Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Veldig dumt at den faller så mye uten grunn. Er det ny short på gang?
Hadde håpet vi skulle fortsette oppover en stund. 2022 kan jo bli ett fantastisk år for oss investorer

Ulti er litt sånn… Kan åpne på 125 imorgen, plutselig.

Se på ukeschartet og hvordan den er over tid.

6 Likes

I dag kl 20:

bilde

11 Likes

Den innledningen der beskriver ganske greit hvordan situasjonen er. Kunne gjerne tenkt meg å se denne paneldebatten for å høre de forskjellige synspunktene.

Det virker å være rimelig inngrodd i bransjen (ser på deg @Roc :slight_smile: ) at vaksiner trolig ikke vil gi noe særlig effekt i en godt utviklet tumor, men jeg føler at det argumentet ser bort i fra at prosessen er utviklet til at vaksiner skal kombineres med nettopp sjekkpunkthemmere og andre immunterapier som slipper T-cellene lettere til (og gir økt ekspansjon). På den andre siden skjønner jeg at synergien må bevises, og at gode rasjonaler ikke betyr at det stemmer.

Da kan man jo tenke seg at UV1 også bør fungere veldig bra på pasienter med sirkulerende tumorceller. Små data og tilfeldigheter kanskje, men likevel spennende data.

Og en graf som viser dette:

Kilde:

8 Likes

Jeg synes rasjonalet for at UV1 vil vise synergier med sjekkpunkthemmere og annen immunterapi er klokkeklart. At de i tillegg har bygget vaksinen rundt peptider fra det kalalytiske setet (området i telomerase som utfører arbeidet) gir mer tro på at kreften ikke like lett vil kunne unnslippe t-cellene UV1 generer uten at telomerase blir uvirksomt og kreften likevel dør. Lang OS i pasienter med effekt vil kunne bidra til å gi støtte til den hypotesen.

Enn så lenge peker det vi vet på at vaksinering mot telomerase med UV1 vil kunne legge effekt til annen kreftbehandling og på den måten bli en viktig del av kreftbehandling de neste tiårene. At Ultimovacs som selskap bygger videre på TET-plattformen som leveringsmekanisme for fremtidens vaksiner gir meg sterk tro på at selskapet vil kunne være godt posisjonert dersom kreftvaksiner blir bevist å være effektive i rette kombinasjoner.

I det hele tatt er det mye som avgjøres det neste året og de neste årene, og jeg skal være en “stor” del av det hele så lenge dataene peker i den retningen. :smiley:

11 Likes

Enig i alt, men vil føye til at TET-plattformen også kan anvendes i mer enn kreftindikasjoner. Rasjonalet som er at vi har en hel befolkning allerede primet for tetanus (stivkrampe) samt at antigen og adjuvans er del av ett og samme molekyl er ganske så spennende.

1 Like

Ja, men et viktig forbehold om å ta om TET er at den enda ikke er klinisk bevist. Vi må se sikkerhet og immundata før vi kan for alvor begynne å regne den inn. Forhåpentligvis kan vi få høre noe mer om ikke alt for lenge. Hva var det vi kom fram til @Inkognito666 ? Jeg tørr ikke regne offentlig på den timelinen.

2 Likes

Var vel denne vi tok utgangspunkt i:

Det ble meldt at første pasient i kohort 2 fikk 400 μg of TET den 1. oktober. Safety review ble ansett å være 8 uker senere, altså 26. november.

Videre ville da pasient 2 og 3 i kohort 2 kunne bli dosert fra dette tidspunktet. 8 nye uker herfra er vel 21. januar for deres safety review. I tillegg har de en safety visit 2 nye uker etter dette, altså 4. februar.

Dette er selvsagt best case og med forbehold om at pasient 2 og 3 står klare og skraper på døren når safety fra første pasient er bekreftet ok. Uansett vil vi nok få informasjon om safety på Q4-rapporten den 17. februar. Spennende tider for Ultimovacs og aksjonærene - og ikke minst pasientene.

8 Likes

Takk. Enig i at vi kan få litt info om foreløbig safety på dosetrinn 2 på Q4, og heller mot at full safetygodkjenning av de 3 pasientene og første innrullering i 3. dosenivå kan skje etter Q4 frem mot ASCO og oppdaterte Keytruda-data.

På Q4 vet vi at de mest sannsynlig legger guiding på INITIUM til 1H23 grunnet at pandemien har påvirket ørlite i forhold til ønsket innrulleringstakt. Det tror jeg de fleste her og på twitter har fått med seg og forventer. At de beholder guiding 2H22 for INITIUM orker jeg ikke snakke om engang, det får i så tilfelle komme som en stor overraskelse.

