Ikke mye folketrygd i det fondet
Jo billigere aksjen er, jo høyere kvalitet er det på investorene som kommer inn. Har jeg hørt. Så det må jo bli kjempebra.
Tjaa… Snart sub-100… Hva tenker vi om det?
Når det først har blitt så galt så får man pante flasker og fylle på.
Annet enn at det er tragisk for selskap og sektor? Ingenting.
Sliter litt med å forstå det selv. Spesielt at kursen er der den er nå, når det er betraktelig mindre risiko enn det var for bare en mnd siden
Bunn satt!
Caller bunn her på 100 Tok meg en liten sjerv / påfyll. Inn og ned i skuffen med det!
Som salige Heraklit påpekte kan man ikke stige to ganger ned i samme elv.
Ulike tidspunkter gir ulike forutsetninger.
Kjøp gjerne, men det dummeste man kan gjøre er å forsøke å trade denne aksjen nå. SÆRLIG ved å gnukke på linjaler.
Og de som ikke umiddelbart skjønner hva som refereres til her, bør trykke og lese posten som siteres og diskusjonen rundt.
Hva er sjansen for at Ultimovacs blir kjøpt eller inngår en stor avtale i løpet av det neste året?
Ikke svar hva du håper, men hva du tror
- 0%
- 10%
- 20%
- 30%
- 40%
- 50%
- 60%
- 70%
- 80%
- 90%
- 100%
0 stemmegivere
Dette kommer igjen helt ut på hva som skjer med INITIUM, blir INITIUM så bra som vi har grunn til å håpe. Da må det jo skje. Så valgte 70% fordi det alltid er noe risiko. Jeg er ikke sikker på at PoC på NIPU er nok alene.
Definer stor avtale.
"Folketrygdfondet er en an.svarlig, aktiv og langsiktig investor med mål om høyest mulig avkastning over tid.
Vi investerer med utgangspunkt i en referanseindeks bestående av 60 prosent aksjer og 40 prosent obligasjoner, fordelt med 85 prosent i Norge og 15 prosent i resten av Norden.
Vi er Oslo Børs’ største institusjonelle investor med en eierandel på ca. 5 prosent av det norske aksjemarkedet og ca 10 prosent av hovedindeksen."
… og for øvrig kan vi gjøre hva vi vil.
Stor nok til at jeg kan ha sjampis i frokostblandingen.
Jaja, i morgen burde selv de som syntes/trodde NIPU-resultatene var dårlige nyheter slutte å selge.
Men ikke så aggressivt som man kanskje hadde trodd. Men de kan jo godt ha solgt større volum og dekket inn f eks halvparten i løpet av dagen.