Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

@polygon
Om jeg kan spørre, om resultatet viser seg å være meget bra. Er strategien din å sitte videre med alt/det meste, til evt BP kommer med avtale?

Nå har UV1 vist samme signal hele veien og det er et viktig poeng, klinikerne har sansen
for behandlingen og dagens lave prising skyldes (naturlig nok) at de aller fleste bio-
investorer på OSE har brent fingrene sine, men det skaper muligheter. Jeg tror man vil se andre deler av markedet vil få interesse for Ultimovacs de kommende ukene, enn den typiske biotek retail investorene med brente fingrer. Får man omsetningen opp, blir det trangt inn og kursen kan gå betydelig mer enn mange ser for seg.

1 Like

Jeg har sett en studie som viser at overall survival var lik i kohortene med og uten autoimmun sykdom, men fant den ikke igjen nå.

Det som sannsynligvis vil kunne være problemet er bivirkninger. Autoimmun sykdom forekommer der hvor immunsystemet kjenner igjen og angriper antigener tilhørende kroppens friske celler. Man kan jo tenke seg at sjansen for adverse events øker når man tilsetter medikamenter som har som funksjon å overkjøre kroppens regulering av immunsystemet - å slippe det fritt, på en måte.

Immunsystemet angriper jo det som det gjenkjenner som patogener, være det kreftceller eller friske celler.

1 Like

Det er vel ca hvert 10ende bio selskap som lykkes og til nå har jeg vært innom; bionor, pcib, targovax, nano, diagenic, og noen til, så nå ligger alt til rette for suksess med nok U i sekken skulle jeg tro.

7 Likes

Takk for svar. Det var vel så bra svar man kan oppnå på et vanskelig spørsmål. Forøvrig synes jeg dette er en veldig bra tråd med mange seriøse og gode diskusjoner.

2 Likes

Litt utdrag og mimring fra Fundamenttråden for 11 dager siden.

Er vi rundt HR 0,60 nå om dagen Polygon?

11d

Skrev jo at hvis @ketilaaj sendte meg data fra KM-plottet han hadde, så kunne jeg regne ut nye datoer basert på det. Men @ketilaaj kan jo regne selv han! Det han gjør kombinerer jo på en måte det @Boblegutten og jeg har gjort, og er jo egentlig ALT vi trenger!

Men jeg puttet nå en gang inn det KM-plottet inn i min modell også da, og da fikk jeg en mest sannsynlig dato for oppnådd 41/29 (altså eventfordelingen som tilsvarer primærendepunktet) på 26.11.22. Altså i morgen!

27

Svar

Er ikke primærendepunkt bare norsk for “Primary Outcome Measures”?

Svar

Primærendepunktet er PFS. Men primærendepunktet er også et nivå for PFS, og det nivået er HR=0.6 i forskjell mellom kontroll og eksperimentell arm. Eventfordelingen 41/29 er det som mest sannsynlig gir en HR=0.6.

Svar

Boblegutten306INSIDER

1

353

11d

Jeg får legge til at hovedhensikten med mitt innlegg og modell var å vise hvilke p-verdier og hazard ratioer ulike eventfordelinger kunne gi, og spredningen av disse. Avlesningdato ble på en måte et resultat av dette, og både min og @Polygon sin modell mangler nettopp en sannsynlighetsfordeling for avlesningsdato. Dette var derfor noe som manglet. Det @ketilaaj presenterer her er rett og slett et glimrende stykke statistisk arbeid

2 Likes

Det er i forhold til nystartede selskaper. Men flere av våre børsnoterte norske biotec selskaper har passert den kritiske fasen, så da er det bedre odds når man velger heldigvis.

Hvorfor er aksjen opp idag?

5 Likes

Har de annonsert utbytte?

Vet ikke. mOS og/eller mPFS er enda ikke oppnådd heller, så da burde vi vel ned?

Kursen synker igjen, er det noen som vet noe??

1 Like

Shortgjengen må ha startet robotene sine!! Helt utrolig og en skandale!

1 Like

Regner med at fraværet av Fornybar innlegg i dag er problemet.

Aksjen er noe overkjøpt og sliter litt med å bryte den kortsiktige motstanden 114,60 så litt konsolidering nå. Men fortsatt godt langsiktig momentum som bør dra aksjen videre opp etter hvert.

Aksjen sliter med motstand :joy: Mye rart man finner på i disse såkalte analysene.

Kan komme med et innlegg senere ikveld slik at aksjen passerer emisjonskurs i morgen.

3 Likes

Vi venter😊

Ja kom nå med et saftig hauseinnlegg så jeg kan kopiere over til Finansavisens debattforum :wink:!

2 Likes

Du er kanskje ikke så tett på TA, men den tekniske motstanden jeg nevner er de to tidligere toppene på 114,60 fra 16.november og i går. Skal lite til før denne motstanden brytes, men vi får se om det skjer med aller første eller om aksjen skal konsolidere litt først.

Kan kanskje hjelpe med et hauseinnlegg fra profeten :wink:!

Sirjohnny? :grinning: