Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Begynn forsöksvis med kona först.

Det blir spennende å se hvor denne går i morgen.

1 Like

Uansett hvordan det gaar med kursen de kommende dagene syns jeg det er positivt at TI har aapnet tilgang paa en traad for andre enn Neladner og skribenter som innehar omfattende eksakt viten innen immunologien.
Luktesansen er undervurdert paa aksjemarkedet.
At noen av de som har kjöpt seg inn bare pga at sommerens etterslep har blitt redusert gikk med i fredagens takras anser jeg som sannsynlig.
Men siden vi enda ikke har kommet til midten av februar tror jeg det kommer mer snö som vil legge seg paa taket. Den vil isolere og skape hyttekos. I det minste för vi maa begynne aa spa.

1 Like

Greit aa ha flere paa 55,80 för CEO besöker Radium.
Fint aa faa forklart hva jeg hadde i nesen. Synes synd paa de som solgte paa fredag, men det er naa engang bare egne feil man lärer av.

Nok en dag med ti kroner mellom høy og lav - det er i alle fall ikke lenger kjedelig å være aksjonær i dette selskapet :sweat_smile:

2 Likes

Kongstun Arnesen uttaler til TDN at siste ukers kursstigningen har kommet uten nyheter. Det er jeg uenig i. Styreleder har nylig bekreftet at det er konkrete diskusjoner om ytterligere et eller to randomiserte studier til. Det hadde i hvert fall ikke jeg troen på før han sa det.

…men en del av kjøperne har tydligvis også vært dimlinger som har trodd at det som skulle presenteres på fredag var en godkjent medisin.

1 Like

Delvis enig, men jeg mener Arnesen 12. desember på DnB-konferansen relativt klart hinter om nye studier i andre kreftformer og at disse kan komme til å bli eksternt finansiert.

DNB-konferansen var jo dagen før mesoteliom-studiet ble annonsert. Men joda, det ble snakket i flertall. Men jeg var ikke overbevist om at det ble flere studier enn dette ene med det første.

1 Like

Ja, det er lovende opp mot historisk kontroll, men siden det er få pasienter og ingen kontroll-arm så kan ikke resultatet være noe annet enn lovende. Nå vil de prøve å gjennskape resultatene med et større oppsett som vil gi mer definitive resultater (sånn som jeg forstått det).

3 Likes

IPI4 var fryktlig nærme å kunne kalles en kontrollarm. Samme pasientgrunnlag, nøyaktig samme tid og sted. Men 12 pasienter er alt for få til å ikke bli sterkt påvirket av tilfeldigheter ja.

Vi som har troen på dette, tror jo selvfølgelig også at tilfeldighetene svingte feil vei mellom tre og fire år for disse tolv :wink: Det var i alle fall en mindre andel pasienter som døde i dette intervallet i IPI4.

2 Likes

Mener å huske at Jonas Einarsson sa i en radium podcast for ikke lenge siden at det var så nærme man kom en kontrollert randomisert studie uten å være det.
Nå er jo Einarsson styreleder i Ultimovacs, men likevel ingen grunn til å ikke tenke at det er en god vurdering av studiets verdi.

5 Likes

Synes modereringen er litt stram her nå. Både at de tre innleggene fra @larsmkn, @Snoeffelen og meg er blitt flyttet fra fundamentaltråden, og at de tre siste innleggene fra @Rubensten og @Legoland ikke får bli værende her på småprattråden.

5 Likes

Enig med polygon her.

Åpnebart lave forventninger til Q4 i overimorgen. Jeg tror vi både blir forklart tydeligere at de siste resultatene var gode og viktige, samt at vi får en bekreftelse på at ytterligere randomiserte studier er nær ved å bli avtalt. Kanskje flere som våkner da?

1 Like

Det kan nok være at noen vil posisjonere seg bedre i forkant av presentasjonen ja.
Det stemmer om det gjøres i morra i forhold til at det er flere bunnlinjer som subbes nå:

Håper det kommer en god rekyl opp fra bunnlinjene!

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-116

2 Likes

Svært defensivt av @nedladner . At han mener kursen har steget uten grunn blir litt merkelig.seøskpet har store undersøkelser på gang er fullfinansiert oghar tilgang til å hjelpe 80% av kreftformene. Det er jo mulig å være litt mer unorsk og være litt.mer på offensiven. Likte bedre Einarsson i denne episoden.

Han nevner jo mot slutten et enormt potensiale. I tillegg viser vaksinen ‘positive signaler’ i forskjellige studier, med ekstern interesse fra BP. At han ikke hausser selskapet opp i skyene opplever jeg tvert i mot som tillitsvekkende. Risk/reward her slik jeg ser det er ekstremt god!

1 Like

Ja jeg er veldig enig. Enormt potensiale. De snakker om samme potensiale som cpi. Keytruda omsetter vel for 100 milliarder kroner i året.

1 Like

Hvilke signaler tenker du på Fartin?