Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Kanskje et dumt spørsmål og noe som er besvart tidligere, men hvor mye lengre vil mpfs være ved oppnådd primærendepunkt i NIPU i den eksperimentelle arm kontra kontrollarm. Hvor mye vil en kunne ta seg betalt for en slik forbedring i mpfs?

Kommer nok helst etter børs på ettermiddagen.
Og aller helst etter børs på en fredag.

1 Like

Fungerer stop loss som strategi på binære case?

1 Like

Mens vi venter og de fleste av oss trolig er mer fullastet enn hva som er sunt, kan noen lage en ny anonym poll for hvor mange aksjer folk innehar her inne?
Interessant å se hvor stor del av totalantallet aksjer dette utgjør, samt hvor uspiselig det skal bli innpå her ved positive avlesninger :slight_smile:

2 Likes

Tipper det kommer melding i ettermiddag jeg :sweat_smile:

Hvor mange aksjer har du?

  • 0 - 1000
  • 1001 - 3000
  • 3001 - 5000
  • 5001 - 10 000
  • 10 001 - 15 000
  • 15 001 - 20 000
  • 20 001 - 30 000
  • 30 001 - 50 000
  • 50 001 - 70 000
  • 70 001 - 100 000
  • 100 001 - 150 000
  • Over 150 001

0 stemmegivere

Hvor mange aksjer eier du nå i Ultimovacs?
  • 10-100
  • 100-500
  • 500-1000
  • 1000-2000
  • 2000-5000
  • 5000-10000
  • 10000-20000
  • 20000-50000
  • 100000+ allerede filthy rich, men trenger en lambo til.
  • 0 aksjer, skal heller ikke kjøpe
  • 0 aksjer, venter på inngang

0 stemmegivere

med fare for problemer, kan noen fake det de tror er neste melding fra ULTIMO… dette er ikke en god ide!

Får ta nok en poll:

Har du netto solgt eller netto kjøpt aksjer de siste 3 mnd?

  • Netto kjøp 0 - 1000 aksjer
  • Netto kjøp 1001 - 2000 aksjer
  • Netto kjøp 2001 - 5000 aksjer
  • Netto kjøp 5001 - 10 000 aksjer
  • Netto kjøp 10 001 - 15 000 aksjer
  • Netto kjøp 15 001 - 20 000 aksjer
  • Netto kjøp 20 001 - +++++++
  • Netto solgt 0 - 1000 aksjer
  • Netto solgt 1001 - 2000 aksjer
  • Netto solgt 2001 - 5000 aksjer
  • Netto solgt 5001 - 10 000 aksjer
  • Netto solgt 10 001 - 15 000 aksjer
  • Netto solgt 15 001 - 20 000 aksjer
  • Netto solgt 20 001 - +++++++

0 stemmegivere

Etter drømmescenarioet med utsettelse av INITIUM inntraff 26. april, og påfølgende betydelig økt sannsynlighet for positive resultater også fra NIPU når man går inn i siste uken i mai (!), så er det betimelig å stille spørsmål om markedskommunikasjonen fungerer når kursen stenger lavere enn 6. april.

4 Likes

Hvilke feil har de egentlig gjort?

Kjenner ikke markedet til sammenhengen mellom tidsforløpet for studiene og sannsynligheten for gode resultater?

Jeg har ingen fasit, men spørsmålet blir jo presserende. Det er eventuelt snakk om hva de ikke har gjort, fordi:

Det kjenner markedet ikke til. Et valg ble en gang i 2021-22 om at dette aspektet ikke skulle kommuniseres (lenger). Et eksempel på et uheldig utfall av dette er at de i meldingen om utsettelsen ikke en gang sannsynliggjorde på en forståelig måte at det er UV1-effekt som trolig medførte…utsettelsen.

Å unnlate dette er mer villedende enn noe annet.

3 Likes

Du snakker som i en boble? jeg vet
det er fakta. filmen starter nå!

Nja, jeg er ikke enig i at dette. At markedet ikke forstår potensialet er vel grunnen til at man har investert? Så klager man i etterkant av at man er fullastet på at markedet ikke forstår potensialet.

Så har man krig, økte renter, inflasjon, dårlig sentiment, osv. Som kanskje veier opp mye for rasjonalet om økt sannsynlighet for suksess?

1 Like

Jeg har jo skrevet egne innlegg om dette.

Nå stilte jeg spørsmålet om markedskommunikasjonen til tross for dette bakteppet viser seg lite vellykket. Fordi, i en periode der indekser og sektor faktisk går godt, og med svært positiv fundamental utvikling, så er kursen lavere enn tidlig april, februar eller desember for den saks skyld.

Det er diametralt i konflikt med (derisking av) hele investeringstesen og sannsynligheten for gode data. Dette er ikke «klaging på kurs», det er et betimelig spørsmål.

Observasjonen og konklusjonen må da bli at «markedet» i svært liten/ingen grad er kjent med studienes design og hva tidsaspektet innebærer.

Det er helt OK at de har valgt konferanser og møter med store investorer (som kjøper etter data), men den linja har gått på bekostning av en bredere formidling. Og det hadde den ikke trengt å gjøre, slik jeg ser det.

5 Likes

Når man investerer i noterte selskaper så er det som regel utifra et ønske om å tjene på denne investeringen.
Der kommer ledelsen i selskapet man har investert i inn med å formidle hva som skjer ut til markedet mest mulig edruelig så eventuelt nye aksjonærer får lyst til å betale mer enn det eksisterende aksjonærer har gjort hvis denne informasjonen er bra og pålitelig.

Med den strategien U ligger på i så henseende er det vanskelig for markedet å vite noe som helst.

Ofte tjener man på å gjøre en innsats med å sette seg skikkelig inn i en case og ligge i forkant grunnet denne innsatsen, U gjør det vanskelig å få til imo.

3 Likes

Ja, det er greit at du er uenig i kommunikasjonen. Men jeg tror ikke det er kommunikasjonen som er grunnen til at vi er der vi er i dag.

Markedet er surt, selskapet er lite og dette er kompliserte å sette seg inn i. Derfor liten interesse.

7 Likes

Venter enkelt og greit på resultatene. Så får vi se om vi hadde rett i å forvente at de er gode.

Om «markedet» forstod at dette lille selskapet fra Norge for lengst hadde passert sannsynlighetsovervekt for å levere verdens første randomiserte POC for en universell kreftvaksine til kombinasjon med CPI (i første omgang), så hadde ikke interessen vært så lav som i dag. Ellers er jeg helt enig i at det ikke er så enkelt som at det «bare» er på grunn av kommunikasjonen.

5 Likes