Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Etter i går var ikke ultimo min største investering etter at en annen steg og ultimovacs gikk litt ned. Så måtte kjøpe litt ekstra nå:snowman::star_struck::partying_face: god jul venner. Håper på en ny vacci algeta case her.

1 Like

Er vel en rød tråd i både ulti targo og hubro som vil synliggjøre seg etterhvert…?:thinking::thinking:

2 Likes

Herregud så pent. +124% i år, og et spennende år i 2021 foran seg.

Hva skjer med kursen hvis de tildeles ytteligere patenter og lenger patenttid?

8 Likes

Kursen går da i 1000 :bomb:!

Det er nok litt vanskelig å ta inn over seg hvor vesentlig denne siste meldingen fra Ultimovacs faktisk her.

Her har vi gått og ventet på veldig spennende melding fra Ultimovacs om det tredje studiet deres, så kommer det helt ut av det blå ramlende melding om et FJERDE studie som er forskerinitiert (forskere tar større del av kostnaden) pluss at det følger offentlig nondilutive funding?

Så her får altså Ultimovacs 50 nye pasienter behandlet med UV1 i en randomisert studie (25 kontroll) i en helt ny indikasjon, tilnærmet gratis?

Mindboggling.

Og i følge Nordnet er market cap fremdeles kun 2,5 milliarder, sett opp mot vaccibody som vel var verd 5-6 før de fikk genentech avtalen?

8 Likes

Så denne meldingen er som en ventepølse å regne?

9 Likes

Bare helt fantastisk bra! Ulti leverer som vanlig!

1 Like

God jul. All i want for Christmas is more Ultimo shares…

2 Likes

Det var en fin vente pølse :joy:

Er det korrekt oppfattet at dette blir mer eller mindre kostnadsfritt?

3 Likes

Det står at den er investigator-sponsored så da skal vel Ulti bare bidra med UV1?

3 Likes

Og det er så deilig å være med å holde i startpistolen.
Klar ferdig…:grin::bow_and_arrow: (det nærmeste jeg kom pistol blant smileys)

1 Like

Den var fin, men den burde peke opp i luften så den ikke treffer noen :innocent:

Skal vi forresten forvente at den slutter på rundt 91 i dag, før litt korrigering og så må vi finne nye retninger på linjene neste uke?

Sånn; for eksempel :rofl:

Det er en fryd å oppleve, i motsetning til PCIB, at de til de grader leverer etter guiding og mere enn det i tillegg. (Forutsatt at neste uke gir det de har lovet da, selvsagt)

5 Likes

@pdx Hadde vært fint med en småprat tråd her og eventuelt også for teknisk analyse så folk kan få tegne masse streker på historiske grafer :pray: :chart_with_upwards_trend:

Edit: Da ber jeg om litt aktiv moderering - det er jo 9 av 10 innlegg her som ikke er passer i kategorien fundamentale forhold.

Tror du finner både småprat og teknisk analyse hvis du søker litt :wink:

EDIT: @boms, det kan jeg være enig i :sweat_smile:

1 Like

Det er vel riktig oppfattet at Ultimovacs ikke har et formalisert samarbeid med Merck i Melanom/Head and Neck forsåvidt gjelder bidrag med gratis Keytruda? Det er kun BMS som hittil bidrar med gratis CPIer i Mesotheliom studiet. I tillegg kommer Mystery partner.

2 Likes

Du mener at en klinisk utprøving sammen med et annet legemiddel ikke nødvendigvis innebærer et formelt samarbeid med dette andre legemiddelets eier? Det tror jeg ikke stemmer. Jeg er ganske sikker på at det foreligger avtaler mellom BMS, Merck og Ultimovacs i alle de tre fase I som er kombinert med CPI, og nå alle de tre fase II. Pluss mystery, som sannsynligvis er noe annet enn CPI.

BP er selvfølgelig ikke hovedsponsor i noen av studiene, men da hadde vi jo i så fall snakket om utlisensiering og avtaler med penger. Det er det Ultimo sin strategi å vente med til avlesning av PFS i 2022/23 med å forsøke. Og er det som vil maksimere avtalen(e)s størrelse. Selv har jeg større tro på et evt. fullt oppkjøp enn lisensavtaler på dette tidspunktet.

1 Like

Det var ikke det jeg skrev.
Jeg skrev formalisert samarbeid “forsåvidt gjelder gratis bidrag med Keytruda”.Jeg har ikke registert at Ultimovacs har infiormert markedet om et slikt “gratis bidrag” fra Merck, men har oppfattet det slik at BMS har bidratt “gratis bidrag” fra 2 CPIer. Det ville ikke være meg i mot som aksjonær om Merck bidrar gratis med Keytruda. Fint hvis du finner dokumentasjon på det.

2 Likes

Jeg tror det vesentlige her er om CPIene allerede er etablert SoC eller ikke. Uten at jeg kan dokumentere det, så tror jeg ikke Ultimo har betalt for Pembrolizumab til de 30 pasientene i US-melanoma studien, nei. Hvorvidt Merck har latt et amerikansk forsikringsselskap betale eller ikke (fordi de uansett ville fått denne behandlingen), tenker jeg ikke er så veldig indikativt på interessen til Merck - hvis det er det du også mener er det viktige her.

1 Like

Hmm, var ikke dette den studien vi gikk og ventet på?