Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Bare helt fantastisk bra! Ulti leverer som vanlig!

1 Like

God jul. All i want for Christmas is more Ultimo shares…

2 Likes

Det var en fin vente pølse :joy:

Er det korrekt oppfattet at dette blir mer eller mindre kostnadsfritt?

3 Likes

Det står at den er investigator-sponsored så da skal vel Ulti bare bidra med UV1?

3 Likes

Og det er så deilig å være med å holde i startpistolen.
Klar ferdig…:grin::bow_and_arrow: (det nærmeste jeg kom pistol blant smileys)

1 Like

Den var fin, men den burde peke opp i luften så den ikke treffer noen :innocent:

Skal vi forresten forvente at den slutter på rundt 91 i dag, før litt korrigering og så må vi finne nye retninger på linjene neste uke?

Sånn; for eksempel :rofl:

Det er en fryd å oppleve, i motsetning til PCIB, at de til de grader leverer etter guiding og mere enn det i tillegg. (Forutsatt at neste uke gir det de har lovet da, selvsagt)

5 Likes

@pdx Hadde vært fint med en småprat tråd her og eventuelt også for teknisk analyse så folk kan få tegne masse streker på historiske grafer :pray: :chart_with_upwards_trend:

Edit: Da ber jeg om litt aktiv moderering - det er jo 9 av 10 innlegg her som ikke er passer i kategorien fundamentale forhold.

Tror du finner både småprat og teknisk analyse hvis du søker litt :wink:

EDIT: @boms, det kan jeg være enig i :sweat_smile:

1 Like

Det er vel riktig oppfattet at Ultimovacs ikke har et formalisert samarbeid med Merck i Melanom/Head and Neck forsåvidt gjelder bidrag med gratis Keytruda? Det er kun BMS som hittil bidrar med gratis CPIer i Mesotheliom studiet. I tillegg kommer Mystery partner.

2 Likes

Du mener at en klinisk utprøving sammen med et annet legemiddel ikke nødvendigvis innebærer et formelt samarbeid med dette andre legemiddelets eier? Det tror jeg ikke stemmer. Jeg er ganske sikker på at det foreligger avtaler mellom BMS, Merck og Ultimovacs i alle de tre fase I som er kombinert med CPI, og nå alle de tre fase II. Pluss mystery, som sannsynligvis er noe annet enn CPI.

BP er selvfølgelig ikke hovedsponsor i noen av studiene, men da hadde vi jo i så fall snakket om utlisensiering og avtaler med penger. Det er det Ultimo sin strategi å vente med til avlesning av PFS i 2022/23 med å forsøke. Og er det som vil maksimere avtalen(e)s størrelse. Selv har jeg større tro på et evt. fullt oppkjøp enn lisensavtaler på dette tidspunktet.

1 Like

Det var ikke det jeg skrev.
Jeg skrev formalisert samarbeid “forsåvidt gjelder gratis bidrag med Keytruda”.Jeg har ikke registert at Ultimovacs har infiormert markedet om et slikt “gratis bidrag” fra Merck, men har oppfattet det slik at BMS har bidratt “gratis bidrag” fra 2 CPIer. Det ville ikke være meg i mot som aksjonær om Merck bidrar gratis med Keytruda. Fint hvis du finner dokumentasjon på det.

2 Likes

Jeg tror det vesentlige her er om CPIene allerede er etablert SoC eller ikke. Uten at jeg kan dokumentere det, så tror jeg ikke Ultimo har betalt for Pembrolizumab til de 30 pasientene i US-melanoma studien, nei. Hvorvidt Merck har latt et amerikansk forsikringsselskap betale eller ikke (fordi de uansett ville fått denne behandlingen), tenker jeg ikke er så veldig indikativt på interessen til Merck - hvis det er det du også mener er det viktige her.

1 Like

Hmm, var ikke dette den studien vi gikk og ventet på?

Flyttet over til småprat nå. Carry on!

1 Like

Nei, dette er en ny en som veldig mange ikke har visst om, har den vært kjent i det hele tatt?

Fra ABG: “Maybe a late Christmas present is still coming”

https://app.researchpool.com/provider/abg-sundal-collier/ultimovacs-ulti-ultimovacs-focus-on-broadening-the-platform-YwwircZutt?

Var ikke Vacci priset til nærmere 10 milliarder før avtalen? I alle fall mer enn 7 hvis jeg husker rett.

Og her kommer altså U med et mye større og mer modent klinisk løp. Over nyttår kjører de også på med sin egen plattformteknologi (TET).

1 Like

@Investor har sikkert det nøyaktige tallet på vacci mcap før avtale? :slight_smile: Jeg hadde ikke lyst til å overdrive og få tallet feil den gale veien

En minitrigger for Ultimovacs er at Nordnet enda ikke har somlet seg til å gi belåning på dem.

Bare 30% hadde gitt en pen liten boost, det er samme som de har på PCIB.

Jeg tenker du er inne på noe her. Men for oss som har fulgt selskapet det siste året så er det eneste veldig uventede med dette den fremdeles lave market capen.

Som jeg skrev før i dag på chaten, så validerer disse siste hendelsene i Ultimovacs spekulasjonene våre, og jeg mener de beviser at vi er on point i denne tråden.

Under følger en spekulasjon for 1H21:
Siden dataene skal brukes til å forhandle med big pharma med, så er neste logiske tanke at de burde ha readout på noenlunde samme tid, hvis det blir nødvendig å bruke de.

For at de skal ha readout på noenlunde samme tid, så burde de ha oppstart på noenlunde samme tid.

Disse to slutningene leder meg til kunne gjette på følgende:

De randomiserte fase 2-studiene Ultimovacs skal starte har blitt annonsert eller vil bli annonsert de neste månedene - for å kunne ha readout innen samme tidsrom.

Jeg vet ingenting om hvor mange som kommer, eller om det kommer noen flere i det hele tatt, MEN - hvis det gjør det, så tror jeg det er nå de neste månedene.

Selskapsutviklingen i 2021 kommer til å bestå av særdeles verdifulle hendelser:

  • Eventuelle nye studier burde annonseres i løpet av tidlig 21.
  • Utvidete patenter vil øke verdien av hele pipelinen kraftig.-
  • Melanom + Keytruda -dataene i 1H og 2H21 vil kunne gi ytterligere “derisk” og signaler om effekt.

Watch this space - som man også kan si.

7 Likes

vi klarer oss vel uten belåning, det er ikke nordnett kunder som skal kjøpe denne opp :wink: