Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Selskapet har hatt sitt største kursfall noen sinne på transformative data. Verdens første POC for en universell kreftvaksine. Ikke rart det går helt rundt for mange. Undertegnede inkludert.

17 Likes

Nesten 100% opp til toppen i forb med ESMO🤯

Kursen vi ser nå er dessverre som forventet, det er slik biotek-verden er blitt. Show me the money, ikke data og kliniske fremskritt.

Vi har naturlige selgere i papiret hver dag, kjøpersiden er ikke motivert av det samme. Alle som vurderer inngang i aksjen har flere grunner til å vente (dessverre), en av de er at neste verditrigger kommer kanskje ikke før om seks måneder. Da blir vektstanga skjev og den daglige selgeren klarer å pushe ned kursen 4 - 5 kroner om dagen. De store er fortsatt store, men de sitter i ro, de øker ikke.

Personlig forventer jeg at salgstrykket avtar når vi kommer ned til 83 - 85 kroner, da kan selgeren avvente makro og andre fy-ting for å se om det lar seg gjøre å komme ut av posisjonen med ønsket pluss.

Frem til vi har vill begeistring fra data i Initium basert på to streker under svaret vil aksjen være mer enn volatil nok. Vi har biter av en fasit i hånda, men ikke den hele som kan senke skuldrene helt på plass.

2 Likes

Hvorfor skriver du implisitt at INITIUM-resultater kan komme i mai når selskapet selv sier mars/april, dvs om 4-5 måneder?

5 Likes

Innsidekjøp, det er godt nytt :grin:

2 Likes

Einarsson har da troen​:relaxed::+1:

1 Like

Det gøye er at om man hadde vært heldige nok å ikke hatt FTF som medaksjonær og/eller de ikke hadde hatt sin idiotpraksis, så kunne aksjen kostet av gårde på ATH og alle hadde vært optimister og fnyst av resterende risiko.

Man har 1+ million aksjer i en kunstig stor selgerside, flere prosent av totalt antall aksjer, som systematisk har knukket kjøpssiden ned. Hver eneste dag jobbes det over børs med dette som formål.

Poenget mitt er at kursen bestemmer sentimentet og “sannhetene” her inne. Sånn vil det alltid være. Men at kursen skulle ned på 80 kroner på POC er det INGEN som forventet.

3 Likes

Einarsson kjøper 5K aksjer privat - Veldig bra!!!

19 Likes

Den pcib-aksjen går opp og ned som en jojo men slurer stort sett rundt 1,8- 3 kr. Det er riktignok store prosentvise svingninger, men er jo bare humbug. Kommer de seg over 50-60 kr igjen kan vi snakke nærmere…

Poenget mitt er at i dagens biotekverden er ikke data lengre POC, det er kun partneravtaler / dealer som er POC for investorer.
Alle har tapt massivt på biotek siden 2020’ish, investorene er “feige” og tørr ikke slik de gjorde før fordi forutsetningene er endret.

Jeg trodde ikke at kursen skulle tryne pga svake data eller manglende gode signaler, men når man ser rundt i biotekverden så blir alt hamret ned om dagen. Det samme vil gjelde U så lenge det er en stor aktør som ønsker det og de som går motsatt vei ikke er “sterke” nok til å styre kursen.

Kursen faller til dagens lav etter nyheten om innsidekjøp. Det sier det meste.

Ja mye blir det. Vi hadde ikke blitt foruten FTF og deres praksis. Det er alt jeg sier. Det var heller ikke gitt at de skulle intensivere idiotien sin på et slikt datapunkt heller. Tvert i mot.

Men nå var det en gang det som skjedde. Nå sentimentet ødelagt og det gås mann av huse for å rasjonalisere galskapen. Som er det vi mennesker gjør i møte med dissonans.

