Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Hm… er ikke Einarsson avskåret fra å ha aksjer i Radforsk sine selskaper gjennom sin posisjon i Radforsk? Det har han vært klokkeklar på i flere Radforsk podcaster. Er jo vanskelig å lede Radforsk samtidig som kan har personlige økonomiske interesser i enkelte av selskapene Radforsk er eier i…

Eller er det endringer på gang i Radforsk?

Kommentarer fra @Forsk ?

Herlig å se at @Forsk sender ut noen signaler.
Nå er det åpent for andre innsidere å kjøpe, også.

Jeg har en fjern drøm om at;

Haakon Stenrød i Watrium AS
Henrik Schüssler i Gjelsten holding
Aitana Peire i Canica holding
Ketil Fjerdingen i Langøya invest
Leiv Askvig i Sundt AS

også benytter anledningen til å sende ut signaler, og et lite (eller stort) stikk til Janus i løpet av kort tid :slight_smile:

4 Likes

Anders Tuv i Radforsk har tjent 30 mill på opsjoner han fikk tildelt pga styrevervet i Nykode. Det syntes jeg luktet litt vondt. Her bruker altså styreleder en halv million av sin ordinære lønn/oppsparte midler til å kjøpe i selskapet han er styreleder for. Ut over at jeg synes det er uendelig mye mer respektabelt, så tror jeg formelt policy er at så lenge man har et verv i selskapet så er det ok.

21 Likes

En betydelig sum for en vanlig lønnsmottaker. Får ikke sterkere signal enn det :muscle:

11 Likes

Jeg skjønner virkelig ikke opphisselsen her inne. Q3 rapporten kom ikke med noe nytt, verken hit eller dit.
De vanlige personene som kommer inn og spår Ulti sin snarlige død etter hver eneste oppdatering, gjorde det samme nå, men trenger vi underholde dem med tilsvar?
Ulti rusler videre som de skal. Hold fokus, folkens! Vi er på skinnene selv om det er motbakke og litt lite damp på kjelen.

6 Likes

med den gj kursen kan d jo ut som d første han gjorde kl 09:00 idag var og kapre seg litt aksjer når han først har lov … :slight_smile:

5 Likes

Utfordringen med å la disse innleggene gå ubesvart er at det da kan fremstå som “riktig”

2 Likes

Eller de forsvinner bakover inn i glemselen.
Jeg skjønner ikke helt motivasjonen deres, er det bare for å vise skadefryd, eller bare røre litt rundt i gryta?

1 Like

Jeg tenker vi bør sikre pensjonen til Einarsson også, bør foreslå en EGF hvor styret kan få 500 000 - 1 000 000 aksjer å fordele på seg selv og ledelsen ved suksess.

15 Likes

Ja - ta i litt med antallet også, slik at man faktisk tvang fram en tilbakekalling. Tanken begynner å vokse på meg som seriøs nå :sweat_smile:

11 Likes

Bare å tromme sammen 10% av aksjene så kan man kreve en ekstraordinær generalforsamling.

Forøvrig, veldig hyggelig med slikt innsidekjøp.

4 Likes

5% holder, eller ?

1 Like

Trudde det var 10% jeg?

8 Likes

Enda bedre :muscle:

1 Like

5 prosent? Vel, da ble plutselig det en helt reell mulighet å tromme sammen en EGF, eller?

15 Likes

5 prosent bare? (trudde også det var 10%)
Trenger bare Radforsk og Myrlid så er vi jo der.
Har lenge ment EGF er et godt forslag gitt situasjonen. Hadde vært så sykt digg og tvunget frem en inndekning. Da havner TI på Netflix :laughing:

13 Likes

Fordi jeg har sluttet å tro på FOMO når man ser effektene av det i ettertid.

Når meldingen kom ut om at NIPU ble godkjent for LBA på ESMO steg kursen fra 80 til 105 kroner. Så hadde vi et blaff opp til 175 kroner før vi i dag var ned på 89 low.

Slike sprang viser den enorme risikoen ved å handle på FOMO, med mindre man er en kortsiktig trader som pleier å vinne på å handle på FOMO. Denne bevegelsen vi så her gav mange “tapere”; les flere som har sagt at de har kjøpt på 140 - 150 kroner har blitt med heisen ned til 90 kroner og mistet 40 % på to uker.

Når en aktør kan herje så mye med kursen klarer man å ta bort FOMO-effekten ved neste anledning fordi få fristes av å bli med heisen til U3 igjen når man hoppet på i 8.ende etasje.

Jeg skulle virkelig ønske meg at momentumet snus og at noen krefter får til det. Jeg er langt fra negativ, jeg håper at når vi er forbi april 2024 så er det full fest og alle vet at UV1 virker så bra at BP vil banke ned alle dører. Da er alle sorger ut av verden og shortselgere må bare rulle inn.

Frem til den tid tror jeg måtehold er sunt fordi skuffelsen blir bare så enormt stor når man ikke ser 200 kroner og topp 50 øker uke etter uke fordi man har fått POC og alle burde være fornøyde.

Kapitalmarkedet er kynisk, Ultimo er ikke immune mot det. Men jeg tror man vil få rikelig betalt om ikke så altfor lenge, frem til da slutter jeg ikke å bli overrasket over kursbevegelsene og deler om det. uansett løkemojis eller ikke.

Men heia Ultimo og takk til Einarsson som viser troen. Vi vinner til slutt, men ikke en uting å være moderat optimist og realist så lenge kampen pågår.

14 Likes

Utrolig hyggelig kjøp av Einarsson som har uttalt at han som prinsipp ikke kom til å eie aksjer eller være investor - men nå ble altså prisingen av Ultimovacs så fundamentalt feil at han måtte vike for prinsippene sine. Dette var et tydelig signal!

7 Likes

Kortbukser, stråmenn, emiskrekk, osv…