Fordi jeg har sluttet å tro på FOMO når man ser effektene av det i ettertid.
Når meldingen kom ut om at NIPU ble godkjent for LBA på ESMO steg kursen fra 80 til 105 kroner. Så hadde vi et blaff opp til 175 kroner før vi i dag var ned på 89 low.
Slike sprang viser den enorme risikoen ved å handle på FOMO, med mindre man er en kortsiktig trader som pleier å vinne på å handle på FOMO. Denne bevegelsen vi så her gav mange “tapere”; les flere som har sagt at de har kjøpt på 140 - 150 kroner har blitt med heisen ned til 90 kroner og mistet 40 % på to uker.
Når en aktør kan herje så mye med kursen klarer man å ta bort FOMO-effekten ved neste anledning fordi få fristes av å bli med heisen til U3 igjen når man hoppet på i 8.ende etasje.
Jeg skulle virkelig ønske meg at momentumet snus og at noen krefter får til det. Jeg er langt fra negativ, jeg håper at når vi er forbi april 2024 så er det full fest og alle vet at UV1 virker så bra at BP vil banke ned alle dører. Da er alle sorger ut av verden og shortselgere må bare rulle inn.
Frem til den tid tror jeg måtehold er sunt fordi skuffelsen blir bare så enormt stor når man ikke ser 200 kroner og topp 50 øker uke etter uke fordi man har fått POC og alle burde være fornøyde.
Kapitalmarkedet er kynisk, Ultimo er ikke immune mot det. Men jeg tror man vil få rikelig betalt om ikke så altfor lenge, frem til da slutter jeg ikke å bli overrasket over kursbevegelsene og deler om det. uansett løkemojis eller ikke.
Men heia Ultimo og takk til Einarsson som viser troen. Vi vinner til slutt, men ikke en uting å være moderat optimist og realist så lenge kampen pågår.