Litt utdrag og mimring fra Fundamenttråden for 11 dager siden.
Er vi rundt HR 0,60 nå om dagen Polygon?
11d
Skrev jo at hvis @ketilaaj sendte meg data fra KM-plottet han hadde, så kunne jeg regne ut nye datoer basert på det. Men @ketilaaj kan jo regne selv han! Det han gjør kombinerer jo på en måte det @Boblegutten og jeg har gjort, og er jo egentlig ALT vi trenger!
Men jeg puttet nå en gang inn det KM-plottet inn i min modell også da, og da fikk jeg en mest sannsynlig dato for oppnådd 41/29 (altså eventfordelingen som tilsvarer primærendepunktet) på 26.11.22. Altså i morgen!
27
Svar

Er ikke primærendepunkt bare norsk for “Primary Outcome Measures”?
Svar

Primærendepunktet er PFS. Men primærendepunktet er også et nivå for PFS, og det nivået er HR=0.6 i forskjell mellom kontroll og eksperimentell arm. Eventfordelingen 41/29 er det som mest sannsynlig gir en HR=0.6.
Svar

Boblegutten306INSIDER
1
353
11d
Jeg får legge til at hovedhensikten med mitt innlegg og modell var å vise hvilke p-verdier og hazard ratioer ulike eventfordelinger kunne gi, og spredningen av disse. Avlesningdato ble på en måte et resultat av dette, og både min og @Polygon sin modell mangler nettopp en sannsynlighetsfordeling for avlesningsdato. Dette var derfor noe som manglet. Det @ketilaaj presenterer her er rett og slett et glimrende stykke statistisk arbeid