Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

En blogpost om UV1 i brysthinnekreft, med sitater fra de 3 doktorene i Ultimovacs; . Bjorheim, Beerheim og Beuerheim

6 Likes

Har de svenske investorene rømt og tømt ? Hvem har en link til aksjonærmassen i Sverige ?

1 Like

https://www.avanza.se/placera/forum.html

Sistemann slukket til og med lyset da han dro.

På ingen måte, holder seg stabilt på topp 50 og blant retail (AVA).

8 Likes
1 Like

5 Likes

Opptrend og robust aksjonærmasse er to kriterier som bør (jeg mener ) være på plass for å være tungt investert i biotek. Særlig viktig i all den tid sektoren har gjort det dårligere enn samtlige andre siden toppen i februar 2021.

Kjedelig men kanskje ikke helt uventet at det kom et shortangrep (det mildt sagt spesielle var hvem som stod bak) på reprisingen som snudde sentimentet før en godt satt emisjon, rett før sektoren virkelig dundret ned.

At flere vil være investert etter hvert som man nærmer seg avlesning H2 22 / H1 23 er en robust hypotese. Før den tid får man (mye) mer spennende data og safety / effekt på teknologiplattformen. Et spennende år med stor oppside.

5 Likes

Å handle ut ifra emisjonsrisiko har også fungert veldig bra, selv uten de overnevnte :slight_smile:

1 Like

Lik og del :man_shrugging:

9 Likes

DnB har kursmål 200

1 Like

Haha, det er mye kvalitetshumor oppover i denne tråden. Måtte 2022 bli enda mer morosam til tider :grin:


5 Likes

Er dette det første tilbakekjøpet registrert etter shorten? I tilfelle utrolig vågalt og samtidig har de jo truffet perfekt dersom de klarer å plukke tilbake alt før den er oppe i trekronene igjen.

Synd slik shorting skal tilsynelatende «lønne» seg

1 Like

Til de som lurer: dette er et investeringsselskap i Andenæsgruppen, hvis styreleder Åbyholm sitter i styret i Vaccibody. I praksis er det kun en leder og forannevnte.

Disse to **** knektene lånte ~130.000 aksjer av Folketrygdfondet og gikk til shortangrep på Ultimovacs når selskapet leverte fantastiske 80 % OS data med pembro. Dumping av hhv. 70.000 og 30.000 aksjer intradag snudde naturlig nok en såpass lite likvid aksje ned.

At insidere og styremedlemmer shorter søsterselskap under Radforskparaplyen er akkurat like uakseptabelt som det høres ut. Det sier seg selv hvorfor: tynn likviditet, direkte skadelig for selskapene, lite økosystem.

Én ting er at kursen ville vært en HELT annen foruten, men det aller verste her er det faktum at de tok sjansen på at ingen skulle oppdage svineriet.

Jeg kjøper aksjer på ask. Og så håper jeg oppmerksomheten undertegnede og enkelt andre har gitt sjarlatanene her inne og andre steder har gjort disse exitkarene non grata på livstid i Radforsk.

Edit:

Like og del.

38 Likes

2 Likes

God grunn til å anta at Jónas Einarsson og Anders Tuv behørig har notert seg disse kjeltringstrekene.

1 Like

Ja, dette må de ha fått med seg. De fikk i alle fall ikke tak i aksjer gjennom emisjonen.

2 Likes

De får sikkert dekket inn opp mot emikurs eller over om de begynner nå. Det spørs litt på hvordan markedet er fremover tenker jeg. Ikke rent sjeldent gribbene lukter blod hvis det blir åpenbart at de forsøker å dekke. Det har ikke vært volum til at de har mindre enn 100 000 igjen vil jeg tro. Tror noen regnet på at de sannsynligvis har rundt 145-150 kr i gjennomsnittlig inngang.

En liten fun fact: for hver krone NYKD faller i verdi mister Norda ASA 8 mill i papirverdi, omtrent det dobbelte av hva de tjener på Ultimovacsshorten dersom de dekker inn med 30kr gevinst per aksje.

3 Likes

Det er en interessant situasjon i aksjen.

Selskapet har vært alene om å levere tilnærmet som guidet gjennom hele pandemien. Finansiert inn i 2024 og har potente VIPs i inneværende år. Før avlensing(ene).

Dataene er lovende, rasjonalet er universelt og koblet på SOC/sjekkpunkthemmere, samt at en plattformteknologi er i emning for å bli validert. Robust aksjonærstruktur.

Summen av det ovenstående er at opptrend består siden notering.

I forbindelse med uvørne nedsalg av fond og nå senest shortangrep fra exitboys fra Andenæsgruppen/Vaccibody + historisk dårlig sektorsentiment, så har aksjen igjen nærmet seg tekniske indikatorer som MA200.

TI spesielt og retail generelt er (fortsatt) lite representert på eiersiden. Det er ikke noe galt i det, men det er interessant.

Tror man selskapet fortsetter å levere, så kan det være attraktivt å øke eksponering. Til tross for all motvind som ikke hører til det fundamentale per se.

12 Likes

Veldig enig med deg i utviklingen, og det er i ettertid ikke overraskende at et så surt makroklima som vi har hatt de siste månedene har greid å presse aksjen ned til 200 dagers handlende snitt.

Når man aksjonærer kjøper et selskap samtidig og kursen øker er det en story de kjøper. Pga fravær av fundamentale endringer de siste månedene er akkurat den mest synlige storyen konsolidering etter en enorm opptur. Etter 4. kvartal den 17.02.22 ( gitt at det ikke kommer overraskende nyheter før det) vil nok storyen skifte til et fokus på data og inflow av nye aksjonærer og tradere vil begynne. Da har man mest sannsynlig følgende
data i pipeline for 22/1H23, og for meg representerer det flere gode value inflection points:

  • TET safety data for dosenivå 2 - mars/april?
  • Langtidsoppdatering på AACR/ASCO på pembrolizumabstudien (ORR, OS) april/juni
  • Top line 3 og 2årsdata kohort 1 og 2 i august/september (Slås sannsynligvis i lag til èn oppdatering)
  • TET safety readout av alle dosenivå - sannsynligvis Q4/1Q23
  • Readout av randomisert hovedstudie INITIUM - sannsynligvis 1H23

Oppsummert; for MIN del, så ser jeg solide rasjonaler for inngang her i fra og opp til emikurs med tanke på mange gode VIP’s plassert utover hele 2022/23. I tillegg kommer annen selskapsbygging som vi ikke vet noe om.

13 Likes