Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Hvis man skal være så negativ/skeptisk som mulig, hva er svakhetene i caset slik dere ser det? Virker som at det er gjengsoppfatning at det er 100% sikkert på at dette går veien til månen😁

Datarisiko?

3 Likes

Hva tenker du selv?

At konkurrenter kommer oss i forkjøpet, eller at ingen fra big farma vil betale oss for UV1.

Ulti har patenter så samme oppskrift vil ikke ta noen langt

Det er ingen konkurrenter som er i nærheten av Ultimovacs i å generere randomiserte data med telomeranse (til stede i ~90 prosent av all kreft) som target. POC på et slikt target og en peptid-basert kreftvaksine vil alene være transformativt for selskap og kurs.

Man kan (i) anta at samtlige data og effektsignaler fra fire tidligfase studier skyldes tilfeldigheter, samt at (ii) publikasjonene som (blant annet) viser robust og kontinuerlig immunrespons (7+ år) for UV1 ikke underbygger rasjonalet. Ingen av delene er sannsynlig.

Det man sitter igjen med er og blir datarisiko - en risiko som for øvrig minker for hver dag som går.

3 Likes

Når man ikke engang har fått avlesninger på fase 1 så synes jeg man skal av prinsipp være forsiktig. Men det er mye positivt så langt. Synes det er bemerkelsesverdig at det er så lite interesse rundt dette.

Jeg personlig avventer nok til avlesning, går vel glipp av en del avkastning hvis det blir solide resultater, men slipper også unna mye av risken som ligger der for øyeblikket.

Du mener kanskje fase 2?

Ja beklager, fase 2 selvfølgelig.
Initium er det vel først også NIPU😁

Om du ser på interesse, volum og kursnivå, så er du i den soleklare majoriteten. Saken er nå en gang den, at markedet må pent begynne prise inn økt sannsynlighet for gode randomiserte data (som i praksis vil utløse seriviett - og Donald Duck tall) for hver dag som går fremover uten (negativ eller positiv) avlesning.

Hadde kursen vært i nærheten av kursmål ville jeg tatt ned eksponering noe. Her nede, så ser jeg en nedside på 40-50 % på dårlige/uklare data (noe jeg jo ikke tror vi får) for første avlesning vs. en oppside jeg ikke en gang gidder å forsøke å spå. Dersom lille Ultimovacs i Norge blir først i verden på POC kreftvaksine blir det nobelpris og overskrifter. Da kan OSE være OSE så mye OSE vil - aksjen er i andre hender da.

2 Likes

Tipper NIPU leser av først faktisk :smiley:

Mulig jeg tar feil men synes jeg leste et sted at det er et slags kreft-vaksine race? At det er mange flere biotek, både små og store som driver med samme type forskning og skal avlese i samme tidsrom?

Så klart er det mange forsøk i den retning innen immunterapi, men da må jeg bare henvise til det jeg svarte til en annen rett ovenfor:

Vi vet at UV1 har god sikkerhet, er agnostisk iht. kombinasjon og indikasjon, samt er enkel å administrere. Det siste vi trenger å frykte, ved gode data, er at ikke UV1 blir gjenstand for en transformativ avtale for selskapet (og norsk biotek). Det er mange øyne på disse avlesningene, og vi vet at selskapet er i dialog med samtlige CPI-aktører. Dette blir en øvelse innen “tenk på et tall”, og siden jeg ikke gidder det på disse nivåene, samt at ingen bryr seg i dagens klima uansett, så har det lite for seg å kaste ut milliarder og nuller bak hva slike data vil være verdt.

Det gjør selskapet en god jobb med selv, selv om markedet snorker i vei.



3 Likes

Det som er fascinerende med UV1 er at alt peker i samme retning, men markedet har akkurat fått tre tette ballespark og ligger i knestående. Vi vet jo at risikoappetitten på børsen er stor, og ingen skal få meg til å tro at ikke en kreftvaksine som UV1 hadde representert en helt sinnsykt gamblermulighet om markedet var friskt. Per nå ser alle risiko først og det må man respektere.

Personlig tror jeg det vil snu de neste månedene, og med det også kursbildet =)

Risiko er det i all legemiddelutvikling. Hvem tenkte vel at Betalutin skulle vise seg å ha så laber effekt i PARADIGME? Klart - jeg så faremomenter pga endring i kriterier underveis og laber innrullering - men det er absolutt å forstå at de som tenkte de i det minste kunne være sikker på gode data har fått knekt all selvtillit nå. Det var vel en 10 000 småaksjonærer i den aksjen som nå sikkert hater biotek, så Ultimovacs får absolutt ingenting gratis.

Men du verden som de leverer på det de kan levere på.

edit:

6 Likes

Hvor mange aksjer er det i Ultimo og hva er selskapet verdt per i dag?

1 Like

34 265 761 aksjer i ULTI, og market cap er dermed ca 2,4 milliarder NOK i dag, eller det samme som Keytruda selger for på en drøy arbeidsuke.

Pembrulizomab selger for over 2 milliarder på en uke?!

Keytruda rundet vel 50 milliarder NOK i kvartalet sist kvartal om jeg ikke husker feil. Det er latterlige summer det er snakk om.

Milde måne for noen summer det er i big pharma

1 Like