Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Jag åkte ner till Stockholm och då fick jag se…

2 Likes

Sousa dro jo litt mer på i denne systes jeg ift hvor bra det var med utsettelsen… Max 30 dager igjen å vente folkens.

Det er gjort noen forsøk med CAR-T terapi í mesotheliom som har lovende resultater. Er det noen som har oversikt på dette?

Da er vi i Nipu måned!

5 Likes

Det er ikke alt som er like lett å forstå på denne tråden. Hvis resultatet av NIPO studiet foreligger om ca 20 dager, hva er et middels resultat, godt resultat og kjempegodt resultat i forhold til overlevelse sammenlignet med kontrollarm. Kan vi forvente en dobling av overlevelsestid i forhold til kontrollarm?

@ketilaaj har nettopp beskrevet dette glimrende på fundamental-tråden:

Jeg tenker enkelt og greit slik i forhold til statistikken. Vi har rundt 75% sannsynlighet i begge studier for gode resultater. Kun et må slå til for å kunne kalle det en suksess, NIPU har man lavest forventninger til og det kommer først, så der er nedsiden forholdsvis begrenset, men oppsiden stor. Spesielt fordi Initium som man har store forventninger til kommer litt etter.

Så har vi da disse to sannsynlighetene 3/4 x 3/4 = 9/16 for at begge gir gode eller bedre resultater, 1/4 x 3/4 + 3/4 x 1/4= 6/16 for en god en dårlig, 1/4 x 1/4= 1/16 sjanse for at begge blir dårlige gitt 75% sjanse for suksess. Så da har vi 15/16 sjanse for at minimum et studie gir gode resultater. Det er et godt veddemål i mine øyne.

6 Likes

@ketilaaj - kjempefin oppdatering du la ut på fundamentaltråden!

Det er absolutt fint å få oppgitt P for idag med nøyaktighet på 1 decimal men det jeg vel må vurdere dersom jeg kjøper aksjer her og nå og tenker at meldingen kan komme allerede etter børsslutt i dag er hva sannsynligheten var dersom event 69 skjedde for f.eks. 4 og 6 uker siden.

Her har jeg prøvd å angi noen ca tall tatt utifra øyemål på kurvene i diagrammet. (Har du lett for å lese av i modellen din og oppgi mer nøyaktige tall så gjerne det…)

image

3 Likes

https://www.redeye.se/events/871323/redeye-growth-day?tab=schedule

Carlos på scenen hos Redeye.

Forklarer fint hvordan selskapet ikke er bundet til å få partner deal med kun de big pharma som de kjører phase 2 studier med. Alle selskaper som har interesse av immunterapien er interessante.

Videre forteller han hvordan de kan gå rett i veldig mange fase 3 sammen med den rette partneren, og det vil ikke være nødvendig å gjøre nye fase 2-studier først.

SÅ viktige momenter å forstå som investor i Ultimovacs.

26 Likes

image

1 Like

https://twitter.com/ultimovacs/status/1664276999303753731

Edit:

Og dagens RedEye fra 4t50min20sek:

https://www.redeye.se/events/871323/redeye-growth-day?tab=schedule

11 Likes

Wow, spennende slide fra ABGSC Life Science

Han forklarer her at det er uvanlig mange med “complete recovery” i forhold til de med delvis recovery. Lover godt om jeg forstår hva han sier.

3 Likes

Det mest spennende var kanskje at det for første gang kom noen flere drypp om planene for- og omfanget av hva de jobber med relatert til TET-plattformen. Her sier CEO at de kjører flere prekliniske studier / aktiviteter, og at TENDU-studien som sådan kun er en liten del av hva som vil deles med markedet i H2.

8 Likes

Bare å komme seg bort med den der stygge nordic nanovector referansen! :blush:

4 Likes

Var ikke klar over den​:cold_face::cold_face::cold_face:

1 Like

Champagne news :grin:

Har hørt den før, du vet sikkert hvor, og den er skummel!

Hørte nå og kan vi unngå fase 3 i stor stil er det bare helt fantastisk! Hvor er du polygon? Tror jeg dobler i morgen!

1 Like

Da har du dessverre hørt feil :joy:

Ja tror TENDU blir utrolig hot i H2 og i 2024,

1 Like