Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg tror nok at muligheten for inngang under 150 snart ute.

Fantastisk selskap å ha aksjer i.

5 Likes

Veldig attraktiv nå

Til tross for et bear market, mener Holom det finnes noen diamanter i sektoren. Blant favorittene finner man Nykode (tidligere Vaccibody) og Ultimovacs. Ifølge DNB-analytikeren skiller de seg ut ved at de er godt kapitaliserte.

– Ultimovacs har omtrent 500 millioner kroner på bok. Nykode har i overkant av 2 milliarder kroner, sier han.

Førstnevnte har to studier hvor data kommer i løpet av første halvår 2023.

– Ultimovacs er en spennende aksje nå. Kursen har falt uforholdsmessig mye, og har gitt en bra inngang for mange. Nå er aksjen litt opp igjen, og vi tror den fortsetter å stige inn i 2023, sier Holom, som tror Ultimovacs gitt gode data første halvår 2023 snart kan inngå partnerskap med andre store farmasøytiske virksomheter.

Nå skal folk prøve kapitalisert biotek.

31 Likes
11 Likes

"Right now, several hundred clinical studies are underway with this precise goal, where Merck is often a clinical partner. "

Her har vi liten eller ingen oversikt… men det er vel rom for flere om det fungerer for fler.

Hvis du går på fundamentaltråden og spoler litt oppover, så lagde jeg faktisk en komplett oversikt over hvilke RCTer som kommer med resultater de neste to årene med Merck/MSD sin Keytruda.

8 Likes

Ja stenmer… Ja men det er vel ingen som vet effekten av disse, fra fase 1/2? Men vi hadde vel hørt om der om det var noe grensesprengende? Dessuten ingen vi har hørt om har avlest positivt til nå så ultimovacs :sweat_smile: kan være først…

Væææææær så snill å endre denne autocorrecten din :joy::joy:

1 Like
2 Likes

Ingen jordbær tærte, ingen stemme :stuck_out_tongue_winking_eye: :cake:

1 Like

Jeg mener at Ultimovacs er den aksjen på Oslo børs med har best potensiale for tiden. Det virker som investorer der ute begynner å få opp øynene for det. Jeg har har hatt troen på aksjen siden børsintroduksjon og kommer til være med videre på ferden. Det er en ting jeg lurer på og som jeg håper på å få kommentarer til: Når pasienter plukkes ut til deltagelse til de pågående studiene, er det da et krav at de f. eks. ikke har tilleggssykdommer som autoimmune sykdommer som diabetes 1, psoriasis etc. Hvis ja, er det slik at immunterapi/UV1 har dårligere effekt på pasienter som har autoimmune sykdommer i tillegg til kreft

Kan lese alt her… i detalj.

Men hvorfor har den plutselig fått fart på seg i dag?

Fordi flere ville kjøpe i dag enn selge? :stuck_out_tongue: Volumet er fortsatt på et nivå hvor det ikke er mange enkeltpersoners valg som skal til for å bestemme retningen. Trenger ikke lese så mye i når ting skjer, det er de store linjene som er viktigst.

1 Like

I dag!
Ulti har hatt god fart opp i 9 børsdager nå og er opp 34% i løpet av den perioden.

1 Like

Men hva er det som driver den? Rir den på en hausse-bølge?

1 Like

Den rir på en overmoden og ventet bølge av at sannsynligheten for positive randomiserte data øker for hver dag som går. Verdien av slike har man ikke en gang forsøkt seg på i småprattråden.

Er vel nevnt at Keytruda omsetter for mer enn 3 milliarder kroner i uka.

3 Likes

Takk Fartin.

Det så ikke ut som autoimmune sykdommer var nevnt

Jeg kaster meg frempå å antar en prising rundt NOK 40 milliarder dersom man får så gode resultater fra Initium og Nipu studiene at de gir sannsynlighet for midlertidig godkjenning.

Mulig du har et poeng der Truls

Folk begynner å fatte at hvis man vil eie aksjer før readout kan det bli veldig dyrt jo lengre man venter.

Så. Ja, haussebølge. Som muligens blir en haussetsunami.