Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Flytter posten din over hit

@Aksjesnila
Har derfor begynt kjøp på 121, men blir ikke fryktelig overrasket om jeg må tåle ned i -30% på den posisjonen for en periode faktisk.

Fra teknisk til Historisk. Makan te vas!!

1 Like

At de faktisk får startet det fase 2 studiet med flest pasienter (kan ikke helt huske hva det het for det er så lenge siden det skulle startet at blekket på papiret har falmet bort) burde være med som en milepæl kanskje?

Eller kanskje bedre, en trigger at de skroter det prosjektet der, for når det har vært åpent for innrullering så lenge og ingen er kommet til og 184 pasienter skal inn så vil den være ferdig rekruttert i ca 3Q2039.

Ja, jeg tok med andre ting som en liten bisetning. jeg forskutterer at de faktisk får det i gang i år som de sier. Jeg anser ikke oppstart av et studie som en like stor verdidriver som tillegg av en ny fase 2-indikasjon, derfor valgte jeg å ikke ta med den. Som du sier, så er det mer litt negativt om de aldri får det startet. (Det er jo for det meste ute av deres hender nå, og disse organisasjonene har styringen).

Jeg må ha formulert meg dårlig over her dersom fokus på DOVACC er det du sitter igjen med :smiley:

4 Likes

Nei for all del men jeg synes bare DOVACC er såpass viktig med tanke på hvor stor den er og hvem det er som kjører den.

Tar ut litt skriblerier fra chatten vedrørende hvor billige aksjer man kan håpe å få tak i.

Én ting å kjenne et case inn og ut. Man har i tillegg en del kriterier som skal være oppfylt:

  • Opptrend
  • Finansiert (inn i 2024 og vel så det)
  • Leverer best-in-class på rekruttering og guiding
  • Robuste eiere, lav float
  • Kjente triggere og VIPs
  • Plausible, positive nyheter på kort- og mellomlang sikt (patenter TET, ytterligere regulatoriske designasjoner, r2p #6 mv.)

Disse kan man krysse av. Det er bra. I tillegg har man en ekstra edge: aksjonærlister og tilnærmet 100 % transparens i handelen av Ultimovacs (og andre aksjer for den saks skyld).

Gitt at det fundamentale består (noe det gjør per i dag), så bidrar innsikten i handelen og listene til å forstå kursbevegelser som blir blir volatile og tilsynelatende irrasjonelle. Vi vet hva som tok U ned fra 160, hvem og hvordan. Vi vet videre at det er samme utøy som forsurer ståva nå.

Poenget er at man da ikke bare leve godt med evt. større nedside enn ventet, man kan sågar snu det til egen fordel. Tidligere har det oppstått tilsvarende anledninger, som når KLP solgte ned aksjen i fjor høst og i vår. Når KLP var ferdige gikk det rett opp. Når NORDA gir seg, så kan man med godt belegg anta at kursen etablerer seg over emisjonskurs igjen.

Det kan skje på timer, eller et fåtall dager. Og da er ikke å forakte å bygge eksponering når det er relativt sett billig, og man vet at det er forbigående. I det øyeblikket selskapet slutter å levere og/eller kriteriene ikke er oppfylt, SÅ er det ikke garantert forbigående

Og i det øyeblikket selskapet ikke leverer på det mest vesentlige, så er også min eksponering redusert. Per i dag anser jeg R/R som (betydelig) bedre enn på samme tid i fjor og kurs ~60.

8 Likes

Kanskje greit å legge til kontekst da:

Har du forresten sett på kursgrafene i norske biotek noen gang?Har ikke du vært med på hele nedturen i PCIB etter først å ha hausset maks? Å bli “fryktelig overrasket” over et midlertidig fall på 30% ville være vas! Men tror jeg at det er mest sannsynlig i Ultimovacs nå? NEI!

3 Likes

Kursen kan så klart på kort sikt gå nøyaktig hvor den vil. Men - hvis man først A) er en biotekinvestor B) kjenner caset Ultimovacs, og C) tar seg 5 minutter til å se på timelinen jeg har laget mens man tenker igjennom hva dette egentlig kan bety kursmessig, da er det ikke snakk om at man forsøker å time mer enn i dette området vi er i nå.


Igjen: Det blåe feltet er min spekulasjon ut i fra hvordan ledelsen kommuniserer om pågående diskusjoner.

9 Likes

Vi må vel også innse at vi kan få noen måneders tørke @Fornybar . Hvis det blå feltet (som foreløpig er nettopp litt “i det blå”) uteblir så kan fort Q4 (som du har kalt Q2 i oversikten og Q1 i teksten) bli det eneste spennende det neste halvåret?

Jeg sitter komfortabelt uansett med min langsiktige post.

2 Likes

Øyet som ser. :slightly_smiling_face:

Å kalle det året der for tørke er hinsides fornuft. Å tenke at 3 måneder uten en gigaVIP er tørke er også helt tullete. Om sektoren skal fortsette å tenke sånn forblir vi taperne på Oslo Børs.

TekInvestor burde stå opp og sope inn alle aksjene vi får tak i de neste månedene, for etter det går det slag i slag.

(edit: Ja, jeg ser at jeg kalte Q1 for Q2 i timelinen, men det får jeg ikke fikset siden jeg laget den på 5 min i en gratis online editor) Jeg satt den heldigvis på rett plass :smiley:

7 Likes

Jeg har benyttet emi’en og fallet til å vekte opp i Ultimo, og har definitivt ikke dårlig tid.

Etter dobbel (!) Fasttrack, og solid finansiering - i tillegg til solide eiere, og manglen på partneravtale (som vil komme) er dette - i min bok - en stor kjøpsmulighet.

At de i tillegg går etter store kreftindiksjoner, utvikler plattform OG har hatt en utrolig pipeline på inkludering av pasienter under covid?

[Sett inn din favoritt bull-emoji her] :grin:

6 Likes

Ja, det er i mine øyne en veldig solid investeringstese for en buy and hold for en en småinvestor, og jeg har ganske strenge regler for hvor jeg går langsiktig. @h3nk1 skisserte de fint over her, og jeg gikk raskt over de på en annen tråd i går.

Det er så mange positive momenter å nevne ved selskapet at jeg rekker ikke over alle hver gang jeg skriver en oppsummering. Takk for at dere fyller ut de momentene jeg overser, for det er ofte de som gjør at man kan stole på value inflection pointene!

6 Likes

Odd Terje Brustugun leder altså LUNGVAC-studien på Drammen sykehus - sikkert ikke alle som husker det :wink:

12 Likes

6 Likes

Holder lunk i kaffen lenge den der :slight_smile:

Ja, her går det for seg. Aksjen har ikke vært mer oversolgt siden den ble notert på børs. Pling plong og god bedring til oss alle. Lagt oss på DNB-bear og går inn i adventstiden.

I fjor, for nøyaktig ett år siden, så bunnet aksjen ut 23. november (takket være KLP og Annevaxx) før den gikk ~100 prosent de neste 4 ukene.

4 Likes

Noen merkbare endringer på listene deres? Virker som noen av de store igjen lemper ut ukontrollert.

Nei ikke mye forandring på topp 50. Mye småaksjonærer på største kjøp/salg i det siste.

Ser mest ut som det er privatinvestorer/tradere som selger og kjøper nå, noe som er naturlig gitt at de nettopp har hentet penger. Tenker de neste dagene vil vise vei videre, opp eller ned eller sidelengs.

Man så igår hvor fort det går opp igjen når det snur så jeg anser dette som en kjøpsanledning foran 2022.

:grin:

2 Likes