Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det er jo en fest i nærheten av sausen som har handlet da! Ikke sausen selv.

1 Like

Vet ikke hva som er mest bull, at sjefen handler selv eller tillater at ektefelle eller barn handler :thinking:

Dette er sønnen hans. Du kan regne med at han har avklart med sin far om det var ok å handle nå. I hvert fall tror jeg det.

1 Like

Following
this transaction, Carlos de Sousa and closely related parties hold 21,556 shares
and 416,035 share options in Ultimovacs ASA.

Dette er ikke en random dude som Carlos kjenner litt, når man inkluderer beholdningen fra dagens kjøp i hva Carlos(og hans nære relasjoner)((kona? Sønnen?)) sitter med

Ingenbav dem vet om CRO sender melding i morra eller om 1 mnd for den saks skyld

2 Likes

Er det ikke slik at insidekjøp IKKE kan komme rett før en børsmelding. Det er straffbart.
Vet ikke tidsintervall, noen som vet…

Meget mulig han får et hint mellom linjene

En innsider kan ikke handle på vesentlig kurssensitiv informasjon som ikke er meddelt markedet. Selfølgelig kan CRO melde at 70 events er oppnådd i morgen @Otard . Poenget er at i hvert fall jeg nå føler meg trygg på at CRO ikke har meddelt 70 events ennå til de to eller tre innsiderne som får vite det med en gang, og at vi altså ikke er inne i “kvalitetssikringsperioden”.

9 Likes

Dette sjekker de garantert opp med advokat cør kjøp. Dette er et innsidekjøp pga nære relasjoner.

Med andre ord et svært bull signal til markedet.

Fantastisk

2 Likes

Ja nettop.bull så det holder. Han har jo vært i kontakt med faren. Da mener jeg det er nærliggende å tro at cro ikke har meldt 70 som du sier. For meg er dette en stor lettelse.

Når man er innsider på grunn av faren så sier det seg selv at man ikke setter i gang å kjøper uten å avklare det med far.

Hadde det vært faresignal så hadde jo faren bare sagt hold deg unna og da hadde det ikke blitt kjøp.

Så innsidekjøp 29 november er bare kanonbull og de venter ikke info på “lenge”.

1 Like

Hei pappa, hvordan går det på jobben?

  • Jo da, går bra. Vi jobber nu som vanlig

Hei pappa, hvordan går det på jobben?

  • Går drit bra, fult kjør.

Begge er vel lovlig og trolig at noe slikt skjer når nære kjøper i div selskaper

Eller så blir det tilsvarende “været er fint, solbriller på” meldinger som noen nylig fikk mange års fengsel for…

4 Likes

Syntes forøvrig det er rart at d t ikke er meldepliktig at cro melder om 70 eventer…

Naturligvis har man ikke 70 eventer, da hadde nærtstående aldri kunne handlet. Enkelt og greit.

1 Like

Det ville bare blitt kaos i markedet og for selskapet om de skulle si “nå har vi 70 events, så nå må dere bare vente noen uker”. Men denne diskré måten å si “nå har vi ikke 70 events” er derimot genial.

9 Likes

Blink :ok_hand: tipper han gir oss et hint til før 70 eventer og la oss håpe det innsidekjøpet ikke kommer før langt ut i februar.

Ganske unik mulighet man har her til å øke eksponering gradvis. Man er allerede godt inn i «hot zone», men kommer man et stykke inn i 23, så blir det vanskelig å ikke pantsette Sodastreamen og ringe Opp Finans.

Edit:

På dét tidspunktet må Nobelkomiteen begynne å stile gratulasjonsbrevet til Gustav Gaudernack.

12 Likes

Håper lever. Er det noen som har bevist at det ble satt en short her om dagen eller hva ble det til? De er vel i minus pr idag i såfall.

Ingen short, det viste seg å være flytting/lån av aksjer ifbm. opsjoner.

Ellers:

Blir nok litt flere svensker innom fremover.

16 Likes