p-verdien, men den blir veldig lav. (Dette er et ekstremt bra resultat).

Hvilken HR og p-verdi vi får er avhengig av hvor mange eventer det er totalt, så det er ikke så lett å si noe mer nøyaktig enn at det beregningsmessig ser lovende ut.

25 Likes

Selv om du nå sikter til noen andre, så håper jeg dere ikke går dere vill i virkemidlene patos og logos, og fortsatt har respekt for at grunnpilaren er etos

2 Likes

Glemte den viktigste, så klart (etos). Ingen fare.

Noen kan jo spørre Tangen om han har aksjer i så små selskap målt etter MCap og omsetning. Tror fort vekk de har en grense på 1 mrd USD i MCap, det er ofte terskelen i større fond.

Er vel farlig redd FTF sine folk er insentiverte til å dra inn netto avkastning på utlån, og gitt at de har lang nok horisont så spiller det ikke noen rolle for dem med kurssvingninger og lar dra-jobben ligge hos andre.

Med andre ord, en stor og negativ passiv investor som på ingen måte ønsker å fremme fremtidig vekst, men plukke noen kroner her og nå.

De har to motstridende ambisjoner i denne forstand. De kan ikke hevde å være bærekraftige for samfunnet og norsk økonomi når de prioriterer den ene over den andre. Hadde vært mer akseptabelt om de i det minste annerkjente at dette er en utfordring…

Burde være mat for Fredrik Solvang dette?

6 Likes