Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Ca 20 x. Hadde vært gøy å vært med på reisen med royalties. Så håper egentlig på en god partner avtale. Men det blir bare spekulasjoner. Nå får vi håpe på gode resultater :pray:

Og enda er det mulig å komme inn under EMI kurs i fjor høst på kr. 125. Egentlig helt utrolig med den posisjonen Ultimo er i nå ett år senere.

Så fortsatt er det mulig med en meget gunstig inngang i U.

4 Likes

Ja å ved positiv readout så kommer de institusjonelle å da er det bare å begynne å gni seg i henda :wink:

1 Like

5 desember. 1 måned igjen til man kan føle seg relativt trygg på ett godt utfall om de bruker 1 måned på å rense tallene.

Var det i dag man burde solgt alt mon tro og endelig kommet ut av et biotek forskningsselskap med god gevinst
Det får tiden vise, men tror flere enn meg føler på litt høydeskrekk (selv om det er syk oppside hvis det går veien )

Føler ikke snev av høydeskrekk her. Vil det svinge en del opp og ned - ja, helt sikkert. Men logisk sett burde vi ha ligget på det dobbelte av siste emisjonskurs, mener jeg, altså rundt 250 kr.

5 Likes

Bingo123
For å bruke bingoterminologien, kursen idag tilsvarer SPRANG, men både 1,2og 3 rekkern gjenstår.

1 Like

Høydeskrekk kommer når det evt kommer GODE DATA… OG…
Mens en venter på evt avtale…:blush:

2 Likes

Null høydeskrekk, kun et snev av frustrasjon over å forbli lojal til planen; ikke investere mer enn at porteføljen tåler en negativ melding når det lenge har fremstått som så klokkeklart at kursen vil pumpe videre på en stadig sterkere fomo-rus.

7 Likes

Fornuftig. Man må være klar for å tape 50% eller mer den dagen om det kommer negative nyheter. Så om man har ett beløp som tilsvarer den nedsiden er det ett godt bet. Men jo lenger tiden går jo bedre odds sannsynligvis. Føler meg litt over lastet når jeg leser min egen melding…

Jeg har høydeskrekk på et tynt grunnlag, bare blitt shaky pga erfaring med andre bioteks
Føler det er nå frem til data det er naturlig med høydeskrekk…for hvis det blir skuffende så er jo kursen for høy på det tidspunktet dataen kommer vel…

Ekslusjonskriteriet “Active infection requiring systemic treatment” utelukker nok alle de med alvorlige autoimmune sykdommer.

I de andre studiene til Ultimovacs så er det nevnt eksplisitt. Og det er nok ganske gjengse at disse ekskluderes fra studier med sjekkpunkthemmere.

Ellers: Vi er over femti kroner under ATH, etter masse positive nyheter siden da, men først og fremst en trygt overstått høyrisikoperiode for dårlig avlesning av hovedstudien, og folk snakker om høydeskrekk?! Ultimovacs er fortsatt priset til under 4 milliarder - det er virkelig ingen ting i forhold til verdien av et signifikant resultat i INITIUM.

7 Likes

Høydeskrekk kommer av tidligere erfaringer med Biotec…
Men nåååå, går det veien :sweat_smile:

1 Like

Ja hadde man sjekket NANO tråder da kursen var 100 så var det nok også noen som snakket om høydeskrekk…
Uten å mene at selskapene kan sammenlignes altså ! Men troen på suksess var nok litt i samme gata

1 Like

“Frykten er mitt våpen” hvem sa det?

ULTIMOVACS har flere ben å stå på. Flere studier og TET kommer senere og som en separat fallskjerm. Jeg mener at på dagens verdsettelse er risikoen for å tape alt svært liten. Ja det kan selvfølgelig teoretisk bli en kursnedgang ved dårlig avlesning i Initium, men den denne teoretiske muligheten begynner å bli så liten at jeg vurderer det slik at U for tiden må være biotekselskap et med best r/r.

Og oppsiden…

Selv om man (som meg) nå bedømmer sannsynligheten for en ekstrem oppside som mye større enn sannsynligheten for å miste det vesentlige av investeringen, så bør man selvfølgelig ikke ha så mye plassert i dette ene selskapet at man blir ruinert om det siste skulle skje. Men da er det bare å selge litt nå, og ikke tenke så binært som du later til å gjøre @Bingo123 . Om man bare har “noen månedslønner” investert mener jeg selvfølgelig det er helt innafor å være “all inn”.

Det finnes tusenvis av biotekselskaper man kunne sammenlignet med, og halvparten av dem er nok mer relevante å sammenligne med enn et tilfeldig feilet norsk selskap.

12 Likes

Risikoen for å tape svært mye er høyst reell og den bør ikke bagatelliseres.

19 Likes

Mulig jeg tenker for binært ja. Har fokuset på det som kommer nå fremover og vekting hos meg handler om det
Uansett flott med responsen som kommer her, ingen kan vite, men det er verdifullt uansett

Skulle det teoretisk komme en melding i morgen om ikke oppnådd primærendepunkt, som vi er ganske sikre på er HR=0.60, og også dårligere enn HR=0.8, så selger jeg gladelig alt jeg har for 50 kroner aksjen - kanskje enda mindre.

Men vi VET at det ikke kommer en slik melding i morgen, og vi vet også nå at det er lite sannsynlig at den kommer i det hele tatt.

6 Likes

Så høydeskrekk kan forklares rasjonelt da :slight_smile: