Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

§ 5-7. Ekstraordinær generalforsamling

(1) Styret, bedriftsforsamlingen eller lederen for bedriftsforsamlingen kan bestemme at det skal innkalles til ekstraordinær generalforsamling.

(2) Styret skal innkalle til ekstraordinær generalforsamling når revisor som reviderer selskapets årsregnskap eller aksjeeiere som representerer minst en tjuedel av aksjekapitalen, skriftlig krever det for å få behandlet et bestemt angitt emne. Styret skal sørge for at generalforsamlingen holdes innen en måned etter at kravet er fremsatt.

3 Likes

Har dere tidligere laget et anonymt poll for å se hvor mye andel lesere innpå her, representerer av aksjekapitalen? :slightly_smiling_face:

Vi bør vel klare det vil jeg tro? Bare å kjøre på ekstraordinær generalforsamling

1 Like

Vi kjører innsamlingsaksjon for Barnekreftforeningen (som alle burde støtte, for øvrig). Samtidig opptrer statens forvalter av fellesskapets midler på denne måten. Det er for dumt til å være tidslinjen man lever i.

Hadde ikke trodd det skulle bli treffende med kommentaren til mitt spede bidrag:

16 Likes

5 Likes

Kom fram til at TI utgjorde rundt 7% av totalt antall aksjer i en veldig uhøytidelig poll og påfølgende regneøvelse i mai…

2 Likes

En del har de sikkert på zero kontoer uten stemmerett

Og utlånt til short fordi de ikke har skrudd det av. :zipper_mouth_face:

Så er det vel bare at slå næverne sammen med radforsk som har 4.4% og få bestilt den EGF…
Hvis det lykkes at få dannet en forening her med >5%, ja så kan vi få en vældig stor magt. :slight_smile:
Og hvis små-aktionærer har >2mill aktier ja så kan små aktionærer også nemt malke FTF tom. Hvor mange var det de har tilbage…? De var listet med ca. 550k stk 28/11 og har reduceret yderligere…?

1 Like

Da burde de ha mottatt renter og fått melding. Det er det minste man kan gjøre for å avhjelpe situasjonen.

Sliter med å tro at FTF hadde kalt tilbake alle aksjer med kort frist. Da hadde de nok bare latt være å ha stemme rett. Så er man på samme sted. Ja jeg vet hva det står i vedtektene deres. Men når de aner at det er en slags sammensvergelse. Tror jeg ikke de kommer til å gi etter.

1 Like

Det er ikke nødvendigvis veldig tydelig at man har lånt ut / får renter på Nordnet IKZ. Man må faktisk trykke seg inn på “transaksjoner” og lese gjennom lista for se det. For en vanlig småaksjonær (som meg) blir heller ikke beløpene veldig store, og handler man litt frem og tilbake, så tenker man ikke nødvendigvis mye over små forandringer i tilgjengelig saldo, den vil jo forandre seg med kurtasje, trekk av avgifter osv…

Men tror de fleste med IKZ er klar over problematikken og har sperra for ultån, ihvertfall de som har større poster stående på en sånn konto. De som ikke gidder å sperre er vel fort de som har 100 U-aksjer elns. Selv om det kan være mange, så blir det nok ganske ubetydelig i det store bildet, vil jeg tro.

1 Like

Så kan man lure på hvordan kontrollen på hva som lånes ut er også da! Kanskje aksjen blir lånt ut okke som og Nordnet tar rentene av utlånet selv. Det er vel ikke akkurat en enkel ting å gå dem etter i sømmene på?

1 Like

Kan ikke den seneste oppgang heller være posisjonering før kommende TET oppdatering?

Fint lite man har sett på listene som antyder det

Selv om man ikke ser at de som ligger øverst på listene har økt, så er det jo uansett aksjonærer som har vært villig til å kjøpe på disse stigende kurser. Og det kan da være basert på forventninger.

1 Like

Du må ikke komme med slike spekulasjoner når man ikke kan se det i listene @rockpus :crazy_face:

Men siden den gang har jeg kjøpt aksjer og bikker den, eh, tredje desimalen % i forumets favør. :pinching_hand:

Av nysgjerrighet, hvem her inne er det som har litt størrelse på eierposten?

Tror ikke det er noen her inne med relevant størrelse på posten.

6 Likes

Er det ironi? Det er flere. For eksempel nr. 4 og 14 på topplisten med 5+ prosent av aksjene.

3 Likes

Og litt størrelse er?

3 Likes