Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Omsatte vel for 17,2 mrd USD i 2021, så svaret med dagens dollarkurs er vel ~3,2 mrd. kroner i uka.

Keytruda is not only Merck & Co.’s top product but also the second best-selling drug worldwide, generating some 17.2 billion U.S. dollars in revenue during 2021. The cancer drug with the generic name pembrolizumab increased its revenues for some 2.8 billion U.S. dollars compared to 2020.

Og her tester altså Ultimovacs UV1 med fire av de fem største sjekkpunkthemmerne i fase-2 programmet sitt.

1 Like

Enorme summer, og Ultimovacs har et medikament som i teorien burde ha synergisk eller additiv effekt med alle disse.

Da følger jo spørsmålet; hvem/hvor mange vil kunne være interessert i å levere bedre resultater enn Keytruda med å kombinere med UV1? Om UV1 fungerer betyr det ikke at andre vaksiner eller fremgangsmåter vil gjøre det.

Vil prisen for dette medikamentet, dersom det har bevist effekt, være lik summen av èn ukes omsetning av Keytruda? DET høres usannsynlig ut, i mine øyne, så derfor ser jeg en eksepsjonell oppside ved gode resultater.

2 Likes

Betimelig spørsmål hvorfor så liten interesse for U, det synes jeg.

“Alle” ser dataene så langt fra de forskjellige Ph 1 studiene. “Alle” ser mulighetene hvis suksess. “Alle” ser ledelsen sin nøkterne og troverdige fremtoning.

Men “Ingen” er interessert å putte penger inn…

Litt overdrevet da, men dere skjønner tegninga. MCAP er kun 2,4 milliard.

5 Likes

Dersom det har den effekten man tror så vil vel kanskje Merck kjøpe opp Ultimovacs?

Jeg aner ikke, og det vil jeg ikke spekulere direkte i, men;

Noen kandidater er jo;

  • Merck for å beskytte tronen sin
  • Bristol Myers Squibb for å ha en bedre sjanse til å ta innpå i markedsandeler (deres salg med Opdivo (PD1-hemmer) har flatet ut.
  • Andre utfordrere som nå har en veldig liten del av immunterapimarkedet (kinesiske, de andre big pharmaene, osv)
  • Et selskap uten egen sjekkpunkthemmer som ønsker å utvikle UV1 som standalone-medikament for kombinasjon med alt mulig annet (minst sannsynlig??)

Uansett så er de potensielle kjøperne så mange at NOEN må jo bite på kroken tenker jeg :smiley:

2 Likes

Greia er at BP vil heller betale fire ganger så mye for halvparten så mye risk, så de venter helst på statistisk signifikante resultater. Og det er nettopp det som gjør det attraktivt å investere i biotek for oss andre.

6 Likes

Det er vel nettopp derfor mange venter. Stor datarisiko.

De fleste har vel brent seg på slike potensielle vanvittige caser før.

Men venter du, så må du i dette tilfellet konkurrere med store profesjonelle utenlandske aktører som vil frontrunne BP fra klokka ni dagen etter at resultatene er ute. INITIUM og NIPU er avlesninger av et helt annet kaliber enn noe norsk biotek har opplevd før - jeg tror det er det som ikke har sunket inn hos mange ennå.

3 Likes

Her må pdx på banen og få dette opp som en banner på hovedsiden til Tekinvestor :stuck_out_tongue: well said, poly!

Antageligvis før resultatene er “ute”, kjenner jeg bransjen rett😀

1 Like

Nei. Jeg stoler 100% på de Sousa og hans team på at de klarer å holde helt tette skott.

3 Likes

De Sousa får vel ikke vite noe før en uavhengig komiteen gir de meldingen. De har vel ingen innsikt før noen andre. Det var ihvertfall slik Einarsson beskrev hvordan de får vite om de har nådd endepunktene.

Det trengs noen bjellesauer og litt hype på finansavisen for å dra igang kursen

Hvis Initium eller NIPU leser av signifikant positivt burde selskapsverdien i mine øyne gå rett til 20 milliarder+ kroner fordi implikasjonene er så enorme.

Eller ca. 600ish kroner per aksje.

1 Like

Helt riktig. Det var i de evt. timene (som evt. er i børsens åpningstid) @Shadowsbane og jeg vel snakket om her. For Ultimovacs vil IKKE sende denne børsmeldingen i børsens åpningstid.

Datarisiko har blitt nevnt en del ganger nå. Samtidig har man (slik jeg forstår det) frigitt en del resultater fra “delstudier” allerede (Jfr det som er blitt sagt om antall terninger med seks øyne). Er ikke disse resultatene en del av de totale dataene som det skal regnes datarisiko av og kan man ikke regne på sannsynligheten for et godt utfall for hele datamengden gitt den delmengden av dataene man allerede kjenner? Eller er det et helt nytt sett med data man skal regne datarisiko på som gjør tidligere avlesninger irrelevante? Noen som kan opplyse/forklare?

I usa hadde den nok det. Men her hjemme får man nok en god kjøpsmulighet på read out. Har sett så mange selskap som aldri blir verdsatt kun fordi de er listet på denne bingo børsen. Men vi får se.

Jeg har bare så altfor friskt i minne de sinnsykt gode dataene til NANO. Som liksom var det som uansett andre forhold, skulle gi avkastning deluxe. Helt til plutselig… så var ikke data så bra allikevel.

Da avventer jeg heller. Rolig dobling>risiko for halvering/mulighet for fantasigevinst.

1 Like

Poenget er er det er ikke “bingo-børsen” som verdsetter aksjen Ultimovacs i åpningsauksjonen den dagen!

3 Likes

Det går an å regne på sannsynligheten for at UV1 funker dersom man forutsetter at de historiske kontrollene er 100% identiske med pasientene i Ultimovacs sine studier. Dersom man summerer disse “sekserne” så får man en sannsynlighet som er på nivå med å vinne i lotto for at de gode resultatene er tilfeldigheter. Men man vet med 100% sikkerhet at pasientene i Ultimovacs sine studier IKKE er identiske. Og da går det ikke an å regne på det i streng forstand. Og det er derfor randomiserte studier er det eneste som virkelig gjelder.

3 Likes