2 Likes

Er det derfor PCIB stiger så kraftig…? :crazy_face:

Det virker ellers for meg som om du som regel spiller mer på negative faktorer enn på positive når det gjelder Ultimovacs. Hvorfor tar du f.eks. ikke med den normale og meget sannsynlige FOMO effekt i god tid før Initium leses av i dine forventninger?

2 Likes

Jeg er enig. Er helt på bærtur denne børsen. Her har vi en POC på kreftvaksine, men selskaper som gir niks nada av informasjon bare plutselig får fart på seg :sweat_smile:

Synes dog insider kjøp signaliserer på troa ledelsen har. Og jeg surrer vi rundt 90-tallet. Montro om de ikke også har en hotline til FTF snart.

Kommer nok flere kjøp fremover. Kanskje photocure pengene til radforsk går inn i ulti.

Einarsson kjøper altså for 500.000kr som han neppe ville gjort om han ikke har troa

9 Likes

Tror ikke han har egne midler i de andre selskapene eller?

1 Like
6 Likes

Fullt mulig. Jeg mener at U skal prises høyt som f, gitt det universelle potensialet. Det er min personlige mening. Du mener at det skal prises som noe annet. Det er din mening. Jeg argumenterte for mitt syn med en lenke, som er etterprøvbar. Du argumenterte for ditt syn med å bruke ChapGPT (ikke etterprøvbar, og jeg antar du ikke har fact checka det som står heller, likevel etterspør du “profesjonalitet” lenger ned i innlegget ditt… vet ikke helt hva jeg skal si, men det er passe inkoherent…).

Skal jeg stå til svars for at du føler deg latterliggjort? Altså, å argumentere i mot noen andres synspunkt er ikke å latterliggjøre dem? (å hevde det, er imidlertid en kjent og kjær hersketeknikk.) Fra min side fikk du et svar på innlegget ditt, hvor jeg bare poengterte enkelt at alle risikofaktorene du / ChatGPT hadde lista opp kommer etter VIP for Ultimovacs for oss som småaksjonærer. Det er ikke å latterliggjøre. Les selv:

Videre:

Her setter du opp en stråmann med å argumentere som om Valdi ble svart ut på en annen måte enn hva realitetene er:

Du kan lese mitt tilsvar til Valdi her, hvor jeg tar for meg en annen del av spørsmålet hens, og svarer dette saklig ut (som igjen var atter en stråmann om at folk her ikke er nysgjerrige på hva Janus’ mulige motivasjoner er):

Videre:

Ja, jeg tilhører de som mener det. Og noen kan selvfølgelig komme å klistre en “sekt” lapp på hodet mitt for det. Jeg mener at den blinde tiltroen til markedet som enkelte her inne ser ut til å ha når Adam Smiths usynlige hånd så åpenbart er busy med alt annet enn å allokere midler på et effektivt vis er det som lukter av blind dogmatisk religionsutøvelse. Vi blir nok ikke enige der heller.

Igjen, stråmannsargumentasjon. De fleste her inne anerkjenner da vitterlig muligheten for det, eller ihvertfall noe ned den gata. Fra min side er kjøpere / og info til kjøpere fra IR etterlyst gang på gang på gang, senest i dag:

Markedet kan jo ikke handle når det ikke vet om produktet engang. Det er min mening om hva som har gått feil her. Så jeg klandrer Ulitmovacs ekstremt defensive kommunikasjon, mer enn jeg klandrer markedet.

Men ja, markedet suger også. For dere som har blind tiltro markedets evne til å vurdere verdi, se på denne, og reflekter litt:

13 Likes

Hm… er ikke Einarsson avskåret fra å ha aksjer i Radforsk sine selskaper gjennom sin posisjon i Radforsk? Det har han vært klokkeklar på i flere Radforsk podcaster. Er jo vanskelig å lede Radforsk samtidig som kan har personlige økonomiske interesser i enkelte av selskapene Radforsk er eier i…

Eller er det endringer på gang i Radforsk?

Kommentarer fra @Forsk ?