Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Det er vel ingen seriøs som “binder seg til masta” om det ene eller det andre når man arbeider med flere alternativer i forretningsutviklingen.

“Nex steps: • Intensifying business development activities by sharing recent data with potential partners”

Fra presentasjonen.

Så får de som har tvangstanker om emisjon og ikke greier å legge vekk dette leve med det videre.

1 Like

Akkurat!! Derfor blir man IKKE kvitt … som du skriver «emisjonspreiket» du refererer til «på nåværende tidspunkt selv om det bare er surr.»

Finnes det et filter for å skjule alle innlegg i ultimovacstråden som har ordet «emisjon» i seg? Hvis det faktisk blir emisjon så får jeg automatisk nyhetsmelding, uansett.

5 Likes

Oslo blir bombet med atomvåpen:

30 stk fra Ultimovacstråden overlever og blir spurt om hva de er mest redd for:

Emisjon.

Til 10% rabatt.

Imponert over enkeltes evne her inne til å rette søkelyset mot “det som gjelder”.

Det er som deale med noen som ser på sitt eget hus brenne, men likevel er mest bekymra for å bli våt på føttene av slokningsarbeidet.

4 Likes

Det er jo det som er det interessante, om det fortsetter på samme måten… gjør det det føles det jo trygt å ha 7,5 kvartalers pengesekk, da har man tid til å lande avtaler etter avlesning, men hvorfor kommuniserer ikke selskapet det - forskjellen er jo 3-4 kvartaler - har de andre planer eller tar de det sikre før det usikre?

  • Etter en positiv avlesning av INITIUM er jo fase 3 neste steg for UV1 - her sier de jo at de vil ha en parter som dekker en stor del av den kostnaden
  • TET plattformen kjører nå fase 1 og fase 2 bør jo starte i H1 2024 (og bør være på planleggingsstadiet allerede) - det er jo ikke gratis og her forventer jeg at det kjøres internt uten partner.
  • INITIUM avsluttes så en viss kostnadsreduksjon kan jo komme her.
  • Selskapet kan ha andre planer som ennå ikke er kommunisert som kan påvirke kostnadsbildet…

Vi vet at Janus må betale renter til FTF for å låne aksjer til shorting. Lurer samtidig på om Janus også betaler en form for godtgjørelse til alle de som her lufter en helt ubegrunnet frykt for emisjon…?

Folk kan selvfølgelig få ha akkurat de forventningene de vil. Ikke noe galt i det, men det er forskjell på å ha en forventning og det å argumentere for holdbarheten av den. Du legger frem den Top 10-listen som et argument for 25-gangeren, men ser man nærmere på den så er den jo knappest et argument for 10-gangeren, og da altså fra dagens kurs. Pluss at pr i dag avventer vi fremdeles avgjørende resultater.

Folk her inne stiller på daglig basis spørsmål ved hvordan det er mulig at kursen er så lav som nå. Det omtales som gi bort-pris og kurs i grøfta og jeg vet ikke hva… Men hvis den listen legges til grunn for 25x så mener jeg det er forventningen som er mest feil, ikke kursen.

Og da jeg igår foreslo som et mulig svar at markedet kanskje ser flere risikofaktorer enn gjengs her inne, og lister opp mulige slike, så blir jeg i grunnen bare latterliggjort. Tråden avfeier innlegg om risiki som “Tussi-mentalitet” (ref @Polygon og en skokk latteremojies), Og når @anon13721814 stiller spørsmål ved hvorfor ikke fler lurer på hva markedet ser som ikke tråden her ser, så er basically svarene at markedet er teit og vi er smarte…

Sorry ass, men det skaper ikke inntrykk av at det er i denne tråden man finner profesjonalitet. Virkelig flinke folk er normalt vitebegjærlige og imøtekommende til andre syn og motargumenter, ikke nedlatende.

Jeg synes det er naivt hvis man ikke anerkjenner muligheten for at markedet ser noe “vi” ikke har sett. Det er også slik at selv om noen her har forstått noe medisinsk som markedet ikke har forstått, så betyr ikke det at de også har forstått alle markedsmekanismene som markedet typisk har forstått/forholder seg til. Og det kan godt bety vesentlig mer for hva som er “riktig” kurs nå.

