Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Har ingen problemer med å skrive at det er vesentlig risiko for en dårlig avlesning av INITIUM og/eller NIPU. Det kan komme en avlesning i morgen som mer enn halverer kursen i åpningsauksjonen på mandag. Men vi er også der nå at det kan komme en avlesning i morgen som femdobler kursen på mandag. Om et par måneder begynner resultater som er verdt flere titalls milliarder å bli mest sannsynlig.

Jeg har skrevet om dette mange ganger før, f.eks. her:

4 Likes

Med flere åpne sites, så kan man regne med at kurven blir brattere på slutten enn mitt anslag etter forrige q-pres, som predikerer LPD 26. januar:

Kanskje er man i mål før nyttårsrakettene?

3 Likes

Uansett… opp eller ned…
Enhver er sin egen lykkes smed.

Datarisiko nevnes ofte som den største risikoen på INITIUM. Jeg går ut fra at datarisiko betyr at dataene/resultatene viser dårligere enn forventet/ønsket effekt av UV1. Dårligere enn forventet resultater kan vel skyldes 1) at UV1 faktisk ikke funker som forventet eller 2) at UV1 funker bra men at statistisk “uflaks” gjør at det ikke fremkommer av avlesningene (kan vel illustreres best ved figurene til boblegutten på fundamentaltråden for viser overlappende konfidensintervaller for kontrollarmen og eksperimentellarmen selv ved forventet bra resultater).
Ved “dårlige” resultater vurderer jeg det som mest sannsynlig at det skyldes 2) “uflaks”, men jeg går ut fra at det allikevel da er “game over” eller hva?

2 Likes

Jeg vil bare legge til én ting fordi jeg føler at tråden er på vei til å miste det av syne. Vi må ikke glemme at bare litt effekt av UV1 i en så liten studie som INITIUM bør være nok til at man bør se på vaksinen i en fase 3-studie.

Det er en stor andel av pasienter som får sjekkpunkthemmere uten å respondere i det hele tatt og industrien har enda ikke funnet en immunstimulator å legge til som gir bedre overlevelse.

Så selv en bom på endepunktene som polygon og boblegutten har regnet seg frem til vil kunne gjøre flere aktører veldig klare for å gå i fase 3 likevel.

Dette er ikke svart-hvitt, imho, men om vaksinen ikke fungerer som forventet i det hele tatt tror jeg vi vil se det.

2 Likes

Angående konfidensintervallene, så viser plottene at det kun er ved veldig lave hazard ratioer at konfidensintervallene slutter å overlappe mot slutten av kurvene. Dermed er det forventet at konfidensintervallene vil overlappe. Det man må se på er i så fall om øvre konfidensintervall er under 1, det jeg har kalt HR_u i tabellene under hvert plot. Da er p-verdien i utgangspunktet under 0.05, siden det er benyttet 95% konfidensintervaller. De henger sterkt sammen. Jeg tror ikke at selskapet må nå primærendepunktene i NIPU og INITIUM for at BP vil ta UV1 videre til fase 3 i en rekke indikasjoner. Bildet er nok vesentlig mer nyansert, som både Fornybar og Nordpolen er inne på

3 Likes

Ting er definitivt ikke svart-hvitt.

Og i bakkant har man en (profylaktisk) plattform som er i klinikk og som selskapet vil dele mer informasjon om planene og ambisjonene for innen kort tid.

Uavhengig av eventuelt gode (nok) randomiserte data, så vil denne alene kunne være til dels transformativt for selskapet.

2 Likes

Jeps. Jeg skrev også et innlegg om det i sommer:

6 Likes
20 Likes

“Studien pågår i 11 europeiske land og jeg har stor tro på at den vil gi oss gode resultater, sier Mirza.”

12 Likes

Da har det gått 4 måneder siden Initium var fullrekruttert. Tiden går fort.
Vi kan være på vei inn i de 3 råeste månedene i norsk biohistorie.

Sannsynligheten, iflg polygon og bobblegutten sine innlegg på fundamenttråden, for at UV1 nå har positiv effekt er tilstede. Sannsynligheten for at denne effekten er god vokser for hver dag.

8 Likes

Får håpe du har rett. Nå har det aldri vært noe big pharma fra Norge og biotec historien er relativt liten. Dette kan være en kandidat. Det hadde vært så enormt gledelig.

Fikk jaggu farta på seg i dag a gitt :raised_hands:

sist den tok fart kom nyheter noen dager etter?

Deilig lite vorspiel :blush:

1 Like

Det var merkelig den hendelsen der…

Bare omsatt ca 37000 aksjer for ca 2,8 mill i dag.

Det er lite men en del mer enn andre dager.

Dette bare viser vel hvor vanskelig det skal bli å få kjøpt aksjer i U uten å dra kursen vesentlig oppover i tiden fremover.

Tror kjøpere må belage seg at en 10 kroning går fort og at det blir ikke store muligheter til å få tak i mengder av aksjer under emikurs på 125 kr.

Så skal man inn under der så går kanskje toget nå

3 Likes

Etter pcib og spesielt nano, bør man benytte et mindre belasta begrep en at toget går :boom:

7 Likes

Det ble vel bare påpekt at det er en sjanse for at toget går nå. Ingen sa noe om at ikke toget kan kræsje… :scream::joy:

Men det er altså forbundet en viss datarisiko (les: sjanse for togkrasj) med kjøp av biotekaksjer, i tilfelle det ikke er nevnt tidligere. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Og det finnes jo langt flere «togvrak» enn bare PCIB og NANOV. Også i andre bransjer. Men noen selskaper lykkes altså, og det er dèt flere investorer her tror og håper skal skje med Ultimovacs. :crossed_fingers:

Vi er fortsatt på null interesse og kun antydning til posisjonering. Når artiklene begynner å komme i inn- og utland, og prosentene for gode data blir så høye at selv ikke OSE kan lukke øyne og ører, vel, da begynner det ekte haraballet. Spørsmålet er bare når.