Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

På web:

8 Likes

Vi trenger flere på Discord, gjerne fra :sweden:

1 Like

Her er med flyttet grønn linje:
image

30 Likes

Men husk:

4 Likes

image

1 Like

Det meste ser veldig lovende ut for Ultimovacs nå.

  • Markedene er inne i en litt lettere periode.

  • De statistiske utregningene til @Boblegutten og @ketilaaj viser at sannsynlighetsovervekten ligger på gode resultater.

  • Chartet over kursen viser en aksje som er nær ved å kunne bryte opp og etablere nye høye kurser.

  • Kreftvaksiner blir mer og mer omtalt i finansmedier, bransjetidsskrift og til og med på twitter - hvor de fleste forståsegpåere og en drøss KOLs henger.

  • Moderna - kanskje verdens mest kjente biotech etter covid-vaksinene - har sluppet pene data på deres vaksinevariant i kombinasjon med verdens mestselgende legemiddel Merck, og de broadcaster at de skal gå hardt ut i mange fase 3-løp. Og de har tenkt til å starte i år.

Som vi vet så leser Ultimovacs av to randomiserte fase 2-studier som vil gi oss solide svar på hvor UV1 står som en kreftvaksine til behandling av i kreft med spredning. Alle varianter av to positive avlesninger vil underbygge rasjonalet til UV1 - hvor UV1 er en universell kreftvaksine.

Når vi vet at verdens mestselgende legemiddel er en sjekkpunkthemmer er det ikke vanskelig å lande på at verdien av et patentforlengende, universellt & immunstimulerende legemiddel som kan kombineres med en eller flere sjekkpunkthemmere er helt enorm.

Dersom UV1 bygger videre på storyen med positive readouts de neste ukene og månedene burde det kunne bli veldig pent for oss aksjonærer. :point_up:

Gleder meg til å oppdatere tankene mine rundt hva dette selskapet kan få til - men for det trenger jeg mer data!

39 Likes

Blire kryss på 17 mai sånn ca?

Ja men skal man også ta med Polygon sin lek med tall i høst (han liker det ikke noe særlig men han og Bobblegutten var ganske samstemte i oktober) så var sannsynlig avlesning med fordeling 41 i Control og 29 i Events UV1 i INITIUM den 30 januar eller litt tidligere i januar.

Fordeling 42/28 med p under 0,05 ble beregnet til 12 mars. 6 uker derfra burde være ca den 23 april (eller litt tidligere)

Det begynner å se bra ut men for min del må meldingen for Initium gjerne først komme i perioden 14/6 til 28/6 med 43/27 og p 0,0096

1 Like

Når man kommer så langt. Begynner man ikke å komme til ett sted hvor nesten alle pasientene i kontroll armen skal ha fått tilbakefall etter median på 12 mnd?

Blir vel heller ca halvparten siden det er median-tallet

Edit: nei… det blir det jo heller ikke, de har jo blitt med i studien på ulike tidspunkt. Kun hvis alle hadde blitt dosert rett før de meldte LPD i fjor sommer så ville det blitt ca halvparten

At det på det tidspunktet ble litt mer sannsynlig med 41/29 enn ikke betyr ikke at det var “trygt”. De fleste ønsker seg nok litt mer enn 50,1 % sannsynlighet og den prosentsatsen øker for hver uke.

Hvor har du fått 50,1% i fra?

At det på det tidspunktet gikk fra å være mindre til mer sannsynlig at vi får 41/29.
(forutsatt at kontrollarmen følger CM-067).

Tror du får ta en titt på kurven til ketilaaj overfor.
Hvordan leser du den pr 310123?

1 Like

Det jeg prøvde å spørre om.

Om jeg har forstått riktig er det ca 12 mnd mpfs i cm 067. Når lpd var snart for ett år siden. Begynner det da ikke å nærme seg tilbakefall for alle i kontroll armen? Det var full rekruttert 30 juni. Eller hva er det jeg har feil på her?

Sannsynlighetskurven for 41/29 passerte 50 % tidlig i januar men da er vask av data ikke hensyntatt. Derfor var den nok i realiteten lavere enn 50 % den 30 januar. Nå nærmer den seg 80 uten vask, men med 6 ukers vask er vi på ca 65%. (ved CM-067).

Det begynner å se bra ut men vi kan fortsatt få en negativ overraskelse. Jeg har posisjonert meg for en positiv utlesning, men sikre er vi ikke.

6 Likes

Du tar vel feil ved å anta at alle får tilbakefall. Mange (teoretisk opptil halvparten) av de som var med i CMD-067 kan jo fremdeles leve og ikke hatt tilbakefall. Når det er n deltagere i en studie så er vel mediantallet et uttrykk for hvor lenge det gikk før pasient nummer n/2 fikk et tilbakefall.

4 Likes
  1. Kan du finne datoen 3101 23 på kurven - hvilket prosenttall finner du da for sannsynlighet av at Endpoint blir møtt?

  2. og så kan du gå 6 uker bakover på kurven til Ketiaaj? hvilket prosenttall kommer du til da?

Det diagrammet som Ketilaaj la ut i dag på denne tråden - rett ovenfor

Dagens diagram viser 39 events (endpoint met). Da er det en bra prosent. Du skrev om 41 tidligere, da er vi under 50, hva kommer du frem til selv?

Biotek-fokus på Bloomberg-kanalen akkurat nå. Det snakkes om Merck/Prometheus-dealen fra i går på ca 100mrd NOK, samt Moderna.

Fokus på patenter som er i ferd med å gå ut, krigskasser som flommer over av cash, og hva annet BP kan bruke det på enn å prøve å forsvare sine utgående patenter for å opprettholde markedsandeler.

Timingen for avlesning av Ultimovacs første Fase 2-data kunne knapt vært bedre. :heart_eyes:

20 Likes