Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Ikke mye folketrygd i det fondet

2 Likes

Jo billigere aksjen er, jo høyere kvalitet er det på investorene som kommer inn. Har jeg hørt. Så det må jo bli kjempebra.

6 Likes

Tjaa… Snart sub-100… Hva tenker vi om det? :exploding_head:

Når det først har blitt så galt så får man pante flasker og fylle på.

Annet enn at det er tragisk for selskap og sektor? Ingenting.

Tok @Cheerup og @Boms sine innlegg over i denne tråden:

Sliter litt med å forstå det selv. Spesielt at kursen er der den er nå, når det er betraktelig mindre risiko enn det var for bare en mnd siden

Bunn satt!:smiley:

1 Like

Caller bunn her på 100 :slight_smile: Tok meg en liten sjerv / påfyll. Inn og ned i skuffen med det!

6 Likes

Som salige Heraklit påpekte kan man ikke stige to ganger ned i samme elv.
Ulike tidspunkter gir ulike forutsetninger.

2 Likes

Kom en liten ørliten grønn prikk på momentum akkurat når du skrev det

Kjøp gjerne, men det dummeste man kan gjøre er å forsøke å trade denne aksjen nå. SÆRLIG ved å gnukke på linjaler.

Og de som ikke umiddelbart skjønner hva som refereres til her, bør trykke og lese posten som siteres og diskusjonen rundt.

5 Likes

Hva er sjansen for at Ultimovacs blir kjøpt eller inngår en stor avtale i løpet av det neste året?
Ikke svar hva du håper, men hva du tror :slight_smile:

  • 0%
  • 10%
  • 20%
  • 30%
  • 40%
  • 50%
  • 60%
  • 70%
  • 80%
  • 90%
  • 100%

0 stemmegivere

2 Likes

Dette kommer igjen helt ut på hva som skjer med INITIUM, blir INITIUM så bra som vi har grunn til å håpe. Da må det jo skje. Så valgte 70% fordi det alltid er noe risiko. Jeg er ikke sikker på at PoC på NIPU er nok alene.

5 Likes

Definer stor avtale.

"Folketrygdfondet er en an.svarlig, aktiv og langsiktig investor med mål om høyest mulig avkastning over tid.

Vi investerer med utgangspunkt i en referanseindeks bestående av 60 prosent aksjer og 40 prosent obligasjoner, fordelt med 85 prosent i Norge og 15 prosent i resten av Norden.

Vi er Oslo Børs’ største institusjonelle investor med en eierandel på ca. 5 prosent av det norske aksjemarkedet og ca 10 prosent av hovedindeksen."

… og for øvrig kan vi gjøre hva vi vil.

10 Likes

Stor nok til at jeg kan ha sjampis i frokostblandingen.

21 Likes

Jaja, i morgen burde selv de som syntes/trodde NIPU-resultatene var dårlige nyheter slutte å selge.

J(anus) fortsetter å øke shorten: Details - Short Sale Register

1 Like

Men ikke så aggressivt som man kanskje hadde trodd. Men de kan jo godt ha solgt større volum og dekket inn f eks halvparten i løpet av dagen.