Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Hehe :laughing:

Spennende med slike rykk vi har fått den siste tiden. Sitter på følelsen at det er like før aksjen tar helt av

Minner litt om høsten i fjor! Forskjellen er at hver dag uten nyheter er gode nyheter nå, mens i fjor kom det gode nyheter på løpende bånd.

1 Like

Nå kan den ta helt av. Jeg har flyttet restene fra Nano tragedien hit.

1 Like

Litt spesielt at den er såpass langt unna ATH nå. Bør ha en del å gå på i det korte bildet uansett hva som skjer Spennende å se om svenskene kommer mer på banen igjen også?

Anbefaler nye aksjonærer og lesere om å lese fundamentaltråden fra start til slutt egentlig. Da vil man sannsynligvis få et godt overblikk over aksjen og mulighetene.

Et fint startpunkt er @polygon sin analyse fra tidlig 2020 - som også høstet anerkjennelse fra tidligere CEO i selskapet, Øyvind Kongstun Arnesen.

7 Likes

Dette postet du på fundamentaltråden før idag:

«Jeg blir helt skremt når jeg leser ordlyden i en del av postene de siste dagene her. Tror det er greit å roe litt ned og ta innover seg at det fortsatt er smått utrolig om alt skulle gå veien her. Det er mange biotekselskaper som har virket ekstremt lovende for så og plutselig dundre ned med tidenes mageplask. Veldig mange investorer har også fått selvtilliten smadret siste par årene og kan ikke tro på at de har flaks nok til å sitte i ett som faktisk lykkes til slutt. Det skal liksom bare ikke skje. Mange vil nok derfor selge nå hvis det blir mer og mer FOMO og forventningsrally

:man_shrugging:t2::man_shrugging:t2::man_shrugging:t2::man_shrugging:t2:

4 Likes

Jeg vet det, har mange tanker i hodet på en gang.

3 Likes

Jeg ble overbevist av de nevnte herrene samt Snoeffelen i november 2019, så jeg synes nye lesere skal begynne lesingen helt fra begynnelsen av tråden. Uten så mye Ultimo i porteføljen ville investeringen i norsk bio vært hårreisende.

5 Likes

I November 2019 var ikke jeg helt overbevist enda, og siden jeg er rettesnoren her inne kan jeg ikke anbefale innlegg fra den tiden.

2 Likes

Uten å bli helt oljemann med strekene mine så synes jeg det ser sexy ut og er klar for morgendagen og FED sin påvirkning.

  • Lukket på tidligere motstand men over de nyeste high’ene
  • Volumøkning på oppgangene og inntørkning på nedgangene.
  • En tid preget av higher lows,
    Et negativt moment er at den lukket langt fra dagens topp, men det er likevel sterkt at den fikk en HH imho.

Chartet leses i lys av det fundamentale i aksjen:

  • Levert bare gode og også overraskende gode data på lead asset i en relevant indikasjon
  • Innrullering er ferdig i hovedstudien og avlesning er bevist å kunne skje når som helst - også med positive data
  • Hver dag som går øker sjansen for at data som kommer er gode, men de kan også være negative (må bli sagt)

Utenfor aksjen

  • Tilskudd av nye aksjonærer her på forum tyder på at selskapet har økt sin visibilitet blant småsparere med høy risikoprofil
  • Holum (analytiker hos DNB) fremhevet ULTI som en aksje å følge med på i 1H23
  • Hegnar plukket opp aksjen som en aksje å følge med på i 1H23

Kopierer inn denne her og fordi jeg synes rasjonalet er spennende og HVIS markedene går inn i en bullperiode nå så kan denne fly som bare det frem mot jul, og det er liksom ikke noen grunn til at den skal stanse da heller siden endepunktene er eventdrevet.

Konklusjon: BUY
Disclaimer: BOUGHT

11 Likes

Ultimovacs? :see_no_evil:

Noen som vet hvilket selskap?

Nykode?

2 Likes

Var Nykode ja. Eneste som shorter Ulti er derimot styremedlemmer i Nykode :grinning: (sorry for gjentakelsen @anon6994212)

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Ja, når knivskarpe Karl Johan Molnes i FA mener det er alvor, så er det alvor :joy:

På TI kunne man lese om dette for lenge siden:

2 Likes

Ultimovacs fremheves av DnB på sending til Hegnar i dag.

Jeps. Følg med på Ultimovacs i første halvår 2023. Glimrende investeringsråd der!

Den typiske DnB-kunden be like:
image

5 Likes