Så vil noen alltid si noe sånt som at alle vet at det er risiko i biotek, at det ikke er vits i å diskutere mer eller at om man ikke takler risiko så burde man bare selge og kjøpe fond isteden… vel, dere om det.

Men 2000ish nesten like innlegg om Janus og shorting… Det er tydeligvis nyttig :man_shrugging: :wink:

10 Likes

Men si noe konkret om risikomomenter du mener ikke blir tatt opp her i tråden da! At du får ChatGPT til å lage en generisk liste med risikofaktorer for prekomersiell biotek er i hvert fall ikke et verdifullt innspill.

25 Likes

Drukna litt i Emi prat dette.

Men er rekruteringen i DOVACC og LUNGVAC litt treg eller er det omtrent sånn som forventet?

DOVACC omtrent på det jevne etter å ha hatt en treg oppstart, LUNGVAC treg. Om det skyldes endring av SOC rundt årsskiftet eller noe annet byråkratisk er uklart. Her snakker man i alle tilfelle om avlesninger flere år frem i tid.

1 Like

Ikke sikkert alle sykehus som er med på utprøvingen av LUNGVAC er oppe å gå ennå (som kjent 10 norske sykehus som skal være med her)? Ser ut som om det er kun Vestre Viken sykehus som rekrutterer hittils.

https://clinicaltrials.gov/study/NCT05344209

Bare et spørsmål om kostnader i forbindelse med analyser av “fullførte” studier.
Man ser jo at kostnadsposen Clinical studies økte ganske mye i 3Q og utgjorde ca 2/3 av kostnaden i hele 2022. Jeg går ut i fra at mye av disse kostnadene er knyttet til NIPU, eller var alle kostnader der dekket av OUS/Helland? Og om man kan forvente seg den samme økningen i kostnader i forbindelse med at INITIUM og FOCUS studiene skal analyseres?

Noen som har peiling?

De flagger vel for en lengre tidslinje i begge disse studiene (DOVACC og LUNGVAC) i og med at det skal oppdateres ifbm Q4. Jeg ser først og fremst INITIUM som den store triggeren.

1 Like

Antar at både DOVACC og LUNGVAC er såkalt open label studier. Dvs at sykehusene og pasientene vet hvilken arm de rekruteres til. Med all den positive oppmerksomheten rundt NIPU resultatene vil det kanskje være sånn at noen sier neitakk hvis de ikke kommer i UV1 armen, og dermed bremser innrulleringen?

La merke til at de under podcasten Radium påpekte at de var glade de ikke hadde et stort behov for å hente penger i dagens marked da.

Ref:
Episode 263

Dette er vel og merke noe som er fra mars men regner med de ser på markedet med samme Øyvne i dag.

Etter nylig avlesinger tenker jeg man har mulighet til å time dette bedre enn å ta det snarlig når man vet at det blir ny avlesing rundt April med potensielt meget gode resultater.

Det gjenstår å se, Penger kan skaffes på flere måter enn en emisjon, Emisjon vil ikke bli betegnet som en krise emisjon her hvertfall.
Det som er sikkert er at man står sterkere til å gjennomføre en Emisjon etter nylige avlesinger👍

Spennende tid for selskapet da☺️

Og i mens har vi PCI som bare fyker opp på børsen i dag. Forstå markedet den som kan :crazy_face:

Denne ble lagt ut i morges

Etterfulgt av ørten kommentarer av ørten skribenter om at Emisjon ikke er et tema på nåværende tidspunkt. Hvem er det som holder liv i denne diskusjonen :laughing: :laughing:

Ok. Det høres jo litt rart ut da, at hvis UV1 ser ut til å gi god effekt, så vil det stikke kjepper i hjulene på de andre studiene🤪

Ser de skriver følgende i presentasjonen

De skriver så:
image

Så mulig det har vært noen milestone utbetalinger ifb NIPU /INITIUM. Eller så er det bare kostnader med å aktivere siter. Kanskje ett godt spørsmål for webcasten

3 Likes

CFO sa dette i webcasten i forrige uke:

“Vi har også sterke eiere som gir oss god fleksibilitet”.

Dette sier han ikke uten at han vet at Gjelsten og Hagen har signalisert vilje til å bistå med videre finansiering når selskapet skulle ønske det.

5 Likes