Q4 er btw 17 februar.

De sa dette 11. november

COVID-19: The effect of the pandemic on the biotech industry and the general
ability to conduct clinical trials is still uncertain and dependent on the
speed of return to a more normal situation. Ultimovacs continues to monitor
the impact from COVID-19 on its clinical trials and will update the guidance
for INITIUM and our investigator-initiated Phase II trials in our Q4 2021
report. Enrollment updates will continue to be provided in each quarterly
report.

Og etter det har vi fått en desember med stadig mer Covid-19, noe som vel kulminerer nå i januar. På den andre siden, etter dette, så burde det være rimelig Covid-19 fritt på sykehusene. Hvis de i november fortsatt trodde på 2H22 for INITIUM, og dette egentlig var 4Q22så vil 1-3 mnd forsinkelse worst case gi oss 1Q23.

Nei, på ingen måte og det bekymrer meg ikke i det hele tatt siden selskapet har bevist flere ganger at de leverer solid og vet hva de holder på med. De vet dog mye bedre enn meg hvordan innrulleringen er og vil bli, og også hvordan det påvirker avlesningsendepunktet av INITIUM som er når 70 progresjoner har funnet sted.

Kremt, nå er jeg også (vel å merke en liten) aksjonær i Ulti så håper jo at det skal fungere. Dog det er nok mange som må overbevises om at vaksiner kan ha varig effekt i kreft selv når det kombineres med IO. På den andre siden, samme mennesker er evidensbaserte så får man overbevisende data fra gode studier så vil man raskt kunne endre narrativet.

8 Likes

Roc. Hva betyr “liten aksjonær”?

At hen ikke representerer et hedgefond som er long i Ulti og short i Nykode?

Ja. Det skal litt til å overbevise når man ikke har truffet på X antall tidligere forsøk, og det har jo kommunikasjonen til Ultimovacs også bært preg av i tidlig fase. De har blitt litt mer tydelige på hva de tror etter UV1 + pembrolizumabdataene begynte å tikke inn, og jeg vil tro de står klare til å kommunisere tydelig dersom INITIUM leser positivt av i starten eller midten av 23 (min gjetning).

Nå venter vi på Q4, men aller mest spennende i første halvår blir vel neste oppdatering på pembrostudien, antakelig planlagt til ASCO i juni.

Var det sånn at de planla å begynne å oppdatere på begge kohortene samlet nå? Det eneste som skiller er jo at dosen GM-CSF i kohort 1 var 37,5ug og 75ug i kohort 2 (samme som de randomiserte fase 2-studiene) @polygon

Er bare en privatperson som har kjøpt litt Ulti. Jeg synes den er fin risk/reward og tror konseptet er noe av det bedre på kreftvaksiner jeg har sett. Venter på INITIUM og tror TET kan bli veldig spennende.

Er litt prinsipiell motstander av shorting av lifescience aksjer, selv om shorts er med på å kalibrere pris. Skjer jo heldigvis ikke like mye på norsk børs som Nasdaq shorting yndet av hedgefunds mye grunnet den inerte og nesten binære risikoen ved bioteks i tidlig utviklingsfase.

1 Like

OK

Jeg har vært litt frem og tilbake og har hatt både NYKD og Ultimo men endte opp med U. Men jeg er amatør og mye magefølelses investor :smiley: og kan ennå ikke så mye om biotek - lærer litt hver dag

3 Likes

Så bra!

Vi som investerer i biotek er jo evige studenter og vi bidrar i det minste til å forske frem nye behandlinger som potensielt kan redde liv og bedre sykdom. Føles godt å vite i det store bilde.

Selvom biotek er teknisk og kunnskapsdrevet er det jo mange av de profesjonelle som stadig tar feil også. BridgeBio er et nylig eksempel, Perceptive, Sequioa, Viking Global oh Hercules tok alle feil. De fleste av deals big pharma gjør feiler også. Mye besluttes til syvende og sist også av magefølelse, men med varierende grad av vite skapelig belegg og derisking. Vi amatører er i godt selskap :blush:

Jeg har tittet endel på Nykode selv, men føler pt at det er høyere risiko på teknologi og spesielt mtp varighet av en potensiell effekt. Synes aksjen er fryktelig dyr. Business development hos Nykode er jo veldig dyktig, det skal de ha. Spennende å følge med på begge selskapene.

11 Likes

Smålig relevant siden Ultimovacs har to studier med BMY sine legemidler og planlegger å gjøre seg veldig lekre for de om resultatene er gode i INITIUM :muscle:

10 Likes