Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Sprøtt å tenke på at kursen er så vidt over ipo prisen etter all denne tiden og så nære triggere. Man lærer litt. Enten må man være inne grytidlig før børs ellers bare vente til det nærmer seg.

Markedsrisiko snakker man sjeldent om.

Men nå har man vært igjennom en pandemi og nesten en verdens krig under utviklingen av medisinen. Da bør man ta litt lærdom til neste gang. snart november. To måneder + igjen å vente.

1 Like

bilde

3 Likes

Study is enrolling patients in 11 ENGOT countries

Edit:

Flere nye lokasjoner åpnet for NIPU:

image

5 Likes

Har du dato for recruiting start, den er vel i sluttfasen for NIPU.

Har ingen problemer med å skrive at det er vesentlig risiko for en dårlig avlesning av INITIUM og/eller NIPU. Det kan komme en avlesning i morgen som mer enn halverer kursen i åpningsauksjonen på mandag. Men vi er også der nå at det kan komme en avlesning i morgen som femdobler kursen på mandag. Om et par måneder begynner resultater som er verdt flere titalls milliarder å bli mest sannsynlig.

Jeg har skrevet om dette mange ganger før, f.eks. her:

4 Likes

Med flere åpne sites, så kan man regne med at kurven blir brattere på slutten enn mitt anslag etter forrige q-pres, som predikerer LPD 26. januar:

Kanskje er man i mål før nyttårsrakettene?

3 Likes

Uansett… opp eller ned…
Enhver er sin egen lykkes smed.

Datarisiko nevnes ofte som den største risikoen på INITIUM. Jeg går ut fra at datarisiko betyr at dataene/resultatene viser dårligere enn forventet/ønsket effekt av UV1. Dårligere enn forventet resultater kan vel skyldes 1) at UV1 faktisk ikke funker som forventet eller 2) at UV1 funker bra men at statistisk “uflaks” gjør at det ikke fremkommer av avlesningene (kan vel illustreres best ved figurene til boblegutten på fundamentaltråden for viser overlappende konfidensintervaller for kontrollarmen og eksperimentellarmen selv ved forventet bra resultater).
Ved “dårlige” resultater vurderer jeg det som mest sannsynlig at det skyldes 2) “uflaks”, men jeg går ut fra at det allikevel da er “game over” eller hva?

2 Likes

Jeg vil bare legge til én ting fordi jeg føler at tråden er på vei til å miste det av syne. Vi må ikke glemme at bare litt effekt av UV1 i en så liten studie som INITIUM bør være nok til at man bør se på vaksinen i en fase 3-studie.

Det er en stor andel av pasienter som får sjekkpunkthemmere uten å respondere i det hele tatt og industrien har enda ikke funnet en immunstimulator å legge til som gir bedre overlevelse.

Så selv en bom på endepunktene som polygon og boblegutten har regnet seg frem til vil kunne gjøre flere aktører veldig klare for å gå i fase 3 likevel.

Dette er ikke svart-hvitt, imho, men om vaksinen ikke fungerer som forventet i det hele tatt tror jeg vi vil se det.

2 Likes

To drivere for et fase 3?

  1. Større andel respondenter
  2. Bedre effekt hos de som responderer
1 Like

Angående konfidensintervallene, så viser plottene at det kun er ved veldig lave hazard ratioer at konfidensintervallene slutter å overlappe mot slutten av kurvene. Dermed er det forventet at konfidensintervallene vil overlappe. Det man må se på er i så fall om øvre konfidensintervall er under 1, det jeg har kalt HR_u i tabellene under hvert plot. Da er p-verdien i utgangspunktet under 0.05, siden det er benyttet 95% konfidensintervaller. De henger sterkt sammen. Jeg tror ikke at selskapet må nå primærendepunktene i NIPU og INITIUM for at BP vil ta UV1 videre til fase 3 i en rekke indikasjoner. Bildet er nok vesentlig mer nyansert, som både Fornybar og Nordpolen er inne på

3 Likes

Ting er definitivt ikke svart-hvitt.

Og i bakkant har man en (profylaktisk) plattform som er i klinikk og som selskapet vil dele mer informasjon om planene og ambisjonene for innen kort tid.

Uavhengig av eventuelt gode (nok) randomiserte data, så vil denne alene kunne være til dels transformativt for selskapet.

2 Likes

Jeps. Jeg skrev også et innlegg om det i sommer:

6 Likes
20 Likes

“Studien pågår i 11 europeiske land og jeg har stor tro på at den vil gi oss gode resultater, sier Mirza.”

12 Likes

Da har det gått 4 måneder siden Initium var fullrekruttert. Tiden går fort.
Vi kan være på vei inn i de 3 råeste månedene i norsk biohistorie.

Sannsynligheten, iflg polygon og bobblegutten sine innlegg på fundamenttråden, for at UV1 nå har positiv effekt er tilstede. Sannsynligheten for at denne effekten er god vokser for hver dag.

8 Likes

Får håpe du har rett. Nå har det aldri vært noe big pharma fra Norge og biotec historien er relativt liten. Dette kan være en kandidat. Det hadde vært så enormt gledelig.

Fikk jaggu farta på seg i dag a gitt :raised_hands:

sist den tok fart kom nyheter noen dager etter?

Deilig lite vorspiel :blush:

1 Like