Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

De sier det bare for å ha et konkret sannsynlig tidsrom for guiding med det de har av data nå, samt ift hvilke endepunkt som er avtalt med helsemyndighetene. Denne antagelsen om tidpunkt for avlesning kan de endre når som helst, men sånn som ståa er nå så er de i dialog med FDA om hvordan de kan få åpnet og lest av de preliminære datene. Mer informasjon om dette har CEO sagt at sannsynligvis vil komme til Q323-rapporten 8. november.

Det må vel snart utspille seg noe mer i dette selskapet. Siste ord er ikke sagt her selv om det kan se ut på kursen som at alt er «fail». Med POC i NIPU som styrker troa på gode INITIUM data vil det være mer relevant for FDA å åpne databasen til INITIUM. Det kommer til et punkt hvor det ikke er etisk forsvarlig å la den holde på lengre. Er vi heldige får vi åpning av database og medisin til hele gjengen pga gode resultater😃 Er vi heldige får vi fast track på NIPU i 1L og partner ASAP. Det er ingen tvil om at BMS er interesserte i UV1 på NIPU data (selv om baisserne og visse personer i media prøver å undergrave dette). Smøre oss med tålmodighet, så blir dette knallbra til slutt! Partner, gode INITIUM data, fast track og en deilig emisjon på oppadgående kurs hadde vært en perfekt kombinasjon!

4 Likes

De får bare beskjed fra de som holder på med studien om at: 70 events kommer ikke til å skje neste halvår. Og så må de utsette.

Ja det var slik jeg tenkte. Men de får da ikke eksakt tallet. Men det kan jo ikke være 69 events. 1 - 2 events kan jo komme når som helst selv på flaten vi er på nå. Så ekspertisen her inne mener/enig i at at det max er 67 events per nå?

Ang shorting så kan jeg ikke se at denne har økt i ultimo? Det er vel ca 700k aksjer enda som er blitt shortet. Eller tar jeg feil `?

6 posts were merged into an existing topic: Shorting av aksjer som instrument - uten fokus på spesifikke aksjer

Aksjonærlisten som ligger ute er fra den 24. Er denne for handle gjort fredag eller mandag?

Ja Bjørheim nevnte at det er såpass mange igjen at de med trygghet kan si at det utsatt til 2024.

Jeg tror de vet antallet men de vet ikke fordelingen.

3 Likes

I melanom, så får mange pasienter et veldig “flatt” nivå mht progesjon i sykdommen etter en stund, og CMO uttalte ved sist kvartalspresentasjon at man nå befinner seg på det nivået, dvs. at nye events kommer til veldig veldig sakte – eller for å sitere CEO ved ESMO nå, “the patients are not getting sick or dying”.

Jeg husker ikke ordrett hva CMO sa i q2 pres, men det var noe sånt som at “man var et godt stykke unna” 70 events.

Dette var 22. august.

Man kan selvfølgelig ikke vite om han mente tidsmessig, eller beskrev tallmessig avstand opp til 70 events, men et stykke under 70 må det ha vært, siden de kunne utsette avlesningen til H1 2024 allerede 22. august.

2 Likes

Fredag, mandagens handler kommer i kveld.

Stemmer det at kun 10 på topp 50 gjorde handler på fredag? Hadde sett for meg mye større rørelser men det virker jo nesten som ingen på topp 50 har gjort noe som helst

Den uavhengige utvalget som holder oversikten over INITIUM vet vel til enhver tid hvor mange events de har fått, men fordelingen mellom armene vet de ikke. Det frigjøres først når forhåndsdefinerte events 70 er nådd.
Forstod det slik den 2504 da første utsettelse kom at, utvalget så klart at 70 events ikke kunne bli nådd i H1 23, og ga dermed Ultimovacs beskjed om dette, om Ultimovacs fikk det eksakt antall events den dagen de fikk melding vet jeg ikke.

Dette betyr jo at begge armene må ha nådd platået, og da vil det ta laaaaang tid å nå 70 events. Gir jo forhåpninger om et crazy bra resultat også!

3 Likes

Det er nok mulig de i utgangspunktet bare har fått info om antall events brutto men kommunikasjon om dette er det vel sikkert hele tiden.

De må vel likevel få innsyn i antall events i begge armene om det skal tas beslutning om avlesning på et tidligere tidspunkt. Ellers blir det vel vanskelig å ta noen avgjørelse?

Hva hvis alle gjenværende er blitt kreftfrie?

Forsiktig nå ellers får du @h3nk1 på nakken :innocent:

Investigator eller ultimovacs selv kan ekstrapolere den eksponensialfunksjonen for utviklingen i total progresjon de har og anslå med litt usikkerhet hensyntatt om det er mulig å oppnå 70 events innen en viss tid.

Her har det vært slik at det ikke er nubbesjans innen 31/12 og da nokså sikkert ikke før midten av neste år som en forventning midt i usikkerhetsintervallet.

Så 10-20% margin til 70 events ved 31/12 tipper jeg eksponensialfunksjonen har landet på. Mest sannsynlig en 42/21 fordeling eller bedre om man skal holde seg midt på veien.

3 Likes

Da må vi vel vente på at kontrollarmen får 70 events? :stuck_out_tongue:

Lenge før det inntreffer blir U shorta into oblivion. Så blir vi pennystock, og klarer ikke hente penger fordi vi er pennystock. Og går konk.

Verden går glipp av en vaksine mot kreft.

Men, FTF har ihvertfall bidratt til “velfungerende markeder”. Det må jo være en bra trøst?

2 Likes

Ikke mye folketrygd i det fondet

2 Likes

Jo billigere aksjen er, jo høyere kvalitet er det på investorene som kommer inn. Har jeg hørt. Så det må jo bli kjempebra.

6 Likes