Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Kan lese alt her… i detalj.

Men hvorfor har den plutselig fått fart på seg i dag?

Fordi flere ville kjøpe i dag enn selge? :stuck_out_tongue: Volumet er fortsatt på et nivå hvor det ikke er mange enkeltpersoners valg som skal til for å bestemme retningen. Trenger ikke lese så mye i når ting skjer, det er de store linjene som er viktigst.

1 Like

I dag!
Ulti har hatt god fart opp i 9 børsdager nå og er opp 34% i løpet av den perioden.

1 Like

Men hva er det som driver den? Rir den på en hausse-bølge?

1 Like

Den rir på en overmoden og ventet bølge av at sannsynligheten for positive randomiserte data øker for hver dag som går. Verdien av slike har man ikke en gang forsøkt seg på i småprattråden.

Er vel nevnt at Keytruda omsetter for mer enn 3 milliarder kroner i uka.

3 Likes

Takk Fartin.

Det så ikke ut som autoimmune sykdommer var nevnt

Jeg kaster meg frempå å antar en prising rundt NOK 40 milliarder dersom man får så gode resultater fra Initium og Nipu studiene at de gir sannsynlighet for midlertidig godkjenning.

Mulig du har et poeng der Truls

Folk begynner å fatte at hvis man vil eie aksjer før readout kan det bli veldig dyrt jo lengre man venter.

Så. Ja, haussebølge. Som muligens blir en haussetsunami.

Ca 20 x. Hadde vært gøy å vært med på reisen med royalties. Så håper egentlig på en god partner avtale. Men det blir bare spekulasjoner. Nå får vi håpe på gode resultater :pray:

Og enda er det mulig å komme inn under EMI kurs i fjor høst på kr. 125. Egentlig helt utrolig med den posisjonen Ultimo er i nå ett år senere.

Så fortsatt er det mulig med en meget gunstig inngang i U.

4 Likes

Ja å ved positiv readout så kommer de institusjonelle å da er det bare å begynne å gni seg i henda :wink:

1 Like

5 desember. 1 måned igjen til man kan føle seg relativt trygg på ett godt utfall om de bruker 1 måned på å rense tallene.

Var det i dag man burde solgt alt mon tro og endelig kommet ut av et biotek forskningsselskap med god gevinst
Det får tiden vise, men tror flere enn meg føler på litt høydeskrekk (selv om det er syk oppside hvis det går veien )

Føler ikke snev av høydeskrekk her. Vil det svinge en del opp og ned - ja, helt sikkert. Men logisk sett burde vi ha ligget på det dobbelte av siste emisjonskurs, mener jeg, altså rundt 250 kr.

5 Likes

Bingo123
For å bruke bingoterminologien, kursen idag tilsvarer SPRANG, men både 1,2og 3 rekkern gjenstår.

1 Like

Høydeskrekk kommer når det evt kommer GODE DATA… OG…
Mens en venter på evt avtale…:blush:

2 Likes

Null høydeskrekk, kun et snev av frustrasjon over å forbli lojal til planen; ikke investere mer enn at porteføljen tåler en negativ melding når det lenge har fremstått som så klokkeklart at kursen vil pumpe videre på en stadig sterkere fomo-rus.

7 Likes

Fornuftig. Man må være klar for å tape 50% eller mer den dagen om det kommer negative nyheter. Så om man har ett beløp som tilsvarer den nedsiden er det ett godt bet. Men jo lenger tiden går jo bedre odds sannsynligvis. Føler meg litt over lastet når jeg leser min egen